AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1 Skrevet 12. august 2022 Ikke om dere forventer noe igjen, men om dere observerer at folk er mer gavmilde med dere enn med andre. Anonymkode: b94ce...b47
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #2 Skrevet 12. august 2022 Nei, det er heller "mye vil ha mer", for å være helt ærlig. Anonymkode: c3922...53e 6 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei, det er heller "mye vil ha mer", for å være helt ærlig. Anonymkode: c3922...53e Jeg er dessverre enig med denne😔 Anonymkode: cd534...2d5
Gjest fransine Skrevet 12. august 2022 #4 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ikke om dere forventer noe igjen, men om dere observerer at folk er mer gavmilde med dere enn med andre. Anonymkode: b94ce...b47 Nei, her er det stort sett enveis...
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #5 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er dessverre enig med denne😔 Anonymkode: cd534...2d5 Jeg og. Anonymkode: 96f8b...1bd
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #6 Skrevet 12. august 2022 Nei. Folk er forskjellige, og bare fordi man selv er gavmilde, så betyr ikke det at andre er det. Å gi gaver er mitt kjærlighets språk. Jeg elsker å gi gaver, og gir derfor gaver. Anonymkode: 06a5a...725 1
Gjest Hottentått Skrevet 12. august 2022 #7 Skrevet 12. august 2022 Jeg er gavmild i både tid og ting. Føler jeg får svært lite igjen, med unntak av én som er helt lik meg.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #8 Skrevet 12. august 2022 Nei. Men jeg forventer ikke noe tilbake. Anonymkode: d1bac...ad5 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #9 Skrevet 12. august 2022 Nei, absolutt ikke. Man får ikke nødvendigvis tilbake der man gir, men man kan ofte få tilbake andre steder, på andre måter. ❤️ Anonymkode: 4020a...774
JegMotStrømmen Skrevet 12. august 2022 #10 Skrevet 12. august 2022 Nei, det kjennes ikke sånt ut, i så fall så må folk være utrolig gniete i utgangspunktet. Men heldigvis finner jeg større glede ved å gi enn ved å få, så fortsetter med det. Selv om det også er veldig fint å få innimellom
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #11 Skrevet 12. august 2022 Tja 🙂. Jeg er raus med samboer ved å gjøre ting som gleder han. Han er veldig raus med gaver til meg. Dyre julegaver og bursdagsgaver, pluss ofte parfymer, bøker, dyre turklær osv. Så vi skjemmer hverandre bort på hver vår måte. Anonymkode: c034a...9c3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #12 Skrevet 12. august 2022 Jeg har alltid vært gavmild. Har fått lite tilbake og folk har nok tatt det for gitt at jeg gir dem mye.. både spanderer lunsj, gaver osv.. får ofte ikke et takk engang😅 Men har faktisk fått noen nye venninner de siste årene som gir meg mye tilbake. Jeg har bikket 40 og har ikke veldig god økonomi forresten. Anonymkode: 1a216...e3b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #13 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke om dere forventer noe igjen, men om dere observerer at folk er mer gavmilde med dere enn med andre. Anonymkode: b94ce...b47 Nei 😔 Anonymkode: 98e13...03a
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #14 Skrevet 12. august 2022 Nei, forventer egentlig ikke å få noe. Føler jeg ikke er verdt noe. Anonymkode: 971c9...f0c
Alauda Skrevet 12. august 2022 #15 Skrevet 12. august 2022 Jeg tror jeg er reaktivt gavmild overfor familie og venner, men har jo ganske god råd. Ekte sjenerøsitet er heller å go bort ting man har knapphet på, dom tid og krefter, jeg beundrer de som f eks alltid tilbyr seg å hjelpe til med flytting og andre oppgaver, jeg er nok mer gjerrig der. Som flere andre opplever jeg lite gjensidighet i gavmildhet, sjenerøsitet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #16 Skrevet 12. august 2022 Nei, det er som oftest enveis. Mend jeg setter uansett mer pris på å gi gaver. Anonymkode: 1fa5b...8cb
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #17 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke om dere forventer noe igjen, men om dere observerer at folk er mer gavmilde med dere enn med andre. Anonymkode: b94ce...b47 Enig med alle over her som sier nei, det er heller motsatt. Kanskje de ikke hadde bedt om å bli hyllet på bursdagene sine, kanskje de ikke ville hatt oppmerksomhet fra meg? I hvert fall fikk jeg ingenting tilbake. Jeg holdt på slik i mange år, men ble sliten til slutt, så jeg ga opp og gi bort til folk, både ting og tjenester. Resultatet er at folk glemmer meg helt, på 50-årsdagen min fikk meg sms fra moren og ene broren min ... ellers fikk jeg kanskje 50-60 gratulasjoner på FB. Anonymkode: 3da92...114
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #18 Skrevet 12. august 2022 Jeg føler det samme som de fleste andre her, at man ikke får samme tilbake og heller eventuelt mindre, hvis noe. Men, jeg har definitivt forstått mer av hvordan mennesker er skrudd sammen og at svært mange faktisk ikke har noe behov for de små oppmerksomhetene jeg gir dem og at selv om de selvsagt synes det er fint og hyggelig, så kan noen av dem faktisk føle at det er for mye eller unødvendig, og at det ikke alltid er så koselig som jeg forventer at det er. Det var helt gresk for meg tidligere, for jeg antok at det å gjøre snille, søte, gode ting for andre alltid var en god ting! Men nei, noen mennesker foretrekker faktisk vennskap uten slikt "fyll". Å si at jeg forstår det blir egentlig feil, for det gjør jeg ikke... Men jeg respekterer det. Jeg har begynt å spare min energi (og penger), og heller gjør slikt kun til de som jeg vet ønsker det og setter pris på det. Disse er de samme menneskene som av og til gjør lignende tilbake. Jeg har fått langt bedre relasjoner i mitt liv etter at jeg begynte å analysere hva slags kjærlighetsspråk de forskjellige har, og å lære meg å kommunisere på deres språk i stedet for mitt eget. Anonymkode: 5e331...178 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå