AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1 Skrevet 12. august 2022 Har ei jente på 3 uker som har fått erstatning i 2 uker nå. Vi brukte dr.brown flasker i starten uten problem. Så la vi merke til at hun begynte å kave mye ved måltidene og at MYE melk rant ut av munnen mens hun drakk. Måtte skifte klær på henne etterpå… de siste 5 måltidene har vi prøvd mam flasker da disse har en annen tut. De 4 første flaskene spise hun rolig og fredelig. Ingen kaving og ingen melk som rant ut av munnen. Så skulle jeg nettopp gi flaske nr 5 og da er det full kaving igjen. Fekter med armer og bein, slipper taket på flaska og blir frustrert fordi hun åpenbart er sulten men noe plager henne. Men fortsatt ingen melk som renner, så det problemet ble løst ved å bytte flaske i det minste. har vært inne på tanken om stramt tungebånd. Men burde hun ikke da kave på flere av måltidene? Felles for de gangene hun kaver sånn er at hun ligger å presser og tydligvis jobber med noe der bak😅 har også litt magevondt. Kan dette være grunnen til kavingen?? Anonymkode: 804a3...4d9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #2 Skrevet 12. august 2022 Min baby på 4 uker kaver ved både puppen og flsska dersom hun enten har vondt i magen eller generelt bare pusher papirarbeid. Så kan godt være bare det. Kan det være dere heller inn for mye melk? Dersom babyen min får for mye, enten fordi jeg har for sterk utdrivning eller fordi vi heller for mye, så blir det også vill fekting med armene. Angående det med stramt tungebånd, så trodde jeg det kun påvirket amming og ikke flaskenatinf? Det er to ulike sugeteknikker som kreves for hvet av de og jeg tror stramt tungebånd kun påvirker teknikken som brukes ved amming. Men akkurat sistnevnte skal jeg ikke si sikkert. Anonymkode: 5cc95...c65
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 Mater dere henne med langsom flaskemating? https://ammehjelpen.no/langsom-flaskemating/ Vi har brukt medela-flasker. Han kaver kun dersom flaska blir for vertikal og det kommer for mye melk. Anonymkode: b4645...080
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #4 Skrevet 12. august 2022 Her kaves det hvis melken strømmer for fort, han har en rap som vil opp (da hjelper det å få han til å rape), eller har noe (avføring) på gang. Hender også at han fekter hvis han både er sulten OG trøtt, da er liksom ingenting greit 😅 Anonymkode: 60872...8b3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (På 12.8.2022 den 17.17): Min baby på 4 uker kaver ved både puppen og flsska dersom hun enten har vondt i magen eller generelt bare pusher papirarbeid. Så kan godt være bare det. Kan det være dere heller inn for mye melk? Dersom babyen min får for mye, enten fordi jeg har for sterk utdrivning eller fordi vi heller for mye, så blir det også vill fekting med armene. Angående det med stramt tungebånd, så trodde jeg det kun påvirket amming og ikke flaskenatinf? Det er to ulike sugeteknikker som kreves for hvet av de og jeg tror stramt tungebånd kun påvirker teknikken som brukes ved amming. Men akkurat sistnevnte skal jeg ikke si sikkert. Anonymkode: 5cc95...c65 AnonymBruker skrev (På 12.8.2022 den 22.03): Mater dere henne med langsom flaskemating? https://ammehjelpen.no/langsom-flaskemating/ Vi har brukt medela-flasker. Han kaver kun dersom flaska blir for vertikal og det kommer for mye melk. Anonymkode: b4645...080 Vi bruker langsom flaskemating ja😊 så problemet er ikke at det kommer for mye melk i tuten. Har konkludert med at det er pga magevondt/pressing. Ikke så lett å konsentrere seg om å både presse og spise samtidig😂 AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 0.54): Her kaves det hvis melken strømmer for fort, han har en rap som vil opp (da hjelper det å få han til å rape), eller har noe (avføring) på gang. Hender også at han fekter hvis han både er sulten OG trøtt, da er liksom ingenting greit 😅 Anonymkode: 60872...8b3 Prøvde å få henne til å rape midt i måltidet og føler dette hjelper av og til, men ikke hver gang😊 Anonymkode: 804a3...4d9
Gjest Albbas Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 Stramt tungebånd kan absolutt påvirke flaskemating også (og senere vanlig spising). Men siden det har gått greit flere ganger ville jeg ikke mistenkt det tror jeg? Men mat inn setter gjerne i gang maten litt, så mye det er derfor hun blir urolig? Gi henne en pause der hun får kave litt? Det er mye nytt i kroppen til baby som den ikke har opplevd før, så kanskje det er derfor hun kaver. Du kan også prøve å endre stilling du mater i, for eksempel mer oppreist.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 Albbas skrev (3 timer siden): Stramt tungebånd kan absolutt påvirke flaskemating også (og senere vanlig spising). Men siden det har gått greit flere ganger ville jeg ikke mistenkt det tror jeg? Men mat inn setter gjerne i gang maten litt, så mye det er derfor hun blir urolig? Gi henne en pause der hun får kave litt? Det er mye nytt i kroppen til baby som den ikke har opplevd før, så kanskje det er derfor hun kaver. Du kan også prøve å endre stilling du mater i, for eksempel mer oppreist. Hun sitter ganske oppreist da hun ikke liker å få melk liggende. Setter fort i halsen da. Men skal prøve å gi henne litt pauser når hun kaver ja😄 hun blir jo rasende når jeg fjerner flaska, men😂 Anonymkode: 804a3...4d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå