Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har fått en ny leder som tilsynelatende ikke forstår hvordan lønnskjøring fungerer. Det har oppstått feil i lønn de 4 siste månedene.. Jeg har blitt trukket 50% for noe de ikke klarer å begrunne årsak til. Dvs jeg har i de 4 siste mnd fått utbetalt halv lønn iht arbeidsavtale. Det hele skjedde etter at jeg gikk inn i en høyere stilling.. Tillitsvalgt har vært innblandet, men det virker dessverre ikke som at de vet hvordan dette lønnssystemet fungerer..

Hva er neste ledd jeg kan kontakte nå? Må jeg eventuelt kontakte advokat? Jeg kan alt for lite om dette selv, men vet ikke hvem jeg kan få hjelp fra når ledelsen og tillitsvalgt virker uerfarne på området.. 

Anonymkode: 98f68...1fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...

Anonymkode: e6d5d...854

Skrevet

Det hadde jeg ikke funnet meg i! 
er det en ting man ikke kødder med så er det lønna til folk!

Dette må de bare se å fikse!

Anonymkode: 001f9...592

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde kontaktet advokat om hverken arbeidsgiver eller tillitsvalgt klarer å finne ut av det. Har du hørt med den sentrale fagforening din, og om det evt er avtaler med advokat som er flink på arbeidsrett? 

Anonymkode: 79c4b...5e4

Skrevet

Hva med å snakke med de som kjører lønn? 😇

Anonymkode: 2592a...5ae

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som en meget seriøs bedrift du jobber i når verken ledelsen eller tillitsvalgt vet hva dem driver med 

Skrevet

Har du ringt skatteetaten for å høre med de hvorfor du blir trukket 50% ? Noen ganger er det bare sånn det er på skattekort og de som kjører lønn kan ikke gjøre noe med det, det er bare du som kan 

Anonymkode: a2eb4...e3f

Skrevet

Hør med de på lønn. 

Anonymkode: b1873...d79

Skrevet
Jaytee skrev (2 timer siden):

Høres ut som en meget seriøs bedrift du jobber i når verken ledelsen eller tillitsvalgt vet hva dem driver med 

Hva mener du tillitsvalgte skal gjøre? Kjøre lønnen? 

Anonymkode: 8e44f...5e8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du tillitsvalgte skal gjøre? Kjøre lønnen? 

Anonymkode: 8e44f...5e8

Vedkommende burde vite hva ts skal gjøre og hvem man henvender seg til. 

Skrevet

Har du kun fått halv lønn? (Som du skriver i HI) ?

Eller er du trukket 50% skatt?  Mistenker at det er dette som er tilfelle. Har du sjekket skattekortet ditt? Er skattekortet ditt iorden, men arbeidsgiver trekker likevel 50% skatt? 

Det enkleste da er å gå inn og endre skattekortet. Da legger du jo inn hvor mye som er trukket hittil i år. Siden du er trukket for mye hittil, vil trekket resten av året bli redusert. Så tar du kontakt med de som kjører lønn og ber de påse at nytt skattekort blir hentet inn før neste lønnskjøring. 

Anonymkode: eadcc...1a4

Skrevet

Jeg blir trukket 50% lønn og 34% skatt. Så er ikke skattetrekket.. 

Denne mnd sliter jeg med å få betalt mine faste utgifter som lån. 

Skrevet

Kan du legge ut en sladdet lønnsslipp så kanskje du får noen innspill. For jeg antar trekket står der?

Jeg kom til å tenkt på en ting. Har du fastlønn eller timelønn/mertimer. Hvis det er litt av hvert, er det da noe som har falt ut/ikke blitt fanget opp på lønnskjøringen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg blir trukket 50% lønn og 34% skatt. Så er ikke skattetrekket.. 

Denne mnd sliter jeg med å få betalt mine faste utgifter som lån. 

Hva kaller de dette trekket da? Hva står på lønnslippen? 

Anonymkode: eadcc...1a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...