AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1 Del Skrevet 12. august 2022 Kjæresten min jobber i norsk film og hovedsakelig for NRK. Derfor har han sittet og sett mye av det som NRK har laget av Fjernsynsteatret og spesielt de produksjonene som har vunnet Amanda eller har blitt vist med store norske skuespillere. Vi sår nylig "Du kan ikke bare gå", med Nils Ole Oftebro. En utrolig vond og ubehagelig historie, men Oftebro var helt utrolig. En skuepillerprestasjon som både De Niro eller Pacino var verdig. Vi så også "Thomas F." med Wilfred Breistrand, og vi begge gråt, gråt og gråt. Den var så fin, så troverdig, og spesielt siden min kjære nylig hadde mistet sin bestefar, ble den veldig aktuell. Nylig kom også "Blodsbånd" ut, med Sverre Anker Ousdal. Den var lang, (4 episoder på en time hver), men fy fader for et storverk fra skuespiller. Jeg håper flere vil oppdage disse perlene. Anonymkode: 2d67b...ba3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 12. august 2022 #2 Del Skrevet 12. august 2022 Ja det har jeg men husker ikke hva de sendte ☹️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Del Skrevet 12. august 2022 Du kan da ikke bare gå, gjorde sterkt inntrykk på meg da jeg så det. Den er det eneste jeg husker navnet på. Anonymkode: 7b3af...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 12. august 2022 #4 Del Skrevet 12. august 2022 Takk for påminnelsen! En stund siden jeg tittet innom Fjernsynsteatret. Flere tilbake i sort/hvitt-tiden som er verdt å få med seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #5 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du kan da ikke bare gå, gjorde sterkt inntrykk på meg da jeg så det. Den er det eneste jeg husker navnet på. Anonymkode: 7b3af...e23 Fy fader, så episk Oftebro var der. Jeg gråt og gråt på slutten. Han er jo en skuespiller i verdensklasse. Se også alt Anne Krigsvoll gjør. Det er noen store skuespillere vi har her i landet! Anonymkode: 2d67b...ba3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #6 Del Skrevet 12. august 2022 Jeg liker Fjernsynsteatret, men synes dessverre at designet i appen til NRK gjør det litt rotete og vanskelig å finne interessante stykker. Er ikke alt som er like bra i dag. Jeg er i hvert fall lite interessert i å se sosialrealisme, den slags fikk jeg servert i overflod på skolen. Så kunne ønske at NRK fant en annen måte å dele inn stykkene på. Kanskje det kan gjøres så enkelt som å sortere på tema heller enn innspillingsår? Jeg vet ikke, men håper NRK endrer det. Foreløpig er jeg bare kommet meg gjennom Ibsen-stykkene og kun en håndfull andre, så jeg har mange godbiter i vente. Takk for tips om "Du kan ikke bare gå". Hvilket år er den fra? Jeg finner den ikke når jeg søker …. Kom gjerne med flere tips! ❤️ Anonymkode: ebf38...7fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #7 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg liker Fjernsynsteatret, men synes dessverre at designet i appen til NRK gjør det litt rotete og vanskelig å finne interessante stykker. Er ikke alt som er like bra i dag. Jeg er i hvert fall lite interessert i å se sosialrealisme, den slags fikk jeg servert i overflod på skolen. Så kunne ønske at NRK fant en annen måte å dele inn stykkene på. Kanskje det kan gjøres så enkelt som å sortere på tema heller enn innspillingsår? Jeg vet ikke, men håper NRK endrer det. Foreløpig er jeg bare kommet meg gjennom Ibsen-stykkene og kun en håndfull andre, så jeg har mange godbiter i vente. Takk for tips om "Du kan ikke bare gå". Hvilket år er den fra? Jeg finner den ikke når jeg søker …. Kom gjerne med flere tips! ❤️ Anonymkode: ebf38...7fe Appen er utrolig dårlig. Kjæresten min skrek mange ganger når han skulle finne, fordi han søkte på tittel, men fikk aldri resultat. "Du kan da ikke bare gå" ligger i 1985-sesongen. I 1987 finner du "Av måneskinn gror det ingenting" med Anne Krigsvoll, som også er hjerteskjærende. Trenger du å få litt humor, og også en annerkjent vinner, sjekk ut samme sesong med "Tartuffe" med Hivju senior Anonymkode: 2d67b...ba3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå