Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Har dere noen tips til hva jeg kan ha oppi en gaveboks til nybakt pappa? :) Noe spesielt deres menn satt pris på? Av fx bøker, hudpleie, praktiske eller morsomme ting  

Takk! 

Anonymkode: d4644...1ff

Skrevet

Øl. 

Anonymkode: 1dd22...97c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Øl. 

Allerede på lista 🥳 Med milestones merkelapper som «poop explosion». Men der stoppet kreativiteten… føler noe mer enn øl er fint :P 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Allerede på lista 🥳 Med milestones merkelapper som «poop explosion». Men der stoppet kreativiteten… føler noe mer enn øl er fint :P 

Det var en spøk, men ok, noen fedre prioterer vel alkohol med en nyfødt i hus. Trist. 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal du lage en gavepakke til far?

Høres jo bare sykt teit ut.

Anonymkode: b28f5...2cd

• Liker 5
Skrevet

Er du kona hans? Gi ham heller en blowjob i så fall, det setter han garantert mye mer pris på.

Anonymkode: c7286...40d

Skrevet

En termokopp til kaffen? Hvis ikke rekker han aldri å drikke den opp før den er kald ;)

Anonymkode: 7b83e...be4

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Det var en spøk, men ok, noen fedre prioterer vel alkohol med en nyfødt i hus. Trist. 

Det er lov og slappe av med en øl, herlighet. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En termokopp til kaffen? Hvis ikke rekker han aldri å drikke den opp før den er kald ;)

Anonymkode: 7b83e...be4

🙏🏻

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi han gleder seg til og bli far og vil sette pris på det. Har du noe bidrag, eller brukte du bare energien din på og skrive det? :) 

• Liker 5
Skrevet

Høres skikkelig hyggelig ut, syns jeg!

Jeg fortalte mannen min om at jeg mistenker at familie og venner planlegger babyshower.. Da spurte han litt rundt ang at det bare er en sånn jentegreie. Vi kvinner får så sykt mye oppmerksomhet og gaver, mens mannfolka bare skal bli glemt…

Anonymkode: 0702b...e82

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi han gleder seg til og bli far og vil sette pris på det. Har du noe bidrag, eller brukte du bare energien din på og skrive det? :) 

Skjønner bare ikke greia. 

Han får et barn, det er vel gave nok?

• Liker 2
Skrevet

Jeg fortalte mannen min om at jeg mistenker at familie og venner planlegger babyshower.. Da spurte han litt rundt ang at det bare er en sånn jentegreie. Vi kvinner får så sykt mye oppmerksomhet og gaver, mens mannfolka bare skal bli glemt…

Kanskje det er fordi det er dere som gjør 99 % av jobben? 

(Jeg sier "dere" her selv om jeg er kvinne, siden jeg er full av respekt for den jobben men aldri har vurdert å påta meg den selv. 😄)

Anonymkode: c0b8c...72a

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjønner bare ikke greia. 

Han får et barn, det er vel gave nok?

Man kan ha flere tanker i hodet.

Kanskje det er fordi det er dere som gjør 99 % av jobben? 

(Jeg sier "dere" her selv om jeg er kvinne, siden jeg er full av respekt for den jobben men aldri har vurdert å påta meg den selv. 😄)

Anonymkode: c0b8c...72a

Dette stemmer ikke syns jeg. Det jeg har drevet med er og produsere et barn, det er fint og et arbeid i seg selv. Men for og være ærlig, så føler jeg at mannen har gjort alt i denne perioden og stått på ekstra. Han er kjempeflink ellers ogs, men han har lagt inn noen ekstra gir. Fra daglig matlaging, husvask, dyrepass, flytting, snekring, kjørt rundt, pendlet til/fra sykehuset, kjøpt ting - det er ikke noe og ta for gitt, for meg hvertfall. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg vil bare gjøre noe smått for han :) Litt sånn favoritter, bøker som kan være morsomme og lese for og forberede seg på barn osv. Jeg syns faktisk ikke far trenger og bli glemt i denne prosessen, jeg vil gjerne «se» han også - men tydeligvis ikke akseptert av noen :P 

• Liker 2
Skrevet

Man kan ha flere tanker i hodet.

Dette stemmer ikke syns jeg. Det jeg har drevet med er og produsere et barn, det er fint og et arbeid i seg selv. Men for og være ærlig, så føler jeg at mannen har gjort alt i denne perioden og stått på ekstra. Han er kjempeflink ellers ogs, men han har lagt inn noen ekstra gir. Fra daglig matlaging, husvask, dyrepass, flytting, snekring, kjørt rundt, pendlet til/fra sykehuset, kjøpt ting - det er ikke noe og ta for gitt, for meg hvertfall. 

Veldig godt poeng! Pappaen har kanskje ikke den fysiske belastningen som mammaen har, men de fleste oppegående menn står på ekstra de månedene!

Min mann har jobbet fullt, luftet hundeflokken, handlet, bært, pusset opp og vært privatsjåfør i månedsvis all den tid jeg har vært sykemeldt og sittet på sofaen og ruget 🥰

klart flinke, involverte pappaer fortjener en oppmerksomhet! 

Anonymkode: c90f3...a87

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis TS ønsker å gi en gaveboks til den vordende faren er vel det temaet man bør holde seg til, ikke "hvorfor" skal man gi gave til far?! Hyggelig tenker jeg. 

Øl er nevnt, Men favoritter innen sjokolade, chips. Håndbryggesett til kaffe, kaffebønner, headset, en bok innenfor tema han interesser seg for, ølglass, band merch, Flaxlodd (!), Abonnement på blad osv. 

Kul ide, TS! Håper mannen er like omtenksom tilbake, det fortjener du. 

- Mann (37)

Anonymkode: 559ea...9ac

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Men hva vil menn sette pris på? Jeg skjønner at du syns det er veldig gøy med nettshopping og å sette sammen en slags pakke, men jeg tror han setter utrolig mye mer pris på at du bare er blid, positiv og gir ham et lidenskapelig kyss i ny og ne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Teit? Fordi? 

Menn kan også sette pris på å få sånne gaver, det er ikke bare forbeholdt damer. 

Til ts: 

Jeg tenker en god øl eller to, en god sjokolade f.eks. Hvis du vet hva vedkommende liker, så er jo det et greit utgangspunkt 😊 Bare fantasien som setter grenser 😊

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis TS ønsker å gi en gaveboks til den vordende faren er vel det temaet man bør holde seg til, ikke "hvorfor" skal man gi gave til far?! Hyggelig tenker jeg. 

Øl er nevnt, Men favoritter innen sjokolade, chips. Håndbryggesett til kaffe, kaffebønner, headset, en bok innenfor tema han interesser seg for, ølglass, band merch, Flaxlodd (!), Abonnement på blad osv. 

Kul ide, TS! Håper mannen er like omtenksom tilbake, det fortjener du. 

- Mann (37)

Anonymkode: 559ea...9ac

Tusen takk for gode tips! Kaffe er han veldig glad i, og det kommer vi sikkert til og trenge en del av. Skal finne en noe ekstra god kaffe og kose oss med :) Dit tenkte jeg ikke på engang. Praktisk og digg! Gode andre tips også 😍

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hva vil menn sette pris på? Jeg skjønner at du syns det er veldig gøy med nettshopping og å sette sammen en slags pakke, men jeg tror han setter utrolig mye mer pris på at du bare er blid, positiv og gir ham et lidenskapelig kyss i ny og ne. 

Han får det uansett :) Jeg trenger bare litt ideer til hva fx man ville likt selv og åpne opp som nybakt pappa: hva følte du var redningen den første perioden, hva tenker du ville vært hyggelig, eller noe spesielt man selv som mor la merke til at den nye pappa’n likte eller satt pris på (av bøker, noe som bidro med ekstra hyggelige stunder med babyen etc). 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...