AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1 Skrevet 12. august 2022 Jeg fikk skikkelig vondt på høyre side for 2 dager siden, da jeg satt med ned. Det er litt oppforbi korsryggen. Ringte føden i går og sjekket urin, blodtrykk og ultralyd og alt var fint. Smerten ble litt bedre utover dagen, helt til jeg skulle gå en tur og jeg klarte nesten ikke løfte høyre fot uten at det gjorde veldig vondt i ryggen. Det er verst når jeg skal legge meg ned å sove. Det er skikkelig ømt når jeg tar på siden, av og til føles det ut som jeg blir helt nummen bortover på magen. Andre som har opplevd det? Kan det være en nerve i klem? Siden det er ømt når jeg tar på siden? vurderer å ringe legevakten, men alt så fint ut på føden, men er litt redd det kan være nyrene. Anonymkode: 98f23...5db
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #2 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg fikk skikkelig vondt på høyre side for 2 dager siden, da jeg satt med ned. Det er litt oppforbi korsryggen. Ringte føden i går og sjekket urin, blodtrykk og ultralyd og alt var fint. Smerten ble litt bedre utover dagen, helt til jeg skulle gå en tur og jeg klarte nesten ikke løfte høyre fot uten at det gjorde veldig vondt i ryggen. Det er verst når jeg skal legge meg ned å sove. Det er skikkelig ømt når jeg tar på siden, av og til føles det ut som jeg blir helt nummen bortover på magen. Andre som har opplevd det? Kan det være en nerve i klem? Siden det er ømt når jeg tar på siden? vurderer å ringe legevakten, men alt så fint ut på føden, men er litt redd det kan være nyrene. Anonymkode: 98f23...5db Foreslår du ringer direkte til føden du har vært i kontakt med om du har blitt verre ♥️ De vil nok følge deg opp fremfor legevakta. Anonymkode: 175be...a84
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Foreslår du ringer direkte til føden du har vært i kontakt med om du har blitt verre ♥️ De vil nok følge deg opp fremfor legevakta. Anonymkode: 175be...a84 Det var det jeg tenkte, men de sa liksom at dei ikke visste hvorfor jeg hadde vondt på siden. Alt var bra med. Så visst det kan være noe annet så er det vell kanskje legevakt ? Er ikke verre, er egentlig helt likt som da jeg kontaktet de. Men skjønner ikke helt hvorfor det blir verre når jeg legger meg ned i senga. Eller da jeg gikk tur. Eller løfte foten litt høyt opp. Noen ganger i løpet av dagen så merker jeg det ikke. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 98f23...5db
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #4 Skrevet 12. august 2022 Kan være nerver eller noe annet vev som kommer i klem? Anonymkode: 94851...aab
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #5 Skrevet 12. august 2022 Kan det være et ribbein som er bristet? Min lille hadde et skikkelig karatespark som traff akkurat riktig her tidligere i sommer som førte til brist i et ribbein. Dette er min høyre side. Det er favorittsiden til lille så den bristen får liksom ikke leget seg, han sparker der hele tiden 😅 så høyresiden min er øm og vond og det er ikke enkelt å ligge på den siden om natten! Anonymkode: 65834...c6f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan være nerver eller noe annet vev som kommer i klem? Anonymkode: 94851...aab Kan godt hende det er det. Men syns det er merkelig at det kommer på en måte i anfall. Noen som har hatt nyrestein her? Blir det verre når en legger seg ned? Men da skal det vell ikke gjør vondt om en løfter foten litt? Da stråler det opp i ryggen på siden der det er vondt Anonymkode: 98f23...5db
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan det være et ribbein som er bristet? Min lille hadde et skikkelig karatespark som traff akkurat riktig her tidligere i sommer som førte til brist i et ribbein. Dette er min høyre side. Det er favorittsiden til lille så den bristen får liksom ikke leget seg, han sparker der hele tiden 😅 så høyresiden min er øm og vond og det er ikke enkelt å ligge på den siden om natten! Anonymkode: 65834...c6f Er bare i uke 22, så tror hun er litt for liten til det nå? Anonymkode: 98f23...5db
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 Bekkenlåsning? Anonymkode: c2053...4f8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan godt hende det er det. Men syns det er merkelig at det kommer på en måte i anfall. Noen som har hatt nyrestein her? Blir det verre når en legger seg ned? Men da skal det vell ikke gjør vondt om en løfter foten litt? Da stråler det opp i ryggen på siden der det er vondt Anonymkode: 98f23...5db Jeg har hatt nyrestein som gravid. Ble ikke verre akkurat av at jeg la meg ned men smertene var så sterke at jeg ikke klarte å holde meg i ro. Jeg trodde først jeg skulle gå inn i tidlig fødsel for jeg fikk slike kraftige tak i ryggen slik jeg opplevde riene i ryggen ved tidligere fødsel. Eneste som ikke stemte var at det var ensidig. Dro til føden og alt var fint sa de. Tenkte jeg skulle prøve å ta meg til ro med det, men smertene var så store og jeg kom meg ikke hjem engang før jeg måtte til legevakten. Opererte som gravid uten narkose, gikk helt fint med meg og baby 😊 Anonymkode: 25efe...3f5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #10 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg har hatt nyrestein som gravid. Ble ikke verre akkurat av at jeg la meg ned men smertene var så sterke at jeg ikke klarte å holde meg i ro. Jeg trodde først jeg skulle gå inn i tidlig fødsel for jeg fikk slike kraftige tak i ryggen slik jeg opplevde riene i ryggen ved tidligere fødsel. Eneste som ikke stemte var at det var ensidig. Dro til føden og alt var fint sa de. Tenkte jeg skulle prøve å ta meg til ro med det, men smertene var så store og jeg kom meg ikke hjem engang før jeg måtte til legevakten. Opererte som gravid uten narkose, gikk helt fint med meg og baby 😊 Anonymkode: 25efe...3f5 Uff! Ja de sa alt var fint på føden her også. Ringte legevakten, og de og sa at siden jeg har tatt urinprøve på føden så er det ingenting med nyrene. ? Noe må det være. Har fått time heldigvis. Føler meg veldig hypokonder nå.. Anonymkode: 98f23...5db
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #11 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg fikk skikkelig vondt på høyre side for 2 dager siden, da jeg satt med ned. Det er litt oppforbi korsryggen. Ringte føden i går og sjekket urin, blodtrykk og ultralyd og alt var fint. Smerten ble litt bedre utover dagen, helt til jeg skulle gå en tur og jeg klarte nesten ikke løfte høyre fot uten at det gjorde veldig vondt i ryggen. Det er verst når jeg skal legge meg ned å sove. Det er skikkelig ømt når jeg tar på siden, av og til føles det ut som jeg blir helt nummen bortover på magen. Andre som har opplevd det? Kan det være en nerve i klem? Siden det er ømt når jeg tar på siden? vurderer å ringe legevakten, men alt så fint ut på føden, men er litt redd det kan være nyrene. Anonymkode: 98f23...5db Ja, legen min sa det var en typisk smerte man får som gravid. Jeg var øm der lenge etter graviditeten. Ble enda verre med nummer to. Anonymkode: 9d4db...457
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #12 Skrevet 13. august 2022 Hvis det er på fremsiden, så kan det være baby som gnikker på ribbeinsbuen og irriterer vevet der. På baksiden høyre side innenfor ribbeina ligger leveren. Jeg fikk vondt i den da jeg hadde svangerskapsforgiftning. Men du kjenner vel om det er ute i bein/nerver, eller inni? Anonymkode: 6a345...264
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #13 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis det er på fremsiden, så kan det være baby som gnikker på ribbeinsbuen og irriterer vevet der. På baksiden høyre side innenfor ribbeina ligger leveren. Jeg fikk vondt i den da jeg hadde svangerskapsforgiftning. Men du kjenner vel om det er ute i bein/nerver, eller inni? Anonymkode: 6a345...264 Nei mest bak ryggen/siden. Men stråler frem til magen og nedover lysken. Og når det skjer så blir magen helt hard (kynnere?) det er verst om natten, legger meg ned eller går. Anonymkode: 98f23...5db
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #14 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Uff! Ja de sa alt var fint på føden her også. Ringte legevakten, og de og sa at siden jeg har tatt urinprøve på føden så er det ingenting med nyrene. ? Noe må det være. Har fått time heldigvis. Føler meg veldig hypokonder nå.. Anonymkode: 98f23...5db Urinprøve i seg selv kan ikke utelukke det, men når du sier det så tok de urinprøve på føden ja og de fant litt blod i urinen noe som kan tyde på nyrestein, men de koblet det ikke opp til det og sa at alt var fint siden det var fosteret og mulig tidlig fødsel vi i utgangspunktet fryktet. Anonymkode: 25efe...3f5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #15 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Urinprøve i seg selv kan ikke utelukke det, men når du sier det så tok de urinprøve på føden ja og de fant litt blod i urinen noe som kan tyde på nyrestein, men de koblet det ikke opp til det og sa at alt var fint siden det var fosteret og mulig tidlig fødsel vi i utgangspunktet fryktet. Anonymkode: 25efe...3f5 Jeg tror de utelukker det også, ikke bare at babyen har det ok. Nyrestein og UVI fx. kan sette i gang fødsel. Tipper de har tatt en vurdering at det ikke er det. Tok de ultralyd av magen når du var der? Da har de nok sjekket blæra, urintestene og nyrene også. Har du ringt dem nå? Anonymkode: 175be...a84
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #16 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror de utelukker det også, ikke bare at babyen har det ok. Nyrestein og UVI fx. kan sette i gang fødsel. Tipper de har tatt en vurdering at det ikke er det. Tok de ultralyd av magen når du var der? Da har de nok sjekket blæra, urintestene og nyrene også. Har du ringt dem nå? Anonymkode: 175be...a84 Ja legen mente det kun var muskelsmerte😳merkelig.. fikk veldig kynnere da jeg var der, men det var normalt. Sjekket urin idag og. Da jeg var på føden tok de kun ultralyd av livmorhalsen. Så dei sjekket ikke blæra eller nyrene med ultralyd… burde sikkert gjort det?? Anonymkode: 98f23...5db
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #17 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror de utelukker det også, ikke bare at babyen har det ok. Nyrestein og UVI fx. kan sette i gang fødsel. Tipper de har tatt en vurdering at det ikke er det. Tok de ultralyd av magen når du var der? Da har de nok sjekket blæra, urintestene og nyrene også. Har du ringt dem nå? Anonymkode: 175be...a84 Jeg er ikke ts og dette var en god stund tilbake, men de tok bare vanlig ultralyd av foster og sjekket livmorhalsen på føden. Det var først når jeg dro til legevakt og ble sendt til sjukehuset at de raskt fikk en anelse av hva som feilte meg. Anonymkode: 25efe...3f5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #18 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er ikke ts og dette var en god stund tilbake, men de tok bare vanlig ultralyd av foster og sjekket livmorhalsen på føden. Det var først når jeg dro til legevakt og ble sendt til sjukehuset at de raskt fikk en anelse av hva som feilte meg. Anonymkode: 25efe...3f5 Uff så skummelt. Men hva sjekket de på legevakten? Anonymkode: 98f23...5db
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #19 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er ikke ts og dette var en god stund tilbake, men de tok bare vanlig ultralyd av foster og sjekket livmorhalsen på føden. Det var først når jeg dro til legevakt og ble sendt til sjukehuset at de raskt fikk en anelse av hva som feilte meg. Anonymkode: 25efe...3f5 Ah, så dumt. Jeg var nylig på føden med smerter og de sjekket alt følte jeg. Mens de gjorde ultralyd av foster, sveipet de innom alle deler. De sa ikke så mye, men jeg følte de var nøye. De prøvde også se om det var cyster på eggstokken, men det var litt vanskelig og se. Anonymkode: 175be...a84
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #20 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja legen mente det kun var muskelsmerte😳merkelig.. fikk veldig kynnere da jeg var der, men det var normalt. Sjekket urin idag og. Da jeg var på føden tok de kun ultralyd av livmorhalsen. Så dei sjekket ikke blæra eller nyrene med ultralyd… burde sikkert gjort det?? Anonymkode: 98f23...5db De sjekket ikke fosteret med ultralyd? Anonymkode: 175be...a84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå