Gå til innhold

Rabarbra, gresskar og artisjokk forhistoriske grønnsaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er rabarbra, artisjokk, stangselleri, gresskar og meloner forhistoriske frukt og grønnsaker? 

Føler de er veldig spesielle og skiller seg ut fra andre typer frukt og grønnsaker. Kanskje det er utseende som er litt forhistorisk og spesielt? 

Føler de kommer fra urtiden da dinosaurene levde, nesten. 

Er det flere rare og spesielle frukt, grønsaker og bær? 😅

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da voldsomt som du føler. Hva med å heller lære deg noe fakta?

Anonymkode: 87c37...4af

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Altså, dette skal være en tråd om spesielle frukt, bær og grønnsaker som har et spesielt utseende, men smaker godt. Og hvordan tilberede de. 

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Skrevet

Tråden er ryddet for spam og avsporinger, brukerdebatt og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
Bølle skrev (38 minutter siden):

Er rabarbra, artisjokk, stangselleri, gresskar og meloner forhistoriske frukt og grønnsaker? 

Føler de er veldig spesielle og skiller seg ut fra andre typer frukt og grønnsaker. Kanskje det er utseende som er litt forhistorisk og spesielt? 

- Rabarbra hadde jeg i hagen der vi bodde før. Laget syltetøy av det nettopp. Godt. I tillegg kan rabarbra brukes i f.eks kaker.

- Stangselleri bruker jeg ikke så ofte. God i pastasaus for litt ekstra crunch, synes jeg 😊 Bruker den innimellom i salat også 😊 Vet det er en del som ikke liker stangselleri, for den har jo litt spesiell smak. 

- Artisjokk har jeg aldri prøvd, men er nysgjerrig på 😊 

- Gresskar (hele) har jeg ikke smakt. Men gresskarkjerner er veldig godt i f.eks i frokostblanding 😊

- Meloner spiser vi mest på sommeren. Favoritten er cataloupe og honningmelon. 

Ellers tror jeg at jeg kunne prøvd de fleste grønnsaker som selges i norske butikker. Mange som jeg er nysgjerrig på. Pleier å ta meg en tur på sånn frukt og grønnsaksbutikk om sommeren. Tror jeg skal gjøre det til uken og se hvordan utvalget er 😊 Spennende 😁

Skrevet
Mardina skrev (36 minutter siden):

- Rabarbra hadde jeg i hagen der vi bodde før. Laget syltetøy av det nettopp. Godt. I tillegg kan rabarbra brukes i f.eks kaker.

- Stangselleri bruker jeg ikke så ofte. God i pastasaus for litt ekstra crunch, synes jeg 😊 Bruker den innimellom i salat også 😊 Vet det er en del som ikke liker stangselleri, for den har jo litt spesiell smak. 

- Artisjokk har jeg aldri prøvd, men er nysgjerrig på 😊 

- Gresskar (hele) har jeg ikke smakt. Men gresskarkjerner er veldig godt i f.eks i frokostblanding 😊

- Meloner spiser vi mest på sommeren. Favoritten er cataloupe og honningmelon. 

Ellers tror jeg at jeg kunne prøvd de fleste grønnsaker som selges i norske butikker. Mange som jeg er nysgjerrig på. Pleier å ta meg en tur på sånn frukt og grønnsaksbutikk om sommeren. Tror jeg skal gjøre det til uken og se hvordan utvalget er 😊 Spennende 😁

Rabarbra er godt, både som rå med sukker på, eller som hjemmelaget syltetøy, ja. Har smakt pai med rabarbra, så godt med krem eller is. 

Jeg elsker stangselleri, og kan godt juice stangselleri og drikke som en juice. Godt i salat, ja, og i supper.

Artisjokk er veldig godt. Kan minne litt om Aspargus. Har spist artisjokk på pizza, fantastisk godt!

Ja,cantaloupe og honningmelon er veldig godt. Liker også piel del sapo og vannmelon. 

Syns det er spennende å smake på forskjellige typer frukt, bær og grønt. 😊

Skrevet
Bølle skrev (2 timer siden):

Jeg synes ikke de du nevner er spesielt rare. Selv inntar jeg disse på jevnlig basis utenom stangselleri da jeg ikke klarer smaken

Anonymkode: 3b7af...e70

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke de du nevner er spesielt rare. Selv inntar jeg disse på jevnlig basis utenom stangselleri da jeg ikke klarer smaken

Anonymkode: 3b7af...e70

Jeg bare syns de virker så forhistoriske i forhold til andre typer frukt og grønt.

Vet du om noen som er mer spesiell og sjelden, og kanskje ikke så ofte brukt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...