Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei, jeg er 17 år og er sommervikar i en kantine. Den første uken jeg jobbet der jobba jeg med 1 annen sommer vikar +2ansatte og 1 fast vikar. Jeg fikk opplæring av sommervikaren og den faste vikaren. vi fikk opplæring hvordan vi gjorde ting ute(kassa, salatbar, oppvask, fylle mat automat osv)men ikke inne på kjøkkenet. Vi fikk ingen kommentar på noe vi skulle gjøre bedre, og de syns vi var flinke

De 2 faste og den faste vikaren hadde ferie den andre uka jeg skulle jobbe, Så da var det bare jeg, den andre sommervikaren og 2 andre faste som hadde kommet tilbake. Det var da alt begynte. I følge de gjorde vi ingenting riktig. alt var bare feil. De kjefta på oss fordi vi ikke gjorde oppgavene våres riktig, og de ble sure fordi vi ikke gjorde alle oppgavene vi skulle. Vi prøvde å forklare de at vi ikke har fått opplæring i det, men de kalte oss late og sa vi kjeda oss på jobben. De har sagt flere ganger til oss "Hvis du ikke gjør jobben deres riktig finner jeg noen andre å ansette istedenfor deg" og "hvis dere ikke vil jobbe så ikke kom". De klager på oss hele tiden fordi vi har fått dårlig opplæring. Om vi ikke gjør det på dems måte er det feil, selvom vi har lært det annereldes. Det var så ille at vi har begynt å gråte på måten de behandler oss. Jeg prøvde å si ifra til de at "neste gang det er noe så kan dere vær så snill å si det på en litt hyggeligere måte. Forid vi vil lære, og vi vil dere skal si ifra til oss om det er noe, men det blir bedre for oss og dere om det kanskje skjer på en litt hyglugere måte?" De ble så sure, og sa vi ikke tålte noen ting. 
Noen tips her? Er det jeg som har vært dum? Dette er min første jobb, og jeg vil ikke miste den, så burde jeg si ifra om dette til sjefen min? og hvordan går jeg fram med det i såfall? Tusen takk på forhånd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som du har havnet i et veldig dårlig arbeidsmiljø. Normal oppførsel av kollegaer ville vært å veilede dere på de områdene dere mangler opplæring. 

Be om hjelp neste gang du havner i en lik situasjon. Om ikke de faste vil vise deg hvordan ting skal gjøres kan du snakke med sjefen og si at du har fått litt for lite opplæring fordi det er uenigheter om hvordan ting skal gjøres. 

Et tips ellers er å finne deg ny jobb til neste gang. Dette ser ut som et dårlig sted å være lenge. 

Anonymkode: ba47c...43f

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...