Daria Skrevet 12. august 2022 #21 Skrevet 12. august 2022 Trolltunge skrev (5 minutter siden): Bare fortsett å gi du, men fortsett også med å forklare ham at dette er en av dine måter å vise kjærlighet på, og at han knekker vingene dine litt om han fratar deg gleden ved dette. Så hun skal fortsette å gjøre ting han har sagt han ikke liker, og i tillegg skal hun gå inn for å gi ham dårlig samvittighet for at han ikke er takknemlig nok? Blås i hva han faktisk føler og setter pris på, det viktige her at TS kan føle seg snill og glad? Med mindre jeg har misforstått fullstendig, er dette virkelig noe av det mest egoistiske jeg har lest på en stund. 7 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #22 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Han syns kanskje at du er uforsiktig med pengene dine og at du heller burde spare til noe mer fornuftig? Han blir garantert 100 ganger gladere dersom du overrasker ham med noe som involverer deilig sex. Anonymkode: ec03e...3bc Blir selvfølgelig en suprise innenfor sex også Anonymkode: 38678...fd4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #23 Skrevet 12. august 2022 Daria skrev (4 minutter siden): Så hun skal fortsette å gjøre ting han har sagt han ikke liker, og i tillegg skal hun gå inn for å gi ham dårlig samvittighet for at han ikke er takknemlig nok? Blås i hva han faktisk føler og setter pris på, det viktige her at TS kan føle seg snill og glad? Med mindre jeg har misforstått fullstendig, er dette virkelig noe av det mest egoistiske jeg har lest på en stund. Dårlige samvittigheten hans kommer av at han føler han ikke gir noe tilbake. Jeg blir aldri sur på han eller gir noe som helst inntrykk på at jeg ikke er fornøyd med reaksjonen hans. Men selvfølgelig blir man litt skuffet inni seg når man prøver å gjøre noe hyggelig. Anonymkode: 38678...fd4 1
Trolltunge Skrevet 12. august 2022 #24 Skrevet 12. august 2022 Daria skrev (Akkurat nå): Så hun skal fortsette å gjøre ting han har sagt han ikke liker, og i tillegg skal hun gå inn for å gi ham dårlig samvittighet for at han ikke er takknemlig nok? Blås i hva han faktisk føler og setter pris på, det viktige her at TS kan føle seg snill og glad? Med mindre jeg har misforstått fullstendig, er dette virkelig noe av det mest egoistiske jeg har lest på en stund. Mener du det samme uansett hvilket kjærlighetsspråk folk har? Altså greit å avvise det at kjæresten vil gi en klem også for eksempel? Ikke alle mennesker passer sammen. Noen er FOR ulike til at ting går, men de fleste mennesker er også såpass ulike at de må tilpasse seg hverandre litt, og jeg vil si at det er ganske brutalt å avvise de måter en kjæreste trenger å vise kjærlighet på. Hvorfor kan ikke han (bedre!) jobbe med sin innstilling og respons på det å få gaver og overraskelser? Han er jo rimelig egoistisk når han vingeklipper hennes måter å vise at hun er glad i ham på. Det må være MER sårt enn å få en gave man ikke har bedt om. Jeg mener han er mest egoistisk her. Det sier jeg også ut fra erfaringen at jeg måtte tilpasse meg at gaver er en viktig og vesentlig måte for min kjære å vise kjærlighet på. Det var enklere for meg å akseptere det, og ha det bra med det, enn det hadde vært for ham å bli avfeid hver gang han ønsket å glede meg, og dette er den naturlige måten for ham å gjøre det på. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #25 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Man kan ikke forandre folk og deres måte å reagere på. Man må bare lære at slik liker de og slik liker de ikke. Det som ikke er så populært hos partner det slutter man med, man kan jo ikke gjøre ting bare fordi man selv syns det er hyggelig. Prat sammen og lær mer om hverandre, lær hva HAN syns er hyggelig at du gjør for han. Anonymkode: c212d...352 Føler jeg har prøvd å spørre hva han liker at jeg gjør for han. Men han fjaser det bare bort med å si at han liker at jeg suger han. Tips til hva jeg kan si sånn at han ikke bare tuller med det? Anonymkode: 38678...fd4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #26 Skrevet 12. august 2022 Hvordan liker han å bli vist kjærlighet da? Du gir gaver, vil han ha tid sammen, fine ord, nærhet? Anonymkode: 6dba2...0ca 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #27 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan liker han å bli vist kjærlighet da? Du gir gaver, vil han ha tid sammen, fine ord, nærhet? Anonymkode: 6dba2...0ca Har prøvd å finne ut av dette ved å spørre han, men han skjønner ikke hva jeg snakker om engang. Anonymkode: 38678...fd4
Trolltunge Skrevet 12. august 2022 #28 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Føler jeg har prøvd å spørre hva han liker at jeg gjør for han. Men han fjaser det bare bort med å si at han liker at jeg suger han. Tips til hva jeg kan si sånn at han ikke bare tuller med det? Anonymkode: 38678...fd4 Å si ting rett ut er nesten alltid det beste. At du har stor glede selv av å glede ham, og blir litt forvilet og såret når han reagerer negativt på dine forsøk på å glede ham. At du ikke kan ha suging som eneste måten å glede ham på, for det blir ensformig, kjedelig og passer seg ikke alltid. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #29 Skrevet 12. august 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Føler jeg har prøvd å spørre hva han liker at jeg gjør for han. Men han fjaser det bare bort med å si at han liker at jeg suger han. Tips til hva jeg kan si sånn at han ikke bare tuller med det? Anonymkode: 38678...fd4 Du skal lytte, ikke snakke. Han gidder ikke alt dette tull og tøys du kommer med og overraskelser at nå skal han ditten og datten som du har arrangert. Han gidder ikke og det irriterer ham at du fortsetter. Respekter det. Anonymkode: ee345...68d 2
Perle Skrevet 12. august 2022 #30 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg elsker å gi samboeren min overraskelser. Både i form av at jeg overrasker med å møte han på veien hjem fra jobb og i form av gaver og opplevelser. Det har sjeldent vært snakk om dyre opplevelser og gaver. Men jeg føler han blir mer "sur" på enn glad over det. Han sier at han føler seg dårlig fordi at han ikke gir noe tilbake. Og det er ikke pga økonomi. Han tjener dobbelt så mye som meg. Men for han faller det ikke like naturlig. Og jeg forventer ikke å få gaver og opplevelser tilbake. Jeg tror bare kjærlighetsspråket mitt er å gi. Jeg har prøvd å forklare han hva kjærlighetsspråk er, men han forstår det ikke. Tips til hva jeg kan si eller gjøre? Skal jeg slutte å gi? Jeg blir jo glad av å gjøre det. Ps: Han blir ikke sur når jeg gjør ting som er gratis. Feks møter han på veien hjem Anonymkode: 38678...fd4 Han kommer til å drepe "spiriten" din. Jeg har vært sammen med en slik mann tidligere i mange år. Sur for gaver ( i tilfelle han kom til å bli misfornøyd🙄) og ille til mote hvis jeg viste glede offentlig 8lo høyt,eller viste noen form for entusime eller glede). Aner ikke om dette også stemmer for din samboer, men tenk deg om. Er så gald jeg aldri fikk barn med min eks. Kan bare tenke meg hvordan han ville reagert på barns spontane gledesutbrudd, og entusiasme over å få gi og motta gaver. ALT jeg synes var gøy, morsomt, og koselig så han på som bortkastet. Små lapper jeg skrev ble krøllet og kastet i søpla uten kommentar /svar. *Grøss*
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #31 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skal lytte, ikke snakke. Han gidder ikke alt dette tull og tøys du kommer med og overraskelser at nå skal han ditten og datten som du har arrangert. Han gidder ikke og det irriterer ham at du fortsetter. Respekter det. Anonymkode: ee345...68d Føler ting er blitt dratt litt langt. Det er ikke så ille som det kanskje kan ha blitt oppfattet med disse kommentarene. Men er godt å få innspill på hvordan man kan forbedre seg i en relasjon. Vi har ingen problemer i forholdet. Og om det skulle oppstå et problem er vi veldig flinke til å snakke om det med en gang. Men inne dette med kjærlighetsspråk og gaver har vi forbedringspotensiale begge to. Vi må lære mer om egne og hverandre sin måte å vise kjærlighet. Anonymkode: 38678...fd4 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #32 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Gi han litt pusterom da. Turen hjem fra jobb feks. Anonymkode: 0083d...d48 Her har du et poeng. For jeg var sammen med en fyr en gang som elsket å gi meg blomster og små gaver, eller dukke opp utenfor butikken jeg jobbet på når han visste at jeg var ferdig, suprise liksom (gjerne med blomster da og). Han logret som en bikkje og var så fornøyd med seg selv. Jeg syntes det var hyggelig en stund, men så ble jeg lei og følte meg kvalt. Ble lei av å føle at jeg burde gjengjelde, og lei av å føle at jeg måtte være like takknemlig og overrasket hver gang. Utakknemlig kanskje, men det ble virkelig for mye av det gode. Anonymkode: df892...853 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #33 Skrevet 12. august 2022 Perle skrev (1 minutt siden): Han kommer til å drepe "spiriten" din. Jeg har vært sammen med en slik mann tidligere i mange år. Sur for gaver ( i tilfelle han kom til å bli misfornøyd🙄) og ille til mote hvis jeg viste glede offentlig 8lo høyt,eller viste noen form for entusime eller glede). Aner ikke om dette også stemmer for din samboer, men tenk deg om. Er så gald jeg aldri fikk barn med min eks. Kan bare tenke meg hvordan han ville reagert på barns spontane gledesutbrudd, og entusiasme over å få gi og motta gaver. ALT jeg synes var gøy, morsomt, og koselig så han på som bortkastet. Små lapper jeg skrev ble krøllet og kastet i søpla uten kommentar /svar. *Grøss* Vondt å høre Det er heldigvis ikke sånn vi har det. Jeg har hengt opp lapper på speil og inne i kjøleskap. Da blir han smigret og det ser ut til at han synes det er hyggelig. Men da får han igjen dårlig samvittighet for at han ikke gjør sånt tilbake. Han irettesetter meg aldri på væremåten min heldigvis. Jeg kan lage så mye lyd jeg bare vil ønske. Og vi har det mye morsomt sammen Anonymkode: 38678...fd4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #34 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har prøvd å finne ut av dette ved å spørre han, men han skjønner ikke hva jeg snakker om engang. Anonymkode: 38678...fd4 Hva med å kjøpe en Fuelbox som en overraskelse til ham neste gang? Høres ut som at han trenger en liten dytt for å lære sg til å kjenne på og snakke om følelsene sine. https://fuelbox.no/produkt/par/ Anonymkode: 4164f...4b8 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #35 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her har du et poeng. For jeg var sammen med en fyr en gang som elsket å gi meg blomster og små gaver, eller dukke opp utenfor butikken jeg jobbet på når han visste at jeg var ferdig, suprise liksom (gjerne med blomster da og). Han logret som en bikkje og var så fornøyd med seg selv. Jeg syntes det var hyggelig en stund, men så ble jeg lei og følte meg kvalt. Ble lei av å føle at jeg burde gjengjelde, og lei av å føle at jeg måtte være like takknemlig og overrasket hver gang. Utakknemlig kanskje, men det ble virkelig for mye av det gode. Anonymkode: df892...853 Jeg skjønner veldig godt at man kan føle på at man må gi noe tilbake. Men jeg vil virkelig ikke ha noe tilbake. Og mine overraskelser har mellomrom. Det skjer kanskje en gang annenhver måned at jeg overrasker han ved å møte han ved jobben. Dette skjer spesielt bare i de tidene vi møtes sjeldent pga jobb. Anonymkode: 38678...fd4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #36 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med å kjøpe en Fuelbox som en overraskelse til ham neste gang? Høres ut som at han trenger en liten dytt for å lære sg til å kjenne på og snakke om følelsene sine. https://fuelbox.no/produkt/par/ Anonymkode: 4164f...4b8 Har prøvd å søke litt etter lignende spørsmål på nett, men han sier bare "jeg er ikke noe flink på sånt". Da svarer jeg med at man trenger ikke være flink til å snakke om sånt for å snakke om det. Anonymkode: 38678...fd4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #37 Skrevet 12. august 2022 Fortsett med hva du gjør du! 😊 Så sier du at du gjør det fordi det gjør deg glad, og fordi du ømsker å vise hvor glad du er i han. Så forteller du han (direkte, ingen hinting!) om hva han kan gjøre for deg for å vise at han er glad i deg. Da ber du om noe enkelt som å kjøpe med favoritt sjokoladen din, eller holde rundt deg mens dere ser på noe dritt sammen på tv en kveld (what ever som er passende for dere) Funket helt supert her i huset ihvertfall 😊 Anonymkode: 0a1d5...12b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #38 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har prøvd å søke litt etter lignende spørsmål på nett, men han sier bare "jeg er ikke noe flink på sånt". Da svarer jeg med at man trenger ikke være flink til å snakke om sånt for å snakke om det. Anonymkode: 38678...fd4 Så han gidder ikke legge inn den nødvendige innsatsen som kreves for å ha et velfungerende parforhold? Høres ut som at han ikke egentlig er så interessert i å være sammen med deg når han velger å skape slik emosjonell avstand. Var jeg deg ville jeg spurt ham ut om hans fremtidsplaner. Er du en del av hans fremtid, eller er du kun en midlertidig varmepute i sengen hans mens han venter på at noe bedre dukker opp? Anonymkode: 4164f...4b8 4
Daria Skrevet 12. august 2022 #39 Skrevet 12. august 2022 Trolltunge skrev (32 minutter siden): Mener du det samme uansett hvilket kjærlighetsspråk folk har? Altså greit å avvise det at kjæresten vil gi en klem også for eksempel? Hvis den andre ikke er så "klemmete" av seg og har sagt fra at det blir litt mye og ofte, fortsetter du vel ikke å tvangsklemme fordi du liker det selv? Jeg synes det er merkelige å ha mer fokus på hvordan man selv foretrekker å gi uttrykk for kjærlighet enn på hva motparten faktisk setter pris på. TS er mest opptatt av at hun selv har glede av det - det er ikke kjærlighet, det er egoisme. 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #40 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fortsett med hva du gjør du! 😊 Så sier du at du gjør det fordi det gjør deg glad, og fordi du ømsker å vise hvor glad du er i han. Så forteller du han (direkte, ingen hinting!) om hva han kan gjøre for deg for å vise at han er glad i deg. Da ber du om noe enkelt som å kjøpe med favoritt sjokoladen din, eller holde rundt deg mens dere ser på noe dritt sammen på tv en kveld (what ever som er passende for dere) Funket helt supert her i huset ihvertfall 😊 Anonymkode: 0a1d5...12b Skal love at jeg har prøvd! Hvis han spør om jeg skal ha noe på butikken, svarer jeg ofte "overrask meg". Da blir han irritert og svarer "Du vet jeg ikke er flink på sånt". Anonymkode: 38678...fd4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå