Vallahornet Skrevet 12. august 2022 #1 Del Skrevet 12. august 2022 Dere bør seriøst vurdere å fjerne denne muligheten, jeg har ikke sett maken til krangling og drittslenging fra brukere som benytter seg av denne funksjonen på det delforaet. Det er 100 ganger verre enn på resett. Folk legger igjen spydigheter over en lav sko, og ingenting kan festes til deres bruker, derfor kan de være frekke i én tråd, og late som ingenting i helt andre tråder. Dere har laget en funksjon der folk kan gjemme spydighetene bort fra brukernavnet sitt. Det må jo også være langt vanskeligere å luke ut problembrukere hvis et enkeltinnlegg først må rapporteres inn, og dere må sjekke hvert enkelt innlegg som rapporteres? Med synlig brukernavn, ligger hele historikken inne på profilen, og man kan raskt ta affære mot folk som ikke holder seg til reglene eller følger vanlig folkeskikk. At hele forumet ødelegges av drittslenging fra AnonymBruker, er et langt større problem enn den lille teoretiske sannsynligheten det er for at en som skriver på disse foraene med synlig brukernavn kanskje har lagt fra seg litt for mye informasjon. Det er vel derfor dere har denne funksjonen her inne? Vel, funksjonen misbrukes i 99% av tilfellene. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ford3000 Skrevet 12. august 2022 #2 Del Skrevet 12. august 2022 (endret) Nå har jeg ikke hatt bruker her så lenge, rimelig fersk kan du vel si, men jeg tenkte at skulle jeg først inn her og kommentere så skulle folk kunne kjenne meg igjen. På den måten må jeg tenke meg litt om hva jeg serverer og folk kan i verste fall rapportere meg. Mister fort oversikt i samtaler når AnonymBruker er "alle", og syns det er hyggelig å se flere av de samme nickene gang på gang. Enig med deg! edit: Tenker man skulle ikke fått gjemt seg bak en AnonymBruker på hele KG. Leste ikke nøye nok tittel, ble for ivrig. Endret 12. august 2022 av Ford3000 Ivrig 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 13. august 2022 #3 Del Skrevet 13. august 2022 Jeg synes at trådstarter burde hatt muligheten til å velge om man skal kunne poste som anonymbruker i den tråden eller ikke, og når man har tatt det valget og opprettet tråden så kan man ikke omgjøre det. Tror det hadde vært en ganske god løsning for hele forumet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
billie833111 Skrevet 13. august 2022 #4 Del Skrevet 13. august 2022 Moderatorene har garantert oversikt over alle innlegg hver bruker poster, både under nick og som anonym. De behøver jo ikke å måtte spesifisere dette detaljert i reglene heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vallahornet Skrevet 13. august 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 13. august 2022 Liten digresjon; hvorfor er det tillatt å ha uendelig med brukerkontoer her inne? Hva hjelper det hvis et brukernavn blir utestengt hvis man har 180 andre brukernavn man kan skrive med? Det tar ca to min å lage en ny emailadresse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 13. august 2022 #6 Del Skrevet 13. august 2022 Vallahornet skrev (1 time siden): Liten digresjon; hvorfor er det tillatt å ha uendelig med brukerkontoer her inne? Hva hjelper det hvis et brukernavn blir utestengt hvis man har 180 andre brukernavn man kan skrive med? Det tar ca to min å lage en ny emailadresse. Det lurer jeg også på, før kunne man bare ha en bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 13. august 2022 #7 Del Skrevet 13. august 2022 Vallahornet skrev (23 timer siden): Dere bør seriøst vurdere å fjerne denne muligheten, jeg har ikke sett maken til krangling og drittslenging fra brukere som benytter seg av denne funksjonen på det delforaet. Det er 100 ganger verre enn på resett. Folk legger igjen spydigheter over en lav sko, og ingenting kan festes til deres bruker, derfor kan de være frekke i én tråd, og late som ingenting i helt andre tråder. Dere har laget en funksjon der folk kan gjemme spydighetene bort fra brukernavnet sitt. Det må jo også være langt vanskeligere å luke ut problembrukere hvis et enkeltinnlegg først må rapporteres inn, og dere må sjekke hvert enkelt innlegg som rapporteres? Med synlig brukernavn, ligger hele historikken inne på profilen, og man kan raskt ta affære mot folk som ikke holder seg til reglene eller følger vanlig folkeskikk. At hele forumet ødelegges av drittslenging fra AnonymBruker, er et langt større problem enn den lille teoretiske sannsynligheten det er for at en som skriver på disse foraene med synlig brukernavn kanskje har lagt fra seg litt for mye informasjon. Det er vel derfor dere har denne funksjonen her inne? Vel, funksjonen misbrukes i 99% av tilfellene. De verste kommentarene jeg har fått har jeg fått under brukernavn, så det er faktisk ikke alltid at de anonyme brukerne er de som er verst. Jeg er helt for å stramme inn muligheten til å være anonym, men jeg mener at man bør kunne være anonym i tråder som omhandler helse, mindreårig og straffbare forhold som vold og seksuelle overgrep. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 13. august 2022 #8 Del Skrevet 13. august 2022 Tvillingsjel skrev (2 minutter siden): De verste kommentarene jeg har fått har jeg fått under brukernavn, så det er faktisk ikke alltid at de anonyme brukerne er de som er verst. Jeg er helt for å stramme inn muligheten til å være anonym, men jeg mener at man bør kunne være anonym i tråder som omhandler helse, mindreårig og straffbare forhold som vold og seksuelle overgrep. Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 13. august 2022 #9 Del Skrevet 13. august 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt og siteringer av slettede innlegg. Når det gjelder spørsmålene tagger jeg @Admin, @Global moderator, @Forumansvarlig og @Forumassistent da det underforumets debattkultur ikke er noe jeg er veldig godt kjent med. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 14. august 2022 #10 Del Skrevet 14. august 2022 (endret) jeg synes at moderatorteamet jobber så godt for oss, men vet at de ikke kan følge opp alt som er stygt. Da er de avhengig av rapporter fra oss, og det blir også for mye, så AB-stygge-innlegg blir stående og andre blir dukket ned i søla. Trist. Jeg vil at folk skal være snille mot hverandre. Vi er mennesker alle sammen. Ingen skulle trenge å tråkke på noen. Endret 14. august 2022 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 14. august 2022 #11 Del Skrevet 14. august 2022 (endret) Adobyen skrev (4 timer siden): jeg synes at moderatorteamet jobber så godt for oss, men vet at de ikke kan følge opp alt som er stygt. Da er de avhengig av rapporter fra oss, og det blir også for mye, så AB-stygge-innlegg blir stående og andre blir dukket ned i søla. Trist. Jeg vil at folk skal være snille mot hverandre. Vi er mennesker alle sammen. Ingen skulle trenge å tråkke på noen. Helt enig med deg Endret 14. august 2022 av Cid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StinkySocks Skrevet 14. august 2022 #12 Del Skrevet 14. august 2022 Vallahornet skrev (22 timer siden): Liten digresjon; hvorfor er det tillatt å ha uendelig med brukerkontoer her inne? Hva hjelper det hvis et brukernavn blir utestengt hvis man har 180 andre brukernavn man kan skrive med? Det tar ca to min å lage en ny emailadresse. hvis de som styrer og steller med forumet her ønsker å utestenge en person, så kan de vel forhindre den aktuelle personen fra å opprette flere nye brukree her inne også? for eksempel at forumet har en logg over hva slags IP-adresser folk bruker her på forumet. Dersom en person blir utestengt, så kan forumet stenge ute IP-adressen deres også. Så hver gang noen forsøker å opprette en ny bruker (etter å ha blitt utestengt) så kan forumet se at det er den samme IP-adressen som står bak = kaste ut alle nye brukere fra den samme IP-adressen også. Å hele tiden opprette nye epost-adresser (for eksempel gjennom hotmail / outlook) er selvfølgelig latterlig enkelt. Men å hele tiden skaffe seg nye IP-adresser hver gang man blir utestengt, det er kanskje hakket vanskeligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 14. august 2022 #13 Del Skrevet 14. august 2022 StinkySocks skrev (5 minutter siden): hvis de som styrer og steller med forumet her ønsker å utestenge en person, så kan de vel forhindre den aktuelle personen fra å opprette flere nye brukree her inne også? for eksempel at forumet har en logg over hva slags IP-adresser folk bruker her på forumet. Dersom en person blir utestengt, så kan forumet stenge ute IP-adressen deres også. Så hver gang noen forsøker å opprette en ny bruker (etter å ha blitt utestengt) så kan forumet se at det er den samme IP-adressen som står bak = kaste ut alle nye brukere fra den samme IP-adressen også. Å hele tiden opprette nye epost-adresser (for eksempel gjennom hotmail / outlook) er selvfølgelig latterlig enkelt. Men å hele tiden skaffe seg nye IP-adresser hver gang man blir utestengt, det er kanskje hakket vanskeligere? Å skaffe seg ny IP adresse er helt uproblematisk. Så det hjelper lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 14. august 2022 #14 Del Skrevet 14. august 2022 Snublefot62 skrev (2 timer siden): Å skaffe seg ny IP adresse er helt uproblematisk. Så det hjelper lite. Men det tar vel tid og gjør det mer trasig å holde på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løsning Perelandra Skrevet 14. august 2022 Løsning #15 Del Skrevet 14. august 2022 Hei @Vallahornet! Det er ikke aktuelt å fjerne muligheten til å skrive som AnonymBruker på Singelliv og Dating. På dette forumsrommet diskuteres det tema som kan oppleves som ekstra sensitive og personlige, og Kvinneguiden ønsker å tilby brukerne muligheten til poste innlegg uten synlig brukernavn. Vi oppfordrer ellers til å rapportere dersom man ser at brukere oppfører seg ufint mot andre. Moderatorteamet kan ved regelbrudd sjekke hvem som står bak brukernavnet, og eventuelt gi sanksjoner i form av advarsel eller utestengelse. Det er tillatt med flere brukerkontoer, men admin har tilgang til å undersøke om det finnes overlapp for eksempel via enheter eller IP-adresse. Dersom én bruker er utestengt, vil det få konsekvenser for vedkommendes andre brukerkontoer også. Perelandra, mod. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 14. august 2022 #16 Del Skrevet 14. august 2022 Perelandra skrev (13 minutter siden): Hei @Vallahornet! Det er ikke aktuelt å fjerne muligheten til å skrive som AnonymBruker på Singelliv og Dating. På dette forumsrommet diskuteres det tema som kan oppleves som ekstra sensitive og personlige, og Kvinneguiden ønsker å tilby brukerne muligheten til poste innlegg uten synlig brukernavn. Vi oppfordrer ellers til å rapportere dersom man ser at brukere oppfører seg ufint mot andre. Moderatorteamet kan ved regelbrudd sjekke hvem som står bak brukernavnet, og eventuelt gi sanksjoner i form av advarsel eller utestengelse. Det er tillatt med flere brukerkontoer, men admin har tilgang til å undersøke om det finnes overlapp for eksempel via enheter eller IP-adresse. Dersom én bruker er utestengt, vil det få konsekvenser for vedkommendes andre brukerkontoer også. Perelandra, mod. Hva med å gjøre det slik at brukere kan bestemme om man skal kunne være anonym eller ikke i tråden de lager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 14. august 2022 #17 Del Skrevet 14. august 2022 Cid skrev (3 minutter siden): Hva med å gjøre det slik at brukere kan bestemme om man skal kunne være anonym eller ikke i tråden de lager? Det er foreløpig ikke aktuelt, men vi kan ta en diskusjon om det på bakrommet med resten av moderatorteamet. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StinkySocks Skrevet 14. august 2022 #18 Del Skrevet 14. august 2022 Snublefot62 skrev (5 timer siden): Å skaffe seg ny IP adresse er helt uproblematisk. Så det hjelper lite. Jo mer tid man er nødt til å bruke på stadig nye epost-adresser og IP-adresser. Desto mindre tid får man til å skrive tull og tøys her på Kvinneguiden. Så alle monner drar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 14. august 2022 #19 Del Skrevet 14. august 2022 StinkySocks skrev (53 minutter siden): Jo mer tid man er nødt til å bruke på stadig nye epost-adresser og IP-adresser. Desto mindre tid får man til å skrive tull og tøys her på Kvinneguiden. Så alle monner drar. Problemet med IP adresse blokkering er ikke bare at det er lite effektivt, men det kan og ramme feil. Når en IP er blokkert så vil og neste person som får den være blokkert. Selv om de ikke har gjort noe. Det tar meg for øvrig 2-5 sekund å få ny IP. Ikke noe som hefter meg dersom jeg skulle være motivert til å lage kvalme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 14. august 2022 #20 Del Skrevet 14. august 2022 Cid skrev (7 timer siden): Hva med å gjøre det slik at brukere kan bestemme om man skal kunne være anonym eller ikke i tråden de lager? Godt forslag! En alternativ løsning kunne kanskje vært å skille mellom typisk spørsmål og svar forum og mer generelle diskusjoner. Jeg skjønner at en person som ønsker tanker rundt en spesiell situasjon de er i ønsker å være anonym, men jeg ser ikke noe poeng i anonymitet i en tråd om forhold mellom kjønnene generelt. Mitt inntrykk er at det er sistnevnte kategori som for tiden er styggest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå