Gå til innhold

Sorgen over å miste svigerfamilien i tilegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så samlivsbruddet er nå et faktum, hvor jeg sørger over at personen jeg har delt 10 år av livet mitt ikke ville mer ganske plutselig. Det endte ganske vondt når jeg fant ut at det var pga en annen. Det har gått noen måneder nå og jeg begynner jo å se et liv uten denne personen, og vet at jeg kan finne noen andre som kan få meg til å kanskje føle meg mer elsket en tidligere. Men så sitter jeg jo her da med en svigerfamilie som også har vært en del av livet mitt alle disse årene, som jeg ikke lenger har en tilknytting til. Dem alle sier jo at jeg er hjertelig velkommen når som helst osv, men det vil jo aldri være det samme. Å hvis jeg besøker dem som vil dem jo alltid være en påminnelse om det som en gang var, evt dagen en ny person blir med nå ekspartner så er jo jeg byttet ut for godt.

Så akkurat nå er bruddet ganske tungt, livet går videre men det er bare så mange man må sørge over føler jeg akkurat nå.

Anonymkode: d2fcd...627

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er en ekstra sorg. Men du kan jo beholde kontakten med dem selv om dere ikke lenger er i familie?

Min mor holdt i alle år kontakten med familien til son første samboer, og de var som ekstra besteforeldre for meg og mine søsken. Lillesøsteren min flyttet faktisk inn hos dem en periode før de fikk solgt huset og flyttet til en enklere bolig. Nå er de dessverre døde, men alle vi barna holder kontakten. (Altså meg og mine søsken + barna til mammas eks)

Anonymkode: df491...c03

• Hjerte 5
Skrevet

Dette har jeg tenkt på også, fordi jeg vurderer å forlate samboer.

Anonymkode: 3bd3c...c9b

Skrevet

Jeg kjenner også på den sorgen. Har vært sammen med min dame like lenge. Jeg har nesten vært mer sammen med min svigerfamilie enn min egen familie i den tiden vi var sammen. I motsetning til deg synes Eks svigermor at det ikke er så kjekt å ha kontakt med meg når det er slutt. Jeg føler ikke det er naturlig heller, men det føles ekstra sårt når du vet at du ikke er velkommen. Jeg har heller ikke gjort noe galt. Det var min samboer som var utro mot meg og dumpet meg etterpå når det ble avslørt. 

Anonymkode: 44cba...106

• Hjerte 4
Skrevet

Det kan være sårt. Jeg pleide å synes det var veldig vomdt å miste svigerfamilien da eksen gikk. Jeg trodde vi hadde ei framtid nettopp bla fordi jeg gikk så godt overens med hans venner og familie. Jeg liker dem fortsatt kjempegodt og har litt kontakt. 

Anonymkode: 3b3bc...da7

• Hjerte 1
Skrevet

Det kan fort bli sårt ja. Selv fikk jeg beskjed fra både svigersøsken, svigermor og resten av familien at jeg alltid ville være en del av familien. Så selv etter 10 år har jeg jevnlig kontakt med alle, og vi inviterer hverandre i fødselsdager og andre typer selskap. 
Men har alltid hatt et fint samarbeid med eksen min ang. barna, og han har vært singel siden jeg flyttet ut.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du er heldig som har en x svigerfamiie som vil ha kontakt. Jeg også var sammen med en i 10 år. Vi bodde ikke sammen. Men vi feiret jul, 17 Mai og bursdager sammens hans familie. Han 2 gutter på 23  og 25 år. Mor er død så jeg føler at jeg var vært en slags mor. Jeg stilte opp da de flyttet ut og hjelp med å kjøpe ting til leiligheten. Jeg lærte de å vaske klær og vaske leiligheten. Dette gjorde ikke far. 

Men nå ville han være fri og gjorde det slutt for 3 måneder siden. Jeg hører ingen ting fra hans barn eller familie. Jeg prøvde i begynnelsen å invitere de ut på middag, men de var opptatte 

Anonymkode: 91c9c...6be

• Hjerte 2
Skrevet

Min far sin søster er bestevenninne med min fars ekskone, det er ingen i min fars familie som bryr seg om det. Altså, vi syns det bare er koselig, og mamma bryr seg ikke i det hele tatt om at mannen og ekskonen har god kontakt! Og hun er en like stor del av familien nå som når hun var inngiftet i familien!

Anonymkode: 71ed1...94b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så samlivsbruddet er nå et faktum, hvor jeg sørger over at personen jeg har delt 10 år av livet mitt ikke ville mer ganske plutselig. Det endte ganske vondt når jeg fant ut at det var pga en annen. Det har gått noen måneder nå og jeg begynner jo å se et liv uten denne personen, og vet at jeg kan finne noen andre som kan få meg til å kanskje føle meg mer elsket en tidligere. Men så sitter jeg jo her da med en svigerfamilie som også har vært en del av livet mitt alle disse årene, som jeg ikke lenger har en tilknytting til. Dem alle sier jo at jeg er hjertelig velkommen når som helst osv, men det vil jo aldri være det samme. Å hvis jeg besøker dem som vil dem jo alltid være en påminnelse om det som en gang var, evt dagen en ny person blir med nå ekspartner så er jo jeg byttet ut for godt.

Så akkurat nå er bruddet ganske tungt, livet går videre men det er bare så mange man må sørge over føler jeg akkurat nå.

Synes det veldig upassende om du skal presse deg inn i livene til eks-svigerfamilie. Er en ny partner mannen din har nå, så respekter det.

Forstår ikke hvor mange frekke folk det er her inne, har lest flere ganger om noen som sutrer over at de ikke lenger har kontakt med eksens familie, fordi han/hun har fått ny partner. Bare hold deg unna, vanskeligere er det ikke.

Om en eks av min kjæreste begynte å trenge seg på hans familie, ville jeg reagert veldig negativt og gitt beskjed til vedkommende om at hun ikke var velkommen. Det er en form for stalking dette.

Anonymkode: 4a16d...c70

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes det veldig upassende om du skal presse deg inn i livene til eks-svigerfamilie. Er en ny partner mannen din har nå, så respekter det.

Forstår ikke hvor mange frekke folk det er her inne, har lest flere ganger om noen som sutrer over at de ikke lenger har kontakt med eksens familie, fordi han/hun har fått ny partner. Bare hold deg unna, vanskeligere er det ikke.

Om en eks av min kjæreste begynte å trenge seg på hans familie, ville jeg reagert veldig negativt og gitt beskjed til vedkommende om at hun ikke var velkommen. Det er en form for stalking dette.

Lesevansker? Ex svigerfamilie er jo de som vil at ts skal holde kontakt. 

Anonymkode: 8a06c...db8

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nå handlet ikke innlegge om at jeg presser meg på, pga jeg ikke vil gi slipp på svigerfamilien. heller det at sorgen i hele prosessen er tyngre for det er så mange andre en den jeg var gift med som blir borte.

ts.

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...