AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1 Del Skrevet 12. august 2022 Har googlet, men finner ikke noe entydig svar. Her inne er det jo noen som er eller har vært til ivf-behandling og utredninger, så har håp om at noen her kan ha svaret. 😊🤞 Det jeg lurer på er så enkelt, eller komplisert, som: Når eggstokkene hver syklus velger ut et egg som slippes, er dette et helt tilfeldig egg? Eller, velges stort sett eller alltid det beste av eggene i hver syklus? Jeg heller kanskje mot det første svaret; at det er tilfeldig. Med økende alder og dårligere kvalitet på eggene, er det jo mange som må prøve lenge før de blir gravide, og det er vel sannsynlig at det er fordi de fleste eggene er av dårlig kvalitet og derfor, med tilfeldig utvalg, vil det de fleste sykluser velges ut et dårlig egg? Men jeg vet ikke. Har dette med om egget som blir valgt ut er bra eller dårlig, også sammenheng med hvor godt eggstokkene virker? Er det forskjell på det? Håper noen har kunnskap om dette og har lyst til å dele. 🙏 Anonymkode: 99839...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 12. august 2022 #2 Del Skrevet 12. august 2022 Og så har du mange som blir gravide ved et uhell. Til og med med prev... så har disse da flest gode egg? Jeg aner ikke dette, men med den logikken må prøverne være utstyrt med flest dårlige egg og stokkene velger tilfeldig.. og de med flest bra har størst sannsynlighet for å bli gravide fordi det er flest bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Del Skrevet 12. august 2022 Det er helt tilfeldig, like tilfeldig som hvilken sædcelle den blir befruktet med. Ellers hadde vi ikke hatt så mange med f eks syndromer, kronisk fysisk eller psykisk sykdom osv. Anonymkode: bf2d9...eea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #4 Del Skrevet 12. august 2022 Gyn. sa til meg at det er bare helt tilfeldig hvilket egg som blir valgt ut. Det er ikke dermed sakt at dette er «gullegget» Kroppen bare bestemmer et egg og den vet ikke om det er «tulle-egg» eller «gullegg» Anonymkode: 5743e...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #5 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gyn. sa til meg at det er bare helt tilfeldig hvilket egg som blir valgt ut. Det er ikke dermed sakt at dette er «gullegget» Kroppen bare bestemmer et egg og den vet ikke om det er «tulle-egg» eller «gullegg» Anonymkode: 5743e...b9e Ja, dessverre er det nok sånn. Men sier fsh noe om hvordan kvaliteten er generelt på eggene? Anonymkode: 99839...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #6 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, dessverre er det nok sånn. Men sier fsh noe om hvordan kvaliteten er generelt på eggene? Anonymkode: 99839...d58 ja, fsh sier noe om eggene☺️ Anonymkode: 5743e...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #7 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): ja, fsh sier noe om eggene☺️ Anonymkode: 5743e...b9e Så om fsh er normal, vil de fleste eller mange egg ha god nok kvalitet? Anonymkode: 99839...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå