AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1 Skrevet 12. august 2022 Jeg er utdannet lærer og er nå 100 % uføretrygdet pga sykdom. Bor i Oslo 🙂 Kunne tenke meg å jobbe som vikarlærer de dagene helsen tillater det. Hvor og hvordan er det "enklest" å bli lærervikar uten å måtte gå gjennom krevende intervjurunder osv.? Vær vennlig og kom med seriøse svar 😇 Anonymkode: ac18c...fb7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 Jeg bor riktignok ikke i Oslo, men i en av de større kommunene her i landet. Hos oss har hver av skolene kontakt med en del ringevikarer som de kan kontakte dersom det er behov for det. Slik jeg forstår det er det den typen vikariat du tenker på; altså vikariat av kortere varighet og ikke type svangerskapsvikariat eller vikar for langvarig sykemeldte. Hos oss er det naturlige at de som er interessert i å være ringevikar kontakter den eller de skolene de ønsker å jobbe for. Inspektør og rektor er de som er aktuelle å kontakte. Andre kommuner gjør det på litt andre måter, der det er kommuneadministrasjonen selv som har registrert en slags vikar-pool som skolene bruker når de trenger vikarer. En av nabokommunene våre har den ordningen, så det varierer litt fra sted til sted, men det skader ikke å kontakte den nærmeste skolen og spørre. Anonymkode: 3b74c...b6c 1
Ugle123 Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 On 8/12/2022 at 2:18 PM, AnonymBruker said: Jeg bor riktignok ikke i Oslo, men i en av de større kommunene her i landet. Hos oss har hver av skolene kontakt med en del ringevikarer som de kan kontakte dersom det er behov for det. Slik jeg forstår det er det den typen vikariat du tenker på; altså vikariat av kortere varighet og ikke type svangerskapsvikariat eller vikar for langvarig sykemeldte. Hos oss er det naturlige at de som er interessert i å være ringevikar kontakter den eller de skolene de ønsker å jobbe for. Inspektør og rektor er de som er aktuelle å kontakte. Andre kommuner gjør det på litt andre måter, der det er kommuneadministrasjonen selv som har registrert en slags vikar-pool som skolene bruker når de trenger vikarer. En av nabokommunene våre har den ordningen, så det varierer litt fra sted til sted, men det skader ikke å kontakte den nærmeste skolen og spørre. Anonymkode: 3b74c...b6c Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå