Gå til innhold

Er det status å gi barna kortest mulig dager i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det status å være de foreldrene som kan gi barna korte dager i barnehagen hver dag/ veldig ofte? Tenker ikke der foreldrene er hjemme i permisjon, men de som for eksempel har så fleksible jobber at barna alltid kan ha korte dager. Blir du misunnelig på de som kan levere senere/ hente tidligere enn det dere kan?

Anonymkode: 43d4a...bd0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Status? Hva i alle dager har det med status å gjøre?

Man ønsker jo å være mest mulig med egne barn, også i hverdagen. Om man har muligheten. 

Anonymkode: 0d50a...649

• Liker 4
Skrevet

Det er vel ønskelig for mange/de fleste, men ikke status. 

Anonymkode: 6e122...f0a

• Liker 2
Skrevet

Jeg føler at mange av de som gir barna korte dager i bhg er veldig stolte over det. Og jeg var en av de.. 

Anonymkode: bfa4f...ed3

• Liker 10
Skrevet

Jeg er fleksibel og kan levere seint og tidlig..og hente seint og tidlig...det ikke dette som status... Jeg skryter ikke av det...jeg er heldig som har denne muligheten...og om jeg vil hente tidelig en dag så gjør jeg det...og om jeg vil shoppe eller har tannlege time så henter jeg senere...

Og uansett når foreldrene levere eller henter ...uansett om de går hjemme eller jobber.. fleksibel eller ikke...så er alle flotte foreldre og står på ❤️

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg føler at mange av de som gir barna korte dager i bhg er veldig stolte over det. Og jeg var en av de.. 

Anonymkode: bfa4f...ed3

Men hvem er det som ser det?

De andre barna, barnehageansatte? Hvem forsøker man å imponere? 

Jeg mener, det å komme inn sent på kontoret, eller dra tidlig, gjør jo bare at man føler for å understreke for kollegaer at "jeg jobbet fra kl 6, altså", og likevel gå ut døra med følelsen av at man sluntrer litt unna. Personlig jobber jeg i et miljø der dette ikke er synlig overhodet, da mange er hos kunde, eller jobber hjemmefra. 

Og det ville aldri falt meg inn å snakke høyt om det i omgangskretsen, da jeg kjenner flere turnusarbeidere som ikke har samme mulighet, og da er det bare slemt å "gni det inn". 

Anonymkode: 0d50a...649

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker litt at hvis man har mulighet å levere sent/hente barna veldig tidlig i barnehagen så enten:

-er man arbeidsløs eller hjemme pga sykdom

-har man en veldig fleksibel jobb. 

Sistnevnte er jo kanskje litt status,  men førstnevnte er jo ikke akkurat noe å misunne.

Anonymkode: ccc11...601

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det er litt status. Og jeg er skikkelig misunnelig på de som har muligheten. Særlig det å kunne levere sent, og ha hyggelige og rolige morgener med tid til både litt tull og lek. Jeg nyter det virkelig nå i permisjon, og gruer meg til å måtte stresse igjen når begge skal jobbe!

Kommer til å vurdere å jobbe redusert når minste begynner i bhg. Det gir meg definitivt lavere status da....  😂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker litt at hvis man har mulighet å levere sent/hente barna veldig tidlig i barnehagen så enten:

-er man arbeidsløs eller hjemme pga sykdom

-har man en veldig fleksibel jobb. 

Sistnevnte er jo kanskje litt status,  men førstnevnte er jo ikke akkurat noe å misunne.

Anonymkode: ccc11...601

Jeg har veldig fleksibel jobb, og det er jo kjempefint for å tilpasse når det trengs. Men det virker som de på barnehagen ikke forstår at "fleksibel" betyr at timer må tas igjen... De vil av og til ha kortere dager pga ditt og datt, syke ansatte og hva det nå er, og jeg har jo sååå fleksibel jobb så jeg kan jo hente før i hvert fall. Jo da, men så må jeg jobbe de manglende timene på kvelden i stedet, så det er ikke noe jeg kan holde på med hver dag. Og jeg får av og til litt spørsmål og hint om hvorfor jeg ikke henter tidlig HVER dag. Så det er litt lite forståelse for at man faktisk har en jobb å gjøre likevel. 

Anonymkode: 5a944...8c9

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det status å være de foreldrene som kan gi barna korte dager i barnehagen hver dag/ veldig ofte? Tenker ikke der foreldrene er hjemme i permisjon, men de som for eksempel har så fleksible jobber at barna alltid kan ha korte dager. Blir du misunnelig på de som kan levere senere/ hente tidligere enn det dere kan?

Anonymkode: 43d4a...bd0

Status nei, men glad jeg kunne gjøre det spnn . Fikk masse tid med barnet mitt

Anonymkode: 18ba8...f37

• Liker 1
Skrevet

Vi er en av de som hadde barna korte dager i barnehage (og på SFO da det var aktuelt). Har aldri tenkt over at det skulle være status, men jeg er veldig glad det var mulig for oss.  Jeg har opplevd andre uttrykke at de skulle ønske de kunne hatt kortere dager i barnehagen, men jeg oppfatter ikke det som misunnelse, bare som et ønske. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, føler det er litt status. Folk som gjør det er ofte litt stolte over å få det til. Jeg er ganske fornøyd med meg selv de gangene jeg får det til. 

Anonymkode: 23c1b...93e

• Liker 3
Skrevet

Jeg opplever at det kan være litt «shaming» forbundet med at barna har lange dager i barnehage, og status er vel tilnærmet det motsatte av shaming/skam. 

• Liker 5
Skrevet

Ja det er status og til barnets beste. En unge som er i barnehagen fra før 7 til 16 er utslitt sur og grinete mye gladerr barn som kommer 8 til 15 så ja status delux og rette prioriteringer av foreldre absolutt.   Dere andre ta dere en bolle😊👏

Anonymkode: c92d8...5e4

• Liker 1
Gjest Hottentått
Skrevet

Tenker ikke at det er status, men jeg er veldig glad for at jeg har den muligheten. Og bhg er også veldig glade for den hverdagen like barn har. Men vet jo at ikke alle har den muligheten og jeg tenker ikke at jeg er noe bedre enn andre eller noe😄

Skrevet

Synes i hvert fall at det burde være status å ville være med egne barn. 

Anonymkode: a341e...ddf

Skrevet

Ja, det er et snev av status å ha råd til å bare jobbe litt.

Anonymkode: 3e579...293

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns ikke det er status, men føler at noen som gir barna korte dager er uendelig stolt og ser ned på de som sender lange dager. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja det er status og til barnets beste. En unge som er i barnehagen fra før 7 til 16 er utslitt sur og grinete mye gladerr barn som kommer 8 til 15 så ja status delux og rette prioriteringer av foreldre absolutt.   Dere andre ta dere en bolle😊👏

Anonymkode: c92d8...5e4

Man rekker jo ikke å jobbe en hel dag mellom 8 - 15 + reisevei. 

Anonymkode: 5a944...8c9

• Liker 3
Skrevet

Syns det er en uting at de som har mulighet til å hente barn tidlig skal "skryte" over dette og gi andre foreldre dårlig samvittighet. 

Det er så mange tråder her inne av foreldre som henter barnet sitt tidlig og som ikke begriper hvordan andre kan la ungene være så lenge i barnehagen! Ja det er nesten barnemishandling!

Ikke alle har mulighet og noen foreldre vil kanskje ha en times tid alene hjemme før de henter.. Det er fullt forståelig, fullt lovlig, og ikke barnemishandling... 

Dere som sitter på sin høye hest og ser ned på de med 08-16 jobb kan gjerne se litt inn i seg selv og jobbe med empatien og selvforståelse sin. 

Anonymkode: 57413...a8a

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...