Anonymeeee Skrevet 12. august 2022 #1 Skrevet 12. august 2022 Hei! Jeg har to forskjellige styrker i brillene mine, der det er ifølge meg, en stor forskjell på synsstyrke. Jeg har - 2.25/-2.50 på venstre og -5.25 på høyre, og i tillegg skjeler jeg på det øyet som jeg ser dårligst på. Er det noen som har vært igjennom en operasjon for nærsynthet, og kan fortelle meg hvordan det har gått for dem? Er det en sjanse for at man kan bli blind, eller er legene relativt flinke på dette? Kan man få narkose, eller må man i bedøvelse/lett narkose? Gjør det vondt etter operasjonen? Jeg får lett angst, så jeg håper at man kan få narkose hvis man velger å ta en slik operasjon. Noen som i tillegg veit om man kan ta skjeleoperasjon i tillegg i samme runde? Eller må man ta en operasjon av gangen, og vente en stund med å bli operert for skjeling?
Avstand Skrevet 12. august 2022 #2 Skrevet 12. august 2022 Har vurdert dette selv og lest en del. Ingen kjent sak der noen har blitt blind i såfall. Du får bedøvelse på øyet, jeg tror det er lokalt men mulig du kan få narkose. Øynene skal visst være mest mulig lukket i timene etter operasjonen. Følelse av rusk på øyet kan også bli en greie noen dager etter. Synes kommer visst ikke med en gang men forbedrer seg. Vet også resultatet ikke forblir like lenge på alle. Noen beholder sitt nye syn mens andre får nærsyntheten sakte men sikkert tilbake. Mulig man må bruke solbriller en del noen dager i ettertid, også inne.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 Jeg tok operasjon, men nå 7år etter er synet nesten like dårlig igjen ☹️ Anonymkode: c5aaa...4ba
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #4 Skrevet 12. august 2022 Jeg ble operert for rundt 15 år siden, hadde rundt -5/6 på begge øyne. Fikk perfekt syn, og har fremdeles tilnærmet perfekt syn. Jeg fikk lokalbedøvelse på selve øyet. Var ikke vondt, heller ikke vondt etterpå. Måtte gå med plastbeskyttelse over øynene 24/7 i starten. Anonymkode: 9d65d...0e6 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #5 Skrevet 12. august 2022 Det er en enkel operasjon. Gjort med lokalbedøvelse. Ikke noe smerter og du kan gå på jobb allerede neste dag. Jeg tok operasjonen for over 15 år siden og har aldri fått tilbake min nærsynthet. Hadde vel ca 3 på ene øyet og 5 på andre + skjeve hornhinner. Anbefaler absolutt operasjonen! Anonymkode: f5a46...99e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #6 Skrevet 12. august 2022 Tok laseroperasjon i 2009 og det funket veldig bra. Det kan så klart oppstå komplikasjoner, som ved all kirurgi, men slike operasjoner er rutine og de vil ikke gjennnomføre laserinngrep mot nærsynthet, som jo ikke er en nødvendighet, hvis det var risiko for at folk ble blinde som følge av slike inngrep. Du får nok ikke narkose for dette. Narkose innebærer risiko og de legger ikke folk i narkose unødvendig. Har ikke greie på operasjon mot skjeling. Anonymkode: 66b2a...a8a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 en jeg kjenner gjennomførte en sånn operasjon for over fire år siden nå. Hun har fremdeles problemer hvis det er alt for lyst ut. selv om det er veldig overskyet og grått vær (uten den minste anelse av sol) så må hun fremdeles gå med solbriller, fordi hun fremdeles ikke takler alt for lyse omgivelser særlig bra. Anonymkode: f567f...bba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå