Gå til innhold

Når du oppfattes som noe du ikke er, hvordan ungå å ta det så innover seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg angrepet. Skjer heldigvis nesten aldri. Men i dag på jobb så hadde jeg tydeligvis blitt oppfattet sur av en kunde. Han klaget til kollegaen min som da kom tilbake til meg etterpå og sa det. Og jeg ble helt satt ut selv. Jeg har jo ikke kjeftet på noen. Men likevel så hadde jeg altså virket sur. 
Er det slik at man skal liste seg helt på tå? Det går bare ikke. 
Jeg ble blandet av irritert og lei meg. Og merket det påvirket jo hunøret mitt litt negativt. Hvordan slutte med det egentlig?

Anonymkode: 0f7f7...010

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan du jo tenke deg hvordan det er for oss som er velsignet med Resting Bitch Face ;)

Jeg blir "anklaget" for å være sint hele tiden - det er bare sånn fjeset mitt er ;) Øyebrynene mine er klassisk "tegneserieskurk-fasong". 

Slutte med det er jo bare å jobbe med seg selv. Anerkjenne følelsen din, "Nå føler jeg meg defensiv og sur", kjenne på følelsen, og gå videre. 

Alle blir misoppfattet fra tid til annen, enkelte oftere enn andre. 

Anonymkode: 208e2...6fe

• Liker 3
Skrevet

Jo fortere enn kan bli fortrolig med det faktum at det ikke lar seg gjøre å bli likt av alle, desto bedre. 

- Og innimellom, så er dette rett og slett ikke grunnet i annet enn en total skjærings hva personkjemi angår. - Typ 'hat ved første blikk', m.a.o 

• Liker 3
Skrevet

Ja hvordan drite i det? Du må styrke selvfølelsen din. Hva betyr denne kunden for deg? Hvis du får mange slike tilbakemeldinger får du vurdere om det er noe du må endre på. Hvis det er et enkelttilfelle så gi faen og tenk at kunder også kan være idioter.

Anonymkode: 0c639...570

• Liker 1
Gjest AprilRyan
Skrevet

Å ha resting bitch face kan være utrolig irriterende. Jeg har flere ganger blitt beskyldt for å være sur og sint når jeg bare er i et nøytralt humør og jeg har også flere ganger vært glad. Prøver å være litt bevisst på det, men så er det ikke alltid at jeg er det.

Av og til lar også noen egne fordommer ta litt for stor plass når de møter mennesker og man blir bedømt negativt av dem. Man kan egentlig ikke vinne i slike situasjoner.

Noen ganger lar jeg det gå inn på meg og blir i et dårlig humør av det.

Ikke at det er en unnskyldning, men folk som kommenterer sånne ting har nok ikke en god dag eller nødvendigvis det så godt med seg selv.

Skrevet

Ta det til deg. 

Anonymkode: 4a79f...80e

Skrevet

Det er forståelig at du ble lei deg. Jeg har lært at det hjelper å bare godta følelsene som de er. Det kan være ubehagelig der og da, men det er ikke farlig, og det går over :) 

Anonymkode: e3675...460

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Men ja jeg er litt resting bitchface. Men det er ikke noe jeg får tilbakemelding på. Det var måten jeg hadde snakket på, oppført meg generelt. Og jeg skjønte ikke hvordan han kunne føle seg kjefta på. 

Skrevet

Det der hadde jeg ikke brydd meg om. Du ver selv at du ikke var det. Jeg ble beskyldt for å le av en annen kunde en gang jeg var innom en butikk.

Jeg lo av noe helt annet, og var opptatt med mitt. Ikke høy latter, kun et lite flir for meg selv, som jeg trodde ingen merket. Hans problem. Ikke mitt :rolleyes:

Anonymkode: a4035...61a

• Liker 1
Skrevet

Jobber du i servicebransjen så er det faktisk sånn at det å smile er noe de fleste kjeder er ganske nazi på allerede ved intervjufasen. Sånn er det bare. Tar du så på vei over noe sånt så burde du skifte jobb. Så er det en vesentlig forskjell på "ikke kjefte" og det å "se sur ut". Gidder du ikke smile så ikke smil. Men regn da med at du blir oppfattet som "hu sure" eller "hu med gjeipen nedpå knæra" blant kundekrets og nærmiljø. Det ser jeg jo selv også her hvor jeg bor. Selv om jeg vet at både Torill og Hjørdis i klesforretningen er koselige damer når du først kommer i prat med de og kjenner de, så ser de jo galle sure ut begge to og er kjent for det blant alle. 

Anonymkode: f54c6...889

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2022 den 16.47):

Takk for svar. Men ja jeg er litt resting bitchface. Men det er ikke noe jeg får tilbakemelding på. Det var måten jeg hadde snakket på, oppført meg generelt. Og jeg skjønte ikke hvordan han kunne føle seg kjefta på. 

Da handler det høyst sannsynlig om kunden egentlig, og ikke deg.

Du er kvinne?

Mange menn tåler ikke noe som enkelt som å bli korrigert på feil av en kvinne. De reagerer voldsomt mye sterkere på det, enn om en mann hadde sagt det samme til dem.

Noen folk kan en bare ikke vinne med. 

Anonymkode: 18418...b74

• Liker 1
Skrevet

«Kunden har alltid rett» 

nei de har ikke det.. kan jo være at kollegaen din sa dette for å sette deg litt ut.. misunnelse eller noe 

Anonymkode: 4e6fb...8c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2022 den 21.49):

Da handler det høyst sannsynlig om kunden egentlig, og ikke deg.

Du er kvinne?

Mange menn tåler ikke noe som enkelt som å bli korrigert på feil av en kvinne. De reagerer voldsomt mye sterkere på det, enn om en mann hadde sagt det samme til dem.

Noen folk kan en bare ikke vinne med. 

Anonymkode: 18418...b74

Det var en muslimsk mann, tenkte ikke over det før litt etterpå 😂 nå er det flere muslimske menn som er innom jobben min og stort sett er det ikke problemer, men han her var muslimsk. Og ble altså helt satt ut.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...