Malama Skrevet 23. november 2005 #21 Skrevet 23. november 2005 Hmm.. jeg tenkte litt på den likevel, men ettersom jeg allerede har funnet flere løsninger, og alle liksom går uten det minste problem, nesten alle datoer er mulig, så skjønner jeg ikke hva jeg hr gjort feil. Ok, jeg innrømmer at jeg ikke klarer tenke i dag. Det må være ett eller annet jeg ikke har fått med meg.
Gjest Da tar vi løsningen, nå da! Skrevet 23. november 2005 #22 Skrevet 23. november 2005 dere prøvde, men den var vanskelig en til dere fordet da LØSNINGEN ER HER: Håndverkerne må være født i syv måneder som følger etter hverandre. De to nevnte må derfor være født hhv. 1 juli og 31.januar. Altså er Simon født 31. januar jeg skal ta en til som ikke er så vannskelig!
Gjest 3 NYE GÅTER - LETTERE ENN DEN FO Skrevet 23. november 2005 #23 Skrevet 23. november 2005 HER ER TRE NYE. :klø: Rund som en knapp Jeg er rund som en knapp, dyp som en brønn. Hvis du vil ha lyd fra meg, må du trekke i min hale. Hva er jeg? Brønnen En mark var i bunnen av en 40 meter dyp brønn. Hver dag klarte den å "klatre" 4 meter, men falt 3 meter tilbake om natten. Hvor mange døgn tok det marken å komme seg opp? Nei, Lars! En mann skulle akkurat til å sette nøkkelen inn i døren da han hører hans kone skrike, - Nei, Lars! Ikke gjør det!. Mannen løper inn i huset og finner sin kone liggende død på gulvet og rundt står en lege, en advokat og en politimann. Ingen av dem hadde navnskilt eller våpen og mannen kjente ingen av dem. Allikevel visste han at morderen var politimannen. Hvordan kunne han vite det? LYKKE TIL :kgblunk:
Gjest gjest ii Skrevet 23. november 2005 #24 Skrevet 23. november 2005 Kan du forklare den med datoen? Den med brønnen er 39 dager, men hva med de andre?
Malama Skrevet 23. november 2005 #25 Skrevet 23. november 2005 Jeg fuikk det utmerket til at de kunne vært født i andre måneder, go likevel være 7 måneder etterhverandre, og med 214 dager mellom jeg da... Må regne det hele en gang til før jeg er sikker da, siden du sier det bare er den ene løsnigen....
Gjest Løsning på de 3 gåtene Skrevet 23. november 2005 #26 Skrevet 23. november 2005 Løsning på Rund som en knapp En kirkeklokke Løsning på brønnen Svaret er 37 dager. Med 1 meter positiv fremgang hvert døgn, er marken 36 meter fra bunnen etter den 36. dagen. På den 37. dagen klatrer den de siste 4 meterne og faller derfor ikke tilbake de 3 meterne den påfølgende natten. Løsning på Nei Lars Hans kone ropte, - Nei, Lars!… Både doktoren og advokaten var damer, så det måtte være politimannen som var Lars.
Gjest Hvem har ny gåte? Skrevet 23. november 2005 #27 Skrevet 23. november 2005 ER DET NOEN ANDRE HER SOM HAR EN GÅTE? KANSKJE LITT LIK DEN FØRSTE!
Gjest Miloine Skrevet 23. november 2005 #28 Skrevet 23. november 2005 (endret) åååååååja!!!! så det var derfor han visste det var politimannen- så teit jeg er jepp, jeg har selvironi Endret 23. november 2005 av Miloine
Ugla Skrevet 23. november 2005 #30 Skrevet 23. november 2005 En enkel en her: Kristians far har 5 sønner, som heter AC, DC, WC og CD. Men hva heter den femte sønnen?
Ugla Skrevet 23. november 2005 #32 Skrevet 23. november 2005 Hehe, trur jeg tok den Ugla ← Tror jeg nok...
Gjest Miloine Skrevet 24. november 2005 #35 Skrevet 24. november 2005 kan jeg si svaret eller? eller må jeg vente på "trådstarter" av den siste gåten Har en IQ test jeg vil legge ut.
Gjest SI DET DA Skrevet 24. november 2005 #36 Skrevet 24. november 2005 SI DET, SI DET, SI DET, SI DET, HVOR ER TRÅDSTARTER AV GÅTEN???????
Malama Skrevet 24. november 2005 #37 Skrevet 24. november 2005 Den siste gåten? en med navnene på sønnene? Les den en gang til. SAKTE. Les høyt. Ord for ord. Tenk for hvert ord. Fra begynnelsen. Så skjønner du det sikkert. Men legg gjerne ut din egen også
Gjest Miloine Skrevet 24. november 2005 #38 Skrevet 24. november 2005 Hei Malama, jeg vet det jeg og da Skal vi si det? Du først, for du var først ute med å si at du visste det
Gjest Miloine Skrevet 24. november 2005 #39 Skrevet 24. november 2005 IQ test Hvor smart er du? Svar på disse spørsmålene om du tør, så får du se! Tell et poeng for hvert riktige svar og se i tabellen hvordan du scorer. 10 Geni 9-10 Over gjennomsnittet 6-8 Normal 3-5 Hmm 1-2 Krev pengene tilbake fra skole undervisningen 0 Hjernedød 1. Har de 17. mai i England? Ja Nei 2. Hvor mange fødsels dager har en gjennomsnitts mann? 3. Noen måneder har 31 dager; hvor mange har 28? 4. Kan en person fra California gifte seg med sin enke's søster? 5. Del 30 med 1/2 og legg til 10. Hva blir svaret? 6. Hvis det er 3 epler på et bord og du tar vekk 2, hvor mange har du da? 7. En doktor gir deg 3 tabletter og ber deg ta en hver halv time. Hvor mange minutter vil tablettene vare? 8. En gårdbruker har 17 sauer som står på et jorde, og alle bortsett fra 9 faller om og dør. Hvor mange sauer står igjen? 9. Hvor mange av hvert dyr tok Moses ombord i arken? 10. En ansatt i en slakter butikk er 1,80 høy. Hva veier han?
Malama Skrevet 24. november 2005 #40 Skrevet 24. november 2005 Du burde kanskje oppgi fasiten også, slik at de som har svart feil (mens selvsagt tror det er rett, ellers ville de jo ikke svart det) hadde hatt mulighet til å telle antall rette svar?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå