AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1 Skrevet 12. august 2022 Hei, Jeg har fått en ny leder som tilsynelatende ikke forstår hvordan lønnskjøring fungerer. Det har oppstått feil i lønn de 4 siste månedene.. Jeg har blitt trukket 50% for noe de ikke klarer å begrunne årsak til. Dvs jeg har i de 4 siste mnd fått utbetalt halv lønn iht arbeidsavtale. Det hele skjedde etter at jeg gikk inn i en høyere stilling.. Tillitsvalgt har vært innblandet, men det virker dessverre ikke som at de vet hvordan dette lønnssystemet fungerer.. Hva er neste ledd jeg kan kontakte nå? Må jeg eventuelt kontakte advokat? Jeg kan alt for lite om dette selv, men vet ikke hvem jeg kan få hjelp fra når ledelsen og tillitsvalgt virker uerfarne på området.. Anonymkode: 98f68...1fb
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 Det hadde jeg ikke funnet meg i! er det en ting man ikke kødder med så er det lønna til folk! Dette må de bare se å fikse! Anonymkode: 001f9...592 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #4 Skrevet 12. august 2022 Jeg hadde kontaktet advokat om hverken arbeidsgiver eller tillitsvalgt klarer å finne ut av det. Har du hørt med den sentrale fagforening din, og om det evt er avtaler med advokat som er flink på arbeidsrett? Anonymkode: 79c4b...5e4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #5 Skrevet 12. august 2022 Hva med å snakke med de som kjører lønn? 😇 Anonymkode: 2592a...5ae 2
Jaytee Skrevet 12. august 2022 #6 Skrevet 12. august 2022 Høres ut som en meget seriøs bedrift du jobber i når verken ledelsen eller tillitsvalgt vet hva dem driver med
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #7 Skrevet 12. august 2022 Har du ringt skatteetaten for å høre med de hvorfor du blir trukket 50% ? Noen ganger er det bare sånn det er på skattekort og de som kjører lønn kan ikke gjøre noe med det, det er bare du som kan Anonymkode: a2eb4...e3f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #8 Skrevet 12. august 2022 Hør med de på lønn. Anonymkode: b1873...d79
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #9 Skrevet 12. august 2022 Jaytee skrev (2 timer siden): Høres ut som en meget seriøs bedrift du jobber i når verken ledelsen eller tillitsvalgt vet hva dem driver med Hva mener du tillitsvalgte skal gjøre? Kjøre lønnen? Anonymkode: 8e44f...5e8 1
Jaytee Skrevet 12. august 2022 #10 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva mener du tillitsvalgte skal gjøre? Kjøre lønnen? Anonymkode: 8e44f...5e8 Vedkommende burde vite hva ts skal gjøre og hvem man henvender seg til.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #11 Skrevet 12. august 2022 Har du kun fått halv lønn? (Som du skriver i HI) ? Eller er du trukket 50% skatt? Mistenker at det er dette som er tilfelle. Har du sjekket skattekortet ditt? Er skattekortet ditt iorden, men arbeidsgiver trekker likevel 50% skatt? Det enkleste da er å gå inn og endre skattekortet. Da legger du jo inn hvor mye som er trukket hittil i år. Siden du er trukket for mye hittil, vil trekket resten av året bli redusert. Så tar du kontakt med de som kjører lønn og ber de påse at nytt skattekort blir hentet inn før neste lønnskjøring. Anonymkode: eadcc...1a4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #12 Skrevet 12. august 2022 Jeg blir trukket 50% lønn og 34% skatt. Så er ikke skattetrekket.. Denne mnd sliter jeg med å få betalt mine faste utgifter som lån. Anonymkode: 98f68...1fb
smilo Skrevet 13. august 2022 #13 Skrevet 13. august 2022 Kan du legge ut en sladdet lønnsslipp så kanskje du får noen innspill. For jeg antar trekket står der? Jeg kom til å tenkt på en ting. Har du fastlønn eller timelønn/mertimer. Hvis det er litt av hvert, er det da noe som har falt ut/ikke blitt fanget opp på lønnskjøringen?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #14 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg blir trukket 50% lønn og 34% skatt. Så er ikke skattetrekket.. Denne mnd sliter jeg med å få betalt mine faste utgifter som lån. Anonymkode: 98f68...1fb Hva kaller de dette trekket da? Hva står på lønnslippen? Anonymkode: eadcc...1a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå