AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1 Skrevet 12. august 2022 Hei Jeg har jobbet som sommervikar i et firma i sommer. Det er nå lyst ut stilling alle vikarene kan søke på. hvordan søker man videre på en stilling man har? Hva må jeg ha med i en slik søknad. jeg tenker den kan være kortere og mindre ´´skrytende´´enn en vanlig søknad? Blir veldig glad for tips Anonymkode: d689f...f29
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #2 Skrevet 12. august 2022 Jeg ansetter mange i løpet av et år, og en tabbe mange interne gjør er at de tenker som deg og ikke synliggjør egen kompetanse og motivasjon. Når man da skal ansette den som er best kvalifisert for stillingen så faller den interne igjennom både på grunn av at søknaden formidler lite av hva du tilbyr men også fordi det ser ut som du er mindre motivert. Det hjelper ikke om den som ansetter vet at du er gull dersom det ikke er like tydelig for ansettelsesnemd eller lignende. Du har et supert utgangspunkt etter å ha jobbet der nå i sommer, og kan bruke denne kunnskapen til å vise ikke bare hva du kan på papiret (CV), men også hvordan du skal bruke det du har lært til å være den beste kandidaten. Referansene dine er også superviktige. Anonymkode: edba5...beb
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 Jeg ville søkt akkurat som om det var en normal søknad, og vært minst like «skrytete» for å synliggjøre kompetansen. Viktig å ta med i søknaden hva du liker med arbeidsoppgavene du har hatt i sommer og hvordan du har levert Anonymkode: f74e0...6fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå