AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1 Del Skrevet 12. august 2022 Har kjøpt en bruktbil via Finn.no. Bilen har frist til september i år for EU godkjenning. Bilen ble kjørt til bestilt time for kontroll, der blir det avdekket at selger har hatt bilen på kontroll selv, før salg, og det var flere ting som måtte utbedres. Dette kom ikke frem av annonsen, selger har heller ikke opplyst om noe av dette. Når vi nå kontakter selger så sier han seg villig til å betale ca 20% av kostnadene, eller heve kjøpet. Da krever selger at kjøretøyet skal kjøres hjem til han som da er i en by langt fra der vi bor. Har selger krav på dette? Det er ønskelig å beholder bilen, men ikke om kjøper (min sønn som er student) må ta kostnadene med reparasjon . Noen som kan jussen oppi dette? Anonymkode: 8e9f6...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #2 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har kjøpt en bruktbil via Finn.no. Bilen har frist til september i år for EU godkjenning. Bilen ble kjørt til bestilt time for kontroll, der blir det avdekket at selger har hatt bilen på kontroll selv, før salg, og det var flere ting som måtte utbedres. Dette kom ikke frem av annonsen, selger har heller ikke opplyst om noe av dette. Når vi nå kontakter selger så sier han seg villig til å betale ca 20% av kostnadene, eller heve kjøpet. Da krever selger at kjøretøyet skal kjøres hjem til han som da er i en by langt fra der vi bor. Har selger krav på dette? Det er ønskelig å beholder bilen, men ikke om kjøper (min sønn som er student) må ta kostnadene med reparasjon . Noen som kan jussen oppi dette? Anonymkode: 8e9f6...065 Kjøpsloven gjelder, med reklamasjonsrett inntil 2 år. Å selge bil privat medfører stor risiko for selger, så du har «en god sak» https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/kjop-og-salg-av-bil/misfornoyd-med-kjop/ Anonymkode: 1501b...87f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjøpsloven gjelder, med reklamasjonsrett inntil 2 år. Å selge bil privat medfører stor risiko for selger, så du har «en god sak» https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/kjop-og-salg-av-bil/misfornoyd-med-kjop/ Anonymkode: 1501b...87f Takk, ja det føler jeg også. Men er usikker på hvordan jeg skal gripe dette ann. Det er ett ønske om å beholde bilen, men at kostnadene blir (ihvertfall delvis) påfallende selger da vedkommende ikke informerte om mangler som var påpekt da han hadde bilen på eu kontroll. Siden selger har gitt ett bud om å betale ca 20% av kostnadene så blir det for kostbart for min sønn. Så, må da salget heves , kan selger kreve det? Eller hva er veien å gå for å få selger til å betale for reparasjon? Anonymkode: 8e9f6...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå