Drizzt Skrevet 12. august 2022 #1 Skrevet 12. august 2022 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k6A209/opposisjonen-om-fastlegeutvalg-dette-har-vi-ikke-tid-til Det er ikke en gang trist, det er bare komisk. Støres løsning på alle kriser er å sette ned et utvalg. Hva skjedde med Aps lovnader om rask løsning og at dette hastet mest? Å sette ned et utvalg er ikke en løsning, men en treg måte å utsette en beslutning på. Hvor lenge skal nordmenn tåle denne vitsen av en regjering? 8
Ost Skrevet 12. august 2022 #2 Skrevet 12. august 2022 Håper vi får regjeringsskifte snart sånn at vi slipper disse tåpelige trådene som bare prøver å påvirke folk til å mislike x, y & z. Eller, blir vel det samme med en borgerlig regjering også. Må ellers innrømme at jeg flirte da jeg leste kommentaren til Trøen. Ironien er slående. Kan nevnes at jeg synes det er tåpelig det regjeringen gjør i denne saken, men heldigvis er jeg oppegående nok til å vite at en like tafattet borgerlig regjering hadde gjort det samme. 3 1
Vera Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 Jeg skjønner ikke at folk får opp øynene for at samtlige politikere i dette landet er yrkespolitikere med null interesse og bakkekontakt med samfunnet. Du må gjerne kritisere sittende regjering, men mølja som satt i 8 år før dem var ihuga fan strømkablene. Om jeg ikke husker feil advarte Stoltenberg mot den siste kabelen i 2014 (?)..men Erna (og FrP) syns det sto til med kablene og lukket ørene. Hørte du hva Sandberg sa forleden? Han sa at den eneste politikeren som står for noe på stortinget er Moxnes. Temmelig sprøtt. 10 1 1
Drizzt Skrevet 12. august 2022 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2022 (endret) Vera skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke at folk får opp øynene for at samtlige politikere i dette landet er yrkespolitikere med null interesse og bakkekontakt med samfunnet. Du må gjerne kritisere sittende regjering, men mølja som satt i 8 år før dem var ihuga fan strømkablene. Om jeg ikke husker feil advarte Stoltenberg mot den siste kabelen i 2014 (?)..men Erna (og FrP) syns det sto til med kablene og lukket ørene. Hørte du hva Sandberg sa forleden? Han sa at den eneste politikeren som står for noe på stortinget er Moxnes. Temmelig sprøtt. Om jeg ikke husker feil var det nettopp Stoltenbergs regjering som satt i gang det hele og Erna bare videreførte det. Det hjelper lite å advare mot kabler når egen regjering inngår avtaler om akkurat disse kablene i 2011. Det var Stoltenbergs regjering som inngikk avtalen om 2 kabler, med Tyskland og Storbritannia. Det var hans statsråd Ola Borten Moen fra Sp som satt i førersettet. At Erna førte feilen videre og fortsatte å begå den er selvfølgelig Ernas skyld, men la oss ikke renvaske Ap, Sp og Stoltenberg som startet det hele Jeg bestemte meg i januar-februar at jeg aldri mer kommer til å stemme på Stortingsvalg. Tilliten min til norske politikere er lik null. Endret 12. august 2022 av Drizzt 2
Gjest Ramona1970 Skrevet 12. august 2022 #5 Skrevet 12. august 2022 Noe av grunnen til at legene ikke orker mer tror jeg er at det er så mye syke mennesker med uforklarlige symptomer nå at det må være helt forferdelig å se dette hver dag og ikke kunne gjøre så mye med det. Og det blir bare flere også. Spørsmålet er om samfunnsstrukturene kan opprettholdes i det hele tatt slik som dette ser ut til å utvikle seg. Hun som sluttet her sier det også: "– Jeg tror det er et symptom på at det er et enormt behov for helsetjenester, og at det offentlige ikke klarer å ta unna alle som trenger hjelp, sier Wiggen." https://www.tv2.no/a/14558895/
Vera Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 Drizzt skrev (8 timer siden): Om jeg ikke husker feil var det nettopp Stoltenbergs regjering som satt i gang det hele og Erna bare videreførte det. Det hjelper lite å advare mot kabler når egen regjering inngår avtaler om akkurat disse kablene i 2011. Det var Stoltenbergs regjering som inngikk avtalen om 2 kabler, med Tyskland og Storbritannia. Det var hans statsråd Ola Borten Moen fra Sp som satt i førersettet. At Erna førte feilen videre og fortsatte å begå den er selvfølgelig Ernas skyld, men la oss ikke renvaske Ap, Sp og Stoltenberg som startet det hele Jeg bestemte meg i januar-februar at jeg aldri mer kommer til å stemme på Stortingsvalg. Tilliten min til norske politikere er lik null. Absolutt. AP-SP regjeringen fikk gang på de to første kablene - men Stoltenberg advarte mot den tredje kabelen, som nå gir strømprisene vi ser. Ikke misforstå meg, jeg beskytter på ingen måte sittende regjering, eller Stoltenberg regjeringen..jeg blir bare overrasket over at det virker som flere tror at borgerlig regjering var i mot kablene. Det var de absolutt ikke - og vi ville ha sett nøyaktig samme strømpriser uavhengig av hvilke regjering som sitter på stortinget - da hele rukkelet en eller annen gang har ropt hurra for utenlandskablene (utenom Rødt). Jeg tenker som deg - de er ikke verdt min stemme. Problemet med det er at et eller annet parti får stemmer uansett..og man risikerer feks MDG i førersetet. Så jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre jeg 🤷🏻♀️ En ting er i hvert fall sikkert, det finnes ikke lengre et Arbeiderparti i Norge. AP kunne like godt slått seg sammen med Høyre - de fører nøyaktig samme politikk. SP og FrP også..samme rukkelet. Politikerforakten i Norge vokser - men det virker ikke som politkerne selv skjønner faren ved dette. 6 1
Drizzt Skrevet 13. august 2022 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2022 Vera skrev (1 minutt siden): Absolutt. AP-SP regjeringen fikk gang på de to første kablene - men Stoltenberg advarte mot den tredje kabelen, som nå gir strømprisene vi ser. Ikke misforstå meg, jeg beskytter på ingen måte sittende regjering, eller Stoltenberg regjeringen..jeg blir bare overrasket over at det virker som flere tror at borgerlig regjering var i mot kablene. Det var de absolutt ikke - og vi ville ha sett nøyaktig samme strømpriser uavhengig av hvilke regjering som sitter på stortinget - da hele rukkelet en eller annen gang har ropt hurra for utenlandskablene (utenom Rødt). Jeg tenker som deg - de er ikke verdt min stemme. Problemet med det er at et eller annet parti får stemmer uansett..og man risikerer feks MDG i førersetet. Så jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre jeg 🤷🏻♀️ En ting er i hvert fall sikkert, det finnes ikke lengre et Arbeiderparti i Norge. AP kunne like godt slått seg sammen med Høyre - de fører nøyaktig samme politikk. SP og FrP også..samme rukkelet. Politikerforakten i Norge vokser - men det virker ikke som politkerne selv skjønner faren ved dette. Gud forby at vi får ekstremister som MDG, Rødt eller SV ved røret. Jeg kommer til å tenke på det de neste 3 årene. Kanskje stemme blankt fremover hvis dette holder ekstremister unna makt. Men tilliten er godt forankret nede ved 0-tallet. Jeg ser ikke de som tror Erna var mot kablene, men ser mange som tror det er kun Erna som er skyldig. De glemmer fort hva som skjedde før Ernas 8 år og at det ikke er bare Erna som må holdes ansvarlig, men også regjeringen før henne. 1
Vera Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 Drizzt skrev (Akkurat nå): Gud forby at vi får ekstremister som MDG, Rødt eller SV ved røret. Jeg kommer til å tenke på det de neste 3 årene. Kanskje stemme blankt fremover hvis dette holder ekstremister unna makt. Men tilliten er godt forankret nede ved 0-tallet. Jeg ser ikke de som tror Erna var mot kablene, men ser mange som tror det er kun Erna som er skyldig. De glemmer fort hva som skjedde før Ernas 8 år og at det ikke er bare Erna som må holdes ansvarlig, men også regjeringen før henne. Når man stemmer blankt - er det ikke ett eller annet som skjer med de blanke stemmene da? Jeg har stemt blankt èn gang, men tror jeg leste noe om hva som skjer med de blanke stemmene etterpå, og bestemte meg for å ikke gjøre det igjen. Hadde det ikke vært for at Rødt ikke klarer å bestemme seg for om de er kommunistiske eller ikke - ville de ha seilt opp som det nye arbeiderpartiet. Men det nytter ikke når noen av medlemmene sitter og skryter av at de er kommunister når de har alkohol innabords. Men - jeg tror Rødt kommer til å gjøre er brakvalg..folk kommer til å stemme på dette partiet i protest. De har spilt alle kortene sine riktig.. Ja, alle må holdes ansvarlige - forrige regjering, regjeringen før dem, Bondevik regjeringen, og sittende regjering..dette er villet politikk. Det som er skremmende er skyggeleggingen av kablene..det er få personer i samfunnet som så hva som foregikk før det var for sent. Jeg vet at mange fagforeninger kjempet mot Acer-avtalen - men de ble skubbet bort som irriterende mygg..se hva som skjer med industri-Norge nå. Hele rukkelet burde tatt hatten sin og gått..de har kjørt Norge i grøfta. Kroken på døren for min del var lønnsoppgjøret i år..hvor umusikalsk var ikke det? Resten av samfunnet fikk knapper og nåler - mens politikerne fikk hevet lønnen sin til over millionen. Resten av samfunnet skal fryse i vinter..mens politikerne bare trekker på skuldrene og priser seg lykkelige over karrierevalget sitt. 4 1
Adrenalina1 Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 Vera skrev (7 minutter siden): Når man stemmer blankt - er det ikke ett eller annet som skjer med de blanke stemmene da? Jeg har stemt blankt èn gang, men tror jeg leste noe om hva som skjer med de blanke stemmene etterpå, og bestemte meg for å ikke gjøre det igjen. Hadde det ikke vært for at Rødt ikke klarer å bestemme seg for om de er kommunistiske eller ikke - ville de ha seilt opp som det nye arbeiderpartiet. Men det nytter ikke når noen av medlemmene sitter og skryter av at de er kommunister når de har alkohol innabords. Men - jeg tror Rødt kommer til å gjøre er brakvalg..folk kommer til å stemme på dette partiet i protest. De har spilt alle kortene sine riktig.. Ja, alle må holdes ansvarlige - forrige regjering, regjeringen før dem, Bondevik regjeringen, og sittende regjering..dette er villet politikk. Det som er skremmende er skyggeleggingen av kablene..det er få personer i samfunnet som så hva som foregikk før det var for sent. Jeg vet at mange fagforeninger kjempet mot Acer-avtalen - men de ble skubbet bort som irriterende mygg..se hva som skjer med industri-Norge nå. Hele rukkelet burde tatt hatten sin og gått..de har kjørt Norge i grøfta. Kroken på døren for min del var lønnsoppgjøret i år..hvor umusikalsk var ikke det? Resten av samfunnet fikk knapper og nåler - mens politikerne fikk hevet lønnen sin til over millionen. Resten av samfunnet skal fryse i vinter..mens politikerne bare trekker på skuldrene og priser seg lykkelige over karrierevalget sitt. Det heter knapper og glansbilder? Bare for å kverulere litt😂 3
Vera Skrevet 13. august 2022 #10 Skrevet 13. august 2022 Adrenalina1 skrev (31 minutter siden): Det heter knapper og glansbilder? Bare for å kverulere litt😂 Haha, jeg stusset på det når jeg skrev «knapper og nåler»..morgenhjerne 😂😂 3
Adrenalina1 Skrevet 13. august 2022 #11 Skrevet 13. august 2022 Vera skrev (47 minutter siden): Haha, jeg stusset på det når jeg skrev «knapper og nåler»..morgenhjerne 😂😂 Kan skje den beste det😉
GrønnNellik68 Skrevet 16. august 2022 #12 Skrevet 16. august 2022 Drizzt skrev (På 12.8.2022 den 22.22): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k6A209/opposisjonen-om-fastlegeutvalg-dette-har-vi-ikke-tid-til Det er ikke en gang trist, det er bare komisk. Støres løsning på alle kriser er å sette ned et utvalg. Hva skjedde med Aps lovnader om rask løsning og at dette hastet mest? Å sette ned et utvalg er ikke en løsning, men en treg måte å utsette en beslutning på. Hvor lenge skal nordmenn tåle denne vitsen av en regjering? Utvalg har jeg skjønt til de tyr til ofte. Vi som kjører taxi skulle taxi reformen reverseres innen 100 dager etter de kom i regjering. Nå har de laget et taxi utvalg som skal se på det i høst. Det sier meg at ting vil ta så lang tid at ingenting vil skje før det er nytt valg og vi får regjerings skifte og dagens regjering slipper lettvindt unna problemene og valgløftene sine. Utvalg for meg vil si at ingenting vil skje. 3
Gjest Nimbus2000 Skrevet 16. august 2022 #13 Skrevet 16. august 2022 Da Fanden ville at intet skulle skje nedsatte han den første komité.
Ichiko Skrevet 16. august 2022 #14 Skrevet 16. august 2022 5 minutter siden, Nimbus2000 said: Da Fanden ville at intet skulle skje nedsatte han den første komité. Originalversjonen: Komité En dag da Satan fikk i sinn, at intet måtte skje, da satte han i verden inn den første komité. - Vilhelm Bergsøe (1835 - 1911) Dansk forfatter og naturvitenskapsmann 4 2
Drizzt Skrevet 17. august 2022 Forfatter #15 Skrevet 17. august 2022 Nimbus2000 skrev (På 16.8.2022 den 14.58): Da Fanden ville at intet skulle skje nedsatte han den første komité. Ichiko skrev (På 16.8.2022 den 15.06): Originalversjonen: Komité En dag da Satan fikk i sinn, at intet måtte skje, da satte han i verden inn den første komité. - Vilhelm Bergsøe (1835 - 1911) Dansk forfatter og naturvitenskapsmann Gjelder også i dag 😄 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå