Gå til innhold

Når samboer plutselig har funnet seg leilighet og skal flytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forholdet har skrantet den senere tiden. Vi har i fellesskap blitt enig om å prøve å jobbe med forholdet og hadde satt en dato for når vi skulle evaluere forholdet og bestemme oss om vi skal prøve videre eller å gå fra hverandre. Plutselig får jeg vite gjennom noen bekjente at min kjære samboer bak min rygg har fått seg ny leilighet. Det ble gjort rett etter vi hadde bestemt oss for å jobbe mer med forholdet fram mot fristen vi hadde satt. Jeg kjenner jeg blir sint, skuffet og lei meg. Her prøver jeg å gjøre det jeg kan for å få ting til å virke. Vi blir enige om å gi det noen uker før vi tar en beslutning. Hvordan ville dere ha reagert? Betyr ny leilighet slutte for forholdet, eller kan det være positivt med litt avstand en stund? 

Anonymkode: 0fb3c...edd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som han alt hadde bestemt seg men ikke tørr si å si til deg at han ikke ønsker å forsøke noe mer. 

Anonymkode: 8d6ea...f8c

• Liker 7
Skrevet

Jeg var en av de som ga nåv eks 2 ukers varsel på at jeg flyttet ut. Det var definitivt over da. 

Forskjell fra din situasjon så gjaldt det manipulering og gaslighting.

Anonymkode: 9884d...70b

Skrevet

Ja, avstand kan være bra for forholdet, men da blir man enige om at det er nødvendig sammen. Når en bestemmer dette alene bak ryggen på den andre, da tenker jeg at forholdet er over..

Anonymkode: d5d91...f5a

• Liker 4
Skrevet

Svik og løgnhals. Ikke greit. 

Anonymkode: a3e39...006

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje han tror du vil gjøre det slutt derfor føre var 

Skrevet

Innse at du har blitt lurt. Han har nok ikke vært ærlig. Kanskje han på en måte allerede var godt som ferdig med deg allerede da dere "ble enige" om å prøve å redde forholdet. Vet ikke om det er greia med han men for noen/ mange (?) er det å innrømme at forholdet sliter ett så stort nederlag at man allerede har "tapt". Noen synes nok da at det beste er rett og slett bare å flykte. Tiden vil vise om det er du eller han som taper mest på det. Hvem var det som ytret til den andre at dere måtte gjøre noe med forholdet, forresten? Var det deg? Han tålte kanskje ikke kritikken i så fall.

Anonymkode: db045...3e6

• Liker 3
Skrevet

Det er jo unødvendig å holde leiligheten skjult. Har man lyst å ordne stemningen så må kommunikasjonen være på plass.

Med tanke på at det kan ta litt tid å fikse seg leilighet, så skjønner eg samtidig at den er ordnet da man ikke vil bo lenger enn nødvendig om det blir slutt. Det er lettere å evnt droppe en leilighet om det ikke skulle gå mot forholdsslutt enn å holde den greie stemningen ved å fortsette å bo i lag etter det formelt er slutt. 

Avstand kan gjøre det bedre for noen, men ville ikke nødvendigvis tenkt dere/han ikke kommuniserer godt nok. 

Anonymkode: c41a4...a22

Skrevet

Det er ikke bare å droppe leiligheten. Det er tre måneders oppsigelse, eller man kan betale husleien for tre måneder. Med leieprisene som er i dag tilsvarer det rundt 40.000 kroner. Hvor skal min samboer eller vi få de pengene fra? Det var jeg som foreslo å jobbe med forholdet, men min samboer var enig. Var ikke store protester. Derfor er det merkelig for meg at det ble inngått leiekontrakt rett etter vi hadde denne samtalen.  Jeg har naturligvis pratet med min samboer om dette, og jeg får ikke noe skikkelig svar. "Jeg tenkte meg ikke om, unnskyld... Kanskje utleier er grei og vil la meg si opp kontrakten...". 

Skrevet

Jeg tror nok jeg hadde vært tilbøyelig til å bare la han gå. For meg er kommunikasjon og det å håndtere en situasjon sammen veldig viktig, og dersom dette er hans måte å løse en situasjon på, så hadde jeg tenkt at vi kanskje ikke passer sammen likevel. 

Han har hverken snakket med deg om det, funnet en rimelig drastisk løsning på egenhånd og holdt den skjult for deg. Jeg hadde tenkt at det tyder på at han vil ut av forholdet. 

Anonymkode: e9ff0...041

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han der ville jeg bare latt gå. 

Anonymkode: fa6d2...59b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han der ville jeg bare latt gå. 

Anonymkode: fa6d2...59b

Han vil jo det selv, så det er ikke noe valg hun kan ta. 

Anonymkode: bdf05...6f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke bare å droppe leiligheten. Det er tre måneders oppsigelse, eller man kan betale husleien for tre måneder. Med leieprisene som er i dag tilsvarer det rundt 40.000 kroner. Hvor skal min samboer eller vi få de pengene fra? Det var jeg som foreslo å jobbe med forholdet, men min samboer var enig. Var ikke store protester. Derfor er det merkelig for meg at det ble inngått leiekontrakt rett etter vi hadde denne samtalen.  Jeg har naturligvis pratet med min samboer om dette, og jeg får ikke noe skikkelig svar. "Jeg tenkte meg ikke om, unnskyld... Kanskje utleier er grei og vil la meg si opp kontrakten...". 

Dere har tre måneders oppsigelse på leiekontrakten. Det betyr også at du har rett til å bo der i tre måneder til, det er den tiden som er rimelig for at du skal rekke å finne noe nytt. I de tre månedene må han betale sin andel av husleia selv om han velger å flytte før. Så håper jeg det går greit for deg å finne et nytt sted å bo. Når han kan gå bak ryggen din på denne måten har du det helt klart bedre uten han. 

Anonymkode: c0bb9...788

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...