Ichiko Skrevet 15. august 2022 #41 Del Skrevet 15. august 2022 On 8/13/2022 at 9:17 PM, Entern said: I norske Mad Magazine for 20+ år siden lagde de en X-Files parodi der Mulder & Scully var Pompel & Pilt og Cigarette Smoking Man var Gorgon, fungerte VELDIG BRA 🤣🤣🤣🤣🥹 Den husker jeg! Lurer på om det kan ha vært Knut Nærum som lagde den? Jeg er blant dem som syntes Pompel og Pilt var kjempeskummelt, tenker det er fordi barndommen min var skummel på ordentlig. Det som var skremmende med Pompel og Pilt var at de virrer rundt i et surrealistisk hus, der vemmelige figurer dukker opp og jager etter dem, alt mens bakgrunnen er helt mørk. Noen ganger lurer jeg på om David Lynch har sett serien og slik fikk inspirasjon til filmen Eraserhead. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 15. august 2022 #42 Del Skrevet 15. august 2022 Ichiko skrev (1 minutt siden): Den husker jeg! Lurer på om det kan ha vært Knut Nærum som lagde den? Jeg er blant dem som syntes Pompel og Pilt var kjempeskummelt, tenker det er fordi barndommen min var skummel på ordentlig. Det som var skremmende med Pompel og Pilt var at de virrer rundt i et surrealistisk hus, der vemmelige figurer dukker opp og jager etter dem, alt mens bakgrunnen er helt mørk. Noen ganger lurer jeg på om David Lynch har sett serien og slik fikk inspirasjon til filmen Eraserhead. Den var jo litt Knut Nærumsk... Ja mørk og surrealistisk er en god beskrivelse! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #43 Del Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 11.04): Det var Mykle ja. Anonymkode: 45b6f...e66 Ja, han var sønn til forfatteren Agnar Mykle. Spesielle og kontroversielle folk, men neppe sadistiske psykopater. Agnar var f. Myklebust, men pga. dårlig forhold til sin far kalte han seg Mykle. Sønnen Arne, kalte seg Bust Mykle (derav Arne B Mykle) Ok litt avsporing her, sorry. Anonymkode: d2fac...266 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #44 Del Skrevet 21. oktober 2023 Gorgon vaktmester var ekkel, men ikke skummel. Ikke fru Gorgon heller, men Gorgon baby var skummel og fæl. Anonymkode: fda73...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #45 Del Skrevet 21. oktober 2023 Jeg er født i 1977 og likte Pompel og Pilt. Men favoritten var Majka Fra Verdensrommet😅Tviler på at det kunne blitt sendt på barne-tv i dag. Anonymkode: bde02...3db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 21. oktober 2023 #46 Del Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er født i 1977 og likte Pompel og Pilt. Men favoritten var Majka Fra Verdensrommet😅Tviler på at det kunne blitt sendt på barne-tv i dag. Anonymkode: bde02...3db Ja den serien var helt fantastisk 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 21. oktober 2023 #47 Del Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er født i 1977 og likte Pompel og Pilt. Men favoritten var Majka Fra Verdensrommet😅Tviler på at det kunne blitt sendt på barne-tv i dag. Anonymkode: bde02...3db Jeg fant igjen Maika frå verdsrommet på youtube eller noe sånt for et års tid siden og måtte bare se på det igjen. Husker jeg syns den var artig den gangen den gikk på NRK. Det var litt gøy å se det igjen, men skjønner ikke at jeg syns det var fascinerende den gangen. Jeg likte Pompel & Pilt den gangen jeg var barn og så det, likte Pernille og Mr. Nelson også, jeg. Romlingane husker jeg ikke. Som en annen skrev her så skjønte ikke jeg heller før jeg ble voksen at Pompel & Pilt ble sett på som skummel for mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #48 Del Skrevet 21. oktober 2023 Polly Ester skrev (1 minutt siden): Jeg fant igjen Maika frå verdsrommet på youtube eller noe sånt for et års tid siden og måtte bare se på det igjen. Husker jeg syns den var artig den gangen den gikk på NRK. Det var litt gøy å se det igjen, men skjønner ikke at jeg syns det var fascinerende den gangen. Jeg likte Pompel & Pilt den gangen jeg var barn og så det, likte Pernille og Mr. Nelson også, jeg. Romlingane husker jeg ikke. Som en annen skrev her så skjønte ikke jeg heller før jeg ble voksen at Pompel & Pilt ble sett på som skummel for mange. Jeg er født i 1988, og skjønte ikke før i voksen alder at Ivo Caprino dukkene var skumle for mange. Jeg skjønte heller ikke at Hufsa i Mummidalen var skummel før i voksen alder. Det har visst vært mye skummelt barne-tv her i Norden som gjennom tidene, uten at mange har skjønt det 😆 Anonymkode: fda73...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 21. oktober 2023 #49 Del Skrevet 21. oktober 2023 Har ikke fått med meg at noen syntes Ivo Caprinos dukker var skumle, det er første gang jeg hører om det. Hufsa husker jeg ikke engang, mulig Mummitrollet og gjengen kom på barne-tv når jeg var for gammel til å se noe særlig på det? Jeg er født i 1971. Litt avsporing, men jeg husker Colargol og jeg syntes den serien var så søt. Syns det var trist når de ikke sendte den mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 21. oktober 2023 #50 Del Skrevet 21. oktober 2023 34 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er født i 1977 og likte Pompel og Pilt. Men favoritten var Majka Fra Verdensrommet😅Tviler på at det kunne blitt sendt på barne-tv i dag. Anonymkode: bde02...3db Alle episodene ligger her: https://m.youtube.com/channel/UCtgc32lVoVZRjp_DrnISAVA/videos Første episode ^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #51 Del Skrevet 22. oktober 2023 Peanut skrev (2 timer siden): Alle episodene ligger her: https://m.youtube.com/channel/UCtgc32lVoVZRjp_DrnISAVA/videos Første episode ^ Takk, men det er nok ikke så mange av oss som forstår tsjekkisk, så det er kanskje bedre å se serien med norsk tekst: https://www.youtube.com/playlist?list=PLK2kll13DjpWQDQ2iMMU5tHtayQlsJzZs Øst-europeisk TV laget for øvrig kvalitetsprogrammer for barn som ikoniske Sandman, Pat a Mat (To gode naboer) eller Professor Balthazar, men Majka får dårlig kritikk i forum som diskuterer dette - selv om serien ble populær i Norge som følge av NRK-s monopol på Barne-TV, var dette ingen "stor" produksjon sammenlignet med andre ting man laget for barn i Østblokken den gang. Sandman (DDR): Professor Balthazar (Tsjekkoslovakia): Pat a Mat (Tsjekkoslovakia): Bolek i Lolek (Polen): Anonymkode: 63547...64c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #52 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk, men det er nok ikke så mange av oss som forstår tsjekkisk, så det er kanskje bedre å se serien med norsk tekst: https://www.youtube.com/playlist?list=PLK2kll13DjpWQDQ2iMMU5tHtayQlsJzZs Øst-europeisk TV laget for øvrig kvalitetsprogrammer for barn som ikoniske Sandman, Pat a Mat (To gode naboer) eller Professor Balthazar, men Majka får dårlig kritikk i forum som diskuterer dette - selv om serien ble populær i Norge som følge av NRK-s monopol på Barne-TV, var dette ingen "stor" produksjon sammenlignet med andre ting man laget for barn i Østblokken den gang. Sandman (DDR): Professor Balthazar (Tsjekkoslovakia): Pat a Mat (Tsjekkoslovakia): Bolek i Lolek (Polen): Anonymkode: 63547...64c Beklager feil nasjon - serien om Professor Balthazar ble laget i Kroatia, som var en del av daværende Jugoslavia, slik at den fikk et større publikum; mange av disse seriene ble også vist i andre land i Østblokken og solgt til Vesten; vet ikke om NRK kjøpte inn Professor Balthazar, men de kjøpte i alle fall inn Sandman og Pat a Mat. Anonymkode: 63547...64c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 22. oktober 2023 #53 Del Skrevet 22. oktober 2023 (endret) Husker jeg likte professor balthazar i min barndom. erindrer også en tegneserie hvor det var en som spiste klokker Endret 22. oktober 2023 av Duraton 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #54 Del Skrevet 22. oktober 2023 Jeg er født på slutten av 80 tallet og fikk ikke med meg pompel og pilt. Det var da jeg var voksen at det ble vist en snutt på tv og jeg syns det var så ekle dokker, mørkt dystert. Har ikke noe behov for å se mer😅 Jeg er av dem som ble hardt rammet av Ivo Caprino skrekk. Ekle dukker med ekle øyne. Hadde gjentagende mareritt. Liker ikke Flåklypa på grunn av øynene. Anonymkode: 5bd4c...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå