AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1 Skrevet 12. august 2022 Kan huseieren holde igjen depositum mitt etter jeg har flyttet fordi jeg har mistet en elektronisk garasje port nøkkel? Anonymkode: 4381a...0b4
altflyter Skrevet 12. august 2022 #2 Skrevet 12. august 2022 Han kan kreve at du betaler for den i hvert fall. Har du nektet å erstatte den? Slike er dyre.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 Han kan ikke holde igjen mer enn hva det koster å få erstattet nøkkelen Anonymkode: 2150b...78c 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #4 Skrevet 12. august 2022 Ja, han kan vente med å betale ut depositumet til etter han har funnet ut hva det koster for en ny åpner, og trukket den kostnaden i fra. Anonymkode: 7f194...62b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #5 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kan huseieren holde igjen depositum mitt etter jeg har flyttet fordi jeg har mistet en elektronisk garasje port nøkkel? Anonymkode: 4381a...0b4 Ja har sagt jeg skal betale for en ny Anonymkode: 4381a...0b4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #6 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja har sagt jeg skal betale for en ny Anonymkode: 4381a...0b4 Da skaffer du ny snarest, og så får du sikkert pengene dine etter det. At du har sagt det er mye mindre sikkerhet for utleier enn depositumet ditt er. Anonymkode: 76b96...586
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #7 Skrevet 12. august 2022 Hva tror du depositum eksisterer for? Hvis du har mistet noe som tilhører utleier, skal du selvfølgelig betale for det. Anonymkode: 30403...6f8 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #8 Skrevet 12. august 2022 altflyter skrev (1 time siden): Han kan kreve at du betaler for den i hvert fall. Har du nektet å erstatte den? Slike er dyre. Hvor dyrt er det for slike port nøkler? 🙆♀️ Anonymkode: 4381a...0b4
altflyter Skrevet 12. august 2022 #9 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvor dyrt er det for slike port nøkler? 🙆♀️ Anonymkode: 4381a...0b4 Kommer helt an på typen. Min koster 3000 kr. Vet om andre som koster noen hundrelapper, så det er umulig å vite når vi ikke vet noe om åpneren.
Gjest fransine Skrevet 12. august 2022 #10 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan huseieren holde igjen depositum mitt etter jeg har flyttet fordi jeg har mistet en elektronisk garasje port nøkkel? Anonymkode: 4381a...0b4 Hvordan er dette depositumet? Er det et såkalt ulovlig depositum, (satt rett inn på eiers konto) eller et lovlig et som er satt av på en depositumskonto i ditt navn? Hvis det er et ulovlig depositum som er satt rett inn på eiers konto så kan han ikke holde tilbake penger, for dette beløpet blir regnet som et lån til huseier eller forskudd på husleie. Du stiller uansett ekstremt svakt siden ved en slik konto så har huseier full kontroll på pengene, og du må gå til rettslige skritt for å få pengene tilbake. Hvis det er et lovlig depositum så kan huseier fint be banken om å holde tilbake penger til du har betalt. Du skal jo betale for ting som er mistet og / eller ødelagt.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #11 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han kan ikke holde igjen mer enn hva det koster å få erstattet nøkkelen Anonymkode: 2150b...78c Hva hvis han bytter ut hele porten og gir meg regningen? Eller finner på andre ting som ødelagt. Da han gikk gjennom sa han alt var fint kun nøkkelen som mangler. Han kan vel ikke komme med noe annent da? Anonymkode: 4381a...0b4
Fireflies Skrevet 12. august 2022 #12 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva hvis han bytter ut hele porten og gir meg regningen? Eller finner på andre ting som ødelagt. Da han gikk gjennom sa han alt var fint kun nøkkelen som mangler. Han kan vel ikke komme med noe annent da? Anonymkode: 4381a...0b4 Han kan ikke bytte porten for så å kreve det av deg så lenge det ikke MÅ gjøres. Det tviler jeg sterkt på. Men han kan be bank holde igjen depositum fra deg hvis det er noe som er uklart. Han kan ikke bare komme med ting i etterkant. Alt skal jo kunne bevises også.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #13 Skrevet 12. august 2022 Fireflies skrev (1 minutt siden): Han kan ikke bytte porten for så å kreve det av deg så lenge det ikke MÅ gjøres. Det tviler jeg sterkt på. Men han kan be bank holde igjen depositum fra deg hvis det er noe som er uklart. Han kan ikke bare komme med ting i etterkant. Alt skal jo kunne bevises også. Han sa, ja for se om man kan få lage nøkkel eller kanskje må hele byttes. Men da kan jeg vel kreve dokumentasjon? 😕 Anonymkode: 4381a...0b4
Fireflies Skrevet 12. august 2022 #14 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han sa, ja for se om man kan få lage nøkkel eller kanskje må hele byttes. Men da kan jeg vel kreve dokumentasjon? 😕 Anonymkode: 4381a...0b4 Ny nøkkel bør kunne lages, hvis ikke så man han dokumentere at det ikke er mulig å endre nøkkel og lås.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #15 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han sa, ja for se om man kan få lage nøkkel eller kanskje må hele byttes. Men da kan jeg vel kreve dokumentasjon? 😕 Anonymkode: 4381a...0b4 Hvis du har betalt depositum direkte til utleier sin konto så regnes det som forskudd på husleie, så hvis du f.eks. har betalt depositum for 3 måneder så trenger du ikke betale husleie de siste 3 månedene. Da er det i så fall utleier som blir sittende med en postkasse full av skjegg fordi at "depositumet" ikke er sikret på riktig måte, uansett så kan det jo være greit å gjøre opp for seg. Anonymkode: 490bc...629 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #16 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan huseieren holde igjen depositum mitt etter jeg har flyttet fordi jeg har mistet en elektronisk garasje port nøkkel? Anonymkode: 4381a...0b4 For det første er utleiere ufaglærte. De har ikke grunnkurs i service, og har ingen anelse hvordan behandle mennesker. Egentlig skulle alt det du sier vært unnagjort på 1.minutt om du snakket med en faglært og bestått eksamen i å være utleier til mennesker tilknyttet lokalmiljøet. Anonymkode: 0672b...97b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #17 Skrevet 13. august 2022 Her står det kanskje noen svar på det du lurer på, eller i hvert fall hvordan du kan forholde deg til det hele: https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/krd/vedlegg/boby/veiledninger_og_brosjyrer/nr_05_web.pdf Anonymkode: b06c5...0d8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #18 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): For det første er utleiere ufaglærte. De har ikke grunnkurs i service, og har ingen anelse hvordan behandle mennesker. Egentlig skulle alt det du sier vært unnagjort på 1.minutt om du snakket med en faglært og bestått eksamen i å være utleier til mennesker tilknyttet lokalmiljøet. Anonymkode: 0672b...97b Leiertakere er ufaglærte. Noen har ikke grunnkurs i normal folkeskikk, og har ingen anelse om hvordan man behandler andres eiendom. En eksamen i å være utleier er kanskje på sin plass, men da kan man jaggu innføre en eksamen for leietakere også. Anonymkode: b06c5...0d8 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #19 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leiertakere er ufaglærte. Noen har ikke grunnkurs i normal folkeskikk, og har ingen anelse om hvordan man behandler andres eiendom. En eksamen i å være utleier er kanskje på sin plass, men da kan man jaggu innføre en eksamen for leietakere også. Anonymkode: b06c5...0d8 Du er på villspor. Anonymkode: 0672b...97b
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #20 Skrevet 14. august 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Du er på villspor. Anonymkode: 0672b...97b Og det er ikke du? Anonymkode: e2fc6...17e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå