Gå til innhold

De som laget Pompel & Pilt, var de sadistiske psykopater?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller hva er greia?

Og hvorfor var det ingen som stoppet dem før det var for sent?

Det er ikke rart dere gamlinger endte opp som dere gjorde. Jeg føler medynk med dere. 😟

Anonymkode: 013bf...1a5

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arne B. Mylkle var lærer, og han mente barne-TV hadde blitt for pedagogisk. Han og hans kone, Bjørg, som var kunstner, (og lagde de berømte dukkene), bestemte seg for et "real fuck you" til barne-TV og NRK. De var to fine folk.

Anonymkode: 451c6...78b

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Arne B. Mylkle var lærer, og han mente barne-TV hadde blitt for pedagogisk. Han og hans kone, Bjørg, som var kunstner, (og lagde de berømte dukkene), bestemte seg for et "real fuck you" til barne-TV og NRK. De var to fine folk.

De var helt sikkert fine folk. Men... de har påført meg traumer som henger i enda. 

Har forsøkt å sett Pompel og Pilt i voksen alder, men det går bare ikke. Blir spysjuk bare jeg hører musikken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres ut som den type mennesker som seriemordere sjekker under senga etter.

Anonymkode: 013bf...1a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i 97 og har vel aldri sett ordentlig på en episode med Pompel og Pilt, men jeg får frysninger bare av bildene!! Så ekle er de faktisk.

Anonymkode: 09225...b75

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien var vel egentlig ikke tiltenkt barn.

Vanvittig skremmende som barn da særlig Gorgon.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De var neppe sadistiske psykopater, men jeg er temmelig sikker på at de hadde røyka sokkene sine. 

Av ukjente grunner ble jeg aldri skremt av Pompel og Pilt. Taremareby, derimot... 😱 Sånn var det med barn fra Innlandet på 1970-tallet. Ting fra havet var dødsskummelt. :hoho:

Endret av Ullvott
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (10 timer siden):

Serien var vel egentlig ikke tiltenkt barn.

Vanvittig skremmende som barn da særlig Gorgon.

Gorgon skremte nesten vettet av meg! Jeg hadde mareritt i lang tid etter å ha sett ham, fru Gorgon, Moffedillen og Migrantene. Tok mange timer med terapi for å komme over dette. 

Og den fæle regla surrer rundt i hodet mitt hver gang noen nevner Pompel og Pilt: Reparere, revidere, registrere, … ehh… Pompel og Pii-iilt?!! … Pompel og Pii-iilt, hvor er dere! … Pompel og Pii-iilt!  :sjokk:

Anonymkode: 58ca0...f48

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gorgon skremte nesten vettet av meg! Jeg hadde mareritt i lang tid etter å ha sett ham, fru Gorgon, Moffedillen og Migrantene. Tok mange timer med terapi for å komme over dette. 

Og den fæle regla surrer rundt i hodet mitt hver gang noen nevner Pompel og Pilt: Reparere, revidere, registrere, … ehh… Pompel og Pii-iilt?!! … Pompel og Pii-iilt, hvor er dere! … Pompel og Pii-iilt!  :sjokk:

Anonymkode: 58ca0...f48

Ja det var horribelt 😱

Men tror jeg hadde likt det nå 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I norske Mad Magazine for 20+ år siden lagde de en X-Files parodi der Mulder & Scully var Pompel & Pilt og Cigarette Smoking Man var Gorgon, fungerte VELDIG BRA 🤣🤣🤣🤣🥹

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteballetten skrev (22 timer siden):

De var helt sikkert fine folk. Men... de har påført meg traumer som henger i enda. 

Har forsøkt å sett Pompel og Pilt i voksen alder, men det går bare ikke. Blir spysjuk bare jeg hører musikken. 

Kan vi ikke slutte å vanne ut traumebegrepet? Du får ikke traumer av et tv-program. Redd? Ja. Traumatisert? Nei.

Anonymkode: ebbba...e9b

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt greiene med Pompel & Pilt. Så noen episoder og tja liksom, hva er det som er så skremmende med det? <_< 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Peanut said:

Jeg har aldri skjønt greiene med Pompel & Pilt. Så noen episoder og tja liksom, hva er det som er så skremmende med det? <_< 

I hvilken alder så du dem?

Anonymkode: fb4ea...364

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peanut skrev (7 minutter siden):

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må slutte meg til AB…364 sitt spørsmål her 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

På vgs en gang. Jeg hadde aldri sett det når det gikk og ville se. Følte det var like spennende som å se på en grå stein. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Peanut skrev (25 minutter siden):

På vgs en gang. Jeg hadde aldri sett det når det gikk og ville se. Følte det var like spennende som å se på en grå stein. 

Det er noe annet å se den som barnehagebarn for å si det sånn 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Entern said:

Det er noe annet å se den som barnehagebarn for å si det sånn 😅

Kan ikke uttale meg om det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Arne B. Mylkle

eh det var vel Mykle?    Ellers forstår jeg ikke (TS)hvilken gamling jeg endte opp med å være...?🤔

Anonymkode: b8a0a...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...