Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ser litt på diverse bæreseler da jeg Forstår det kan være kjekt å ha. Men har store bryst, så lurte på om noen hadde noen erfaring om hvordan det da går med bæresele.😅

Anonymkode: 5deea...3e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint. Må ta litt hensyn til hvordan baby ligger, men det lærer du fort

Anonymkode: 3ed51...c83

Skrevet

Store som i at du er overvektig og har bryster deretter, eller store bryster som at du ellers er slank, men har store bryster? Jeg er i siste kategori selv; 70F til vanlig og gikk opp 3 str i BH graviditeten. Jeg tenkte allikevel aldri over at puppene var i veien med bæreselen. Jeg hadde en Babybjörn Mini.

Anonymkode: bb518...de6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Store som i at du er overvektig og har bryster deretter, eller store bryster som at du ellers er slank, men har store bryster? Jeg er i siste kategori selv; 70F til vanlig og gikk opp 3 str i BH graviditeten. Jeg tenkte allikevel aldri over at puppene var i veien med bæreselen. Jeg hadde en Babybjörn Mini.

Er ikke overvektig nei, men har 75J i bryst. Så var litt dumt om man kjøpte en bæresele og fant ut at det var totalt ubrukelig.

Skrevet

Hadde samme størrelse som deg, null problem. Tenkte ikke over det.

Anonymkode: e61a3...61a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke overvektig nei, men har 75J i bryst. Så var litt dumt om man kjøpte en bæresele og fant ut at det var totalt ubrukelig.

Anonymkode: 5deea...3e2

Skrevet

Ringslynge i Lin! Både jeg, søster og min samboer har brukt samme. Søsteren har vel 75e så det er jo mindre enn J, men ser for meg at dette ikke bør være noe problem. Slike bæresjal kan du jo justere på kroppsfasong til den som står for tur til å bære. Om du tenker å sjekke ut ringslynge, anbefaler jeg deg å ta et som er av 100% lin. Da vet du at det er ordentlig kvalitet og ikke er elastisk (og det skal ikke være elastisk for at det skal sitte godt på plass!). Har selv venninner som har gjort bomkjøp med ringslynge som sklir sakte med sikkert ned med vekten av baby. Sikkert fordi de var for elastiske. 

Selv kjøpte jeg mitt bæresjal på ohdearbaby.no, var ikke noe kjent merke, husker ikke helt hva det het. Men, 100% lin. sykt bra kvalitet i alle fall, holdt seg, og tror det faktisk kan brukes helt til 2års alderen. 

Anonymkode: 74567...a75

Skrevet

Med 80K har jeg så store bryst at elastisk sjal blir vanskelig. Hvis jeg strammer nok til å holde baby oppe blir baby klemt inn mellom puppene.

Med bæresele har jeg ikke samme problem. Magebeltet strammes separat og holder selen i rett høyde. Resten kan justeres slik at baby ligger passe tett.

Jeg har Lillebaby four seasons bæresele, den kan brukes omtrent fra nyfødt. Den ligner på Ergobaby, men passer bedre til mine skuldre.

Anonymkode: 6f9be...f5c

Skrevet

Seler bør uansett prøves,  for selv om jeg eller andre AB finner en sele god,  så gjør ikke du nødvendigvis det. Dra innom Bæreglede (om du bor i Oslo) eller hør i en lokal baby-småbarnsgruppe på fb om det er bæretreff i fremtiden. 

Anonymkode: afae7...9c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...