Gå til innhold

Menn avviser meg, uten at jeg i det hele tatt har vist interesse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tør jeg såvidt å se på menn i det hele tatt, i frykt for at de skal tro at jeg prøver meg på dem. Jeg er en dame i 30 årene. Trives veldig godt som singel, ønsker ikke forhold, og er av den typen som ikke prøver meg på eller flørter med menn. Jeg er derimot hyggelig, har et lurt smil, og kan slå av en spøk for å bryte isen om det gjelder nye mannlige bekjentskaper. Kan dette oppleves som flørt eller interesse? 

Det er ikke akkurat grove vitser jeg forteller når jeg møter dem. Har heller ingen flørtende tone, men viser interesse for dem, i form av at jeg er interessert i å bli kjent med folk. Tror ikke jeg er noe pågående heller, det er helt vanlige samtaler som er helt normalt da man møter nye mennesker. Og jeg blir egentlig litt satt ut av at de tror at jeg legger an på dem, noe jeg ikke gjør!! 

Dette merker jeg fordi at de fleste nevner kjæresten sin ganske raskt, og andre er litt avvisende i form av å ikke virke så interessert tilbake. De typiske «kjekkasene» kan avslutte en samtale med meg ganske raskt. Jeg skjønner at jeg ikke er noe glansbilde, men jeg ønsker som sagt bare vennskap. Og jeg forstår ikke hvorfor menn avviser meg blankt når jeg bare ønsker å snakke og bli kjent. Er jeg virkelig så stygg og lite tiltrekkende at menn skygger banen, bare fordi jeg snakker til dem? Begynner virkelig å lure på det, og det er ingen god følelse. Skjønner ikke hvorfor jeg må oppleve sånt. Jeg er et godt menneske, selv om jeg ikke ser ut som en babe 😶

Anonymkode: 916e4...e70

• Liker 6
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå tør jeg såvidt å se på menn i det hele tatt, i frykt for at de skal tro at jeg prøver meg på dem. Jeg er en dame i 30 årene. Trives veldig godt som singel, ønsker ikke forhold, og er av den typen som ikke prøver meg på eller flørter med menn. Jeg er derimot hyggelig, har et lurt smil, og kan slå av en spøk for å bryte isen om det gjelder nye mannlige bekjentskaper. Kan dette oppleves som flørt eller interesse? 

Det er ikke akkurat grove vitser jeg forteller når jeg møter dem. Har heller ingen flørtende tone, men viser interesse for dem, i form av at jeg er interessert i å bli kjent med folk. Tror ikke jeg er noe pågående heller, det er helt vanlige samtaler som er helt normalt da man møter nye mennesker. Og jeg blir egentlig litt satt ut av at de tror at jeg legger an på dem, noe jeg ikke gjør!! 

Dette merker jeg fordi at de fleste nevner kjæresten sin ganske raskt, og andre er litt avvisende i form av å ikke virke så interessert tilbake. De typiske «kjekkasene» kan avslutte en samtale med meg ganske raskt. Jeg skjønner at jeg ikke er noe glansbilde, men jeg ønsker som sagt bare vennskap. Og jeg forstår ikke hvorfor menn avviser meg blankt når jeg bare ønsker å snakke og bli kjent. Er jeg virkelig så stygg og lite tiltrekkende at menn skygger banen, bare fordi jeg snakker til dem? Begynner virkelig å lure på det, og det er ingen god følelse. Skjønner ikke hvorfor jeg må oppleve sånt. Jeg er et godt menneske, selv om jeg ikke ser ut som en babe 😶

Jeg tror at det er mer i bildet enn du vil innrømme for deg selv eller kanskje ikke er bevisst på. Når to mennesker snakker sammen så skjer det mye; både i det mellommenneskelige rommet og på et intrapsykisk plan. Når menn trekker seg unna så kan det være på grunn av at de fanger opp noe i sin ubevissthet som du overfører til dem. Dette blir bare spekulasjoner fordi du kjenner deg selv best og de som best kan svare på dine spørsmål er nettopp de mennene som trekker seg unna.

Men snu om på problemstillingen. Det er mange kvinner som er raskt frempå med å nevne at de har kjærester selv om samtalen mellom dem og en mann ikke i det hele tatt indikerte at vedkommende flørtet med henne. Samtalen ble ført på en sivilisert måte. Men når kvinnen har behov for å si at hun har kjæreste så avslører hun egentlig ganske mye om seg selv. Kanskje hun helt korrekt oppfattet at mannen var interessert og markerte grense. Men hun er et menneske og mennesker feiltolker ofte. Så hun kan ha misoppfattet vennlige signaler fra mannen som tegn på flørting. Eller at hun selv flørter, blir oppmerksom på det, blir flau/engstelig/usikker/føler ambivalens mellom sin moral og sine drifter og prøver å redde situasjonen ved å si at hun er opptatt. Men det var jo aldri tema for de snakket om sport og film! Så når hun sier det så har hun i realiteten indirekte sagt at hun finner mannen tiltrekkende/spennende/stimulerende - han vekker noe i henne som hun ikke klarer å stå imot - nå har hun avslørt seg og må redde situasjonen fordi hun kom til å tenke på kjæresten sin og er redd for at hun har gitt mannen feil signaler. For mannen var det aldri noen signaler fordi han var opptatt av det de snakket om. I sitt hode begynte han å huske på den siste filmen han så på kinoen og fadesen til Lewis Hamilton under forrige Formel 1 løp. Så alt dette skjedde i kvinnens fantasi. Vri om på rollene og det samme skjer i mannens hode. 

Hun blir så fylt opp av ambivalens der hennes moralske verdier og holdninger kommer i kollisjonskurs, og hun strever med å gjenopprette sin indrepsykiske balanse. Eller at hun egentlig finner mannen tiltrekkende og blir fylt opp av ambivalens. Kanskje er hun innerst inne fristet og stimulert på en måte kjæresten ikke har klart? Det er godt mulig at hun opererer fra et pre-verbalt nivå og ikke klarer å stå i angsten som aktiveres. Så hun projiserer den på mannen og skaper slikt sett avstand for å makte å undetrykke de ambivalente følelsene sine. "Grunnen til at jeg føler det slik er fordi han åpenbart flørter med meg" - hun eksternaliserer følelsene for å slippe å ta ansvar for de. For det å ta ansvar handler også om at en anerkjenner slike følelser i seg selv. En religiøs person kunne fort ha følt at han/hun hadde syndet. Dermed er angsten fjernet fra seg selv og plassert utenfor slik at en slags status quo opprettes. I relasjoner blir man både berørt og samtidig som en berører andre.

Kanskje noe liknende skjer med deg også? Jeg tror at du blir nødt til å være ærlig med deg selv og anerkjenne hva du dypt inni deg selv føler at du er i behov av. 

Du skriver:

"Jeg skjønner at jeg ikke er noe glansbilde, men jeg ønsker som sagt bare vennskap. Og jeg forstår ikke hvorfor menn avviser meg blankt når jeg bare ønsker å snakke og bli kjent. Er jeg virkelig så stygg og lite tiltrekkende at menn skygger banen, bare fordi jeg snakker til dem?"

Min umiddelbare tanke er at du allerede har sagt mye om deg selv. For meg blir det kun tolkning basert på de menneskene og situasjonene jeg har erfaring med fra mitt liv. Men kan det være at du i en undertekst søker bekreftelse på om du er god nok, fin nok osv., og at dette sanser de mennene du snakker med? Det neste du skrev er at du føler deg avvist når mennene tar avstand fra deg. Spør deg selv om avvisning er et tema du sliter med til vanlig også? Ordene du bruker sier noe om deg. 

Endret av Skid_raw
  • Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet
Skid_raw skrev (21 minutter siden):

Du skriver:

"Jeg skjønner at jeg ikke er noe glansbilde, men jeg ønsker som sagt bare vennskap. Og jeg forstår ikke hvorfor menn avviser meg blankt når jeg bare ønsker å snakke og bli kjent. Er jeg virkelig så stygg og lite tiltrekkende at menn skygger banen, bare fordi jeg snakker til dem?"

Min umiddelbare tanke er at du allerede har sagt mye om deg selv. For meg blir det kun tolkning basert på de menneskene og situasjonene jeg har erfaring med fra mitt liv. Men kan det være at du i en undertekst søker bekreftelse på om du er god nok, fin nok osv., og at dette sanser de mennene du snakker med? Det neste du skrev er at du føler deg avvist når mennene tar avstand fra deg. Spør deg selv om avvisning er et tema du sliter med til vanlig også? Ordene du bruker sier noe om deg. 

Jeg søker ikke bekreftelse på om jeg er fin nok, eller god nok. Jeg vet at jeg er god nok. Har gitt opp behovet for å bli elsket for utseendet, det kan jeg ikke gjøre så mye med. Men takk for ditt synspunkt, synes vinklingen din var interresant, og det kan nok stemme for mange.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er nok en del menn som ikke har noen interesse av å ha kvinnelige venner 😕

Anonymkode: ad2f4...520

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

En idé, du kan jo nevne at du har kjæreste/dater noen tidlig i samtalen selv. Da finner du ut hvem som er åpne for vennskap 😊 Synd at man må ta en hvit løgn, men ikke alle menn forstår at man kan ha gode vennskap med det motsatte kjønn. 

Anonymkode: 99df5...47e

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Skjønner hva du mener, menn (og faktisk kvinner også) tror noen ganger jeg er seksuelt/romantisk interessert i dem når jeg bare har vært meg selv. Jeg er nok litt flørtende, omgjengelig og smilende, kan nok ta litt på folk, se på dem på en spesiell måte, jeg vet ikke.. Jeg opplever iallfall å bli mistolket som deg av og til. 

Det som noen ganger har gjort meg irritert eller litt lei meg, er jeg har følt på at de på en måte tror jeg er veldig løs - i mangel på bedre ord. Altså at de føler omtrent at det er fritt frem, at jeg alltid sier ja på en måte. De forventer nærmest sex, de tror de bare kan klå eller lene seg over og kysse meg. Jeg har til og med, til tross for ganske veljusterte sosiale antenner og en innbilskhet uten like, ved et par anledninger havnet i situasjonen hvor jeg har befunnet meg på en date uten å vite at det var en date. 

Jeg har også fått kjeft en gang for å ikke "følge opp" eller være kald. Jeg har fått så sykt mye dick pics fra menn jeg ikke er det minste interessert i. Jeg har fått høre at jeg har knust hjerter til menn jeg bare var vennskapelig med. Jeg har flere ganger måttet fysisk dytte menn av meg, som trodde vi hadde en greie, at de kunne følge etter meg på do for og få seg litt.

En forsvarsmekanisme for meg, er å snakke om menn jeg er interessert i. Jeg har hatt mange fake boyfriends! Mine nærmeste venner er også menn, jeg går oftere ut med dem enn venninner. Det føles tryggere. 

Anonymkode: aecc3...cc6

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg søker ikke bekreftelse på om jeg er fin nok, eller god nok. Jeg vet at jeg er god nok. Har gitt opp behovet for å bli elsket for utseendet, det kan jeg ikke gjøre så mye med. Men takk for ditt synspunkt, synes vinklingen din var interresant, og det kan nok stemme for mange.

Er det bare «nye» menn du «smiler lurt» til, spøker med og prøver å bli «venn» med? Eller er du like pågående overfor kvinner? 
Kanskje mennene oppfatter deg innpåsliten og litt masete? Kanskje som du er en «dårlig sjekker»?

Anonymkode: 56c69...fe2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det bare «nye» menn du «smiler lurt» til, spøker med og prøver å bli «venn» med? Eller er du like pågående overfor kvinner? 
Kanskje mennene oppfatter deg innpåsliten og litt masete? Kanskje som du er en «dårlig sjekker»?

Jeg har alltid hatt et lurt smil. Dette har jeg fått høre av familie, lærere, venner, kjærester, ukjente. Hvem som helst. Jeg er ikke pågående. Jeg prøver bare å føre en helt normal samtale med mennesker, enten det er kvinner eller menn. Jeg har alltid vært glad i humor, den har jeg hatt med meg hele livet. 

Ts

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner hva du mener, menn (og faktisk kvinner også) tror noen ganger jeg er seksuelt/romantisk interessert i dem når jeg bare har vært meg selv. Jeg er nok litt flørtende, omgjengelig og smilende, kan nok ta litt på folk, se på dem på en spesiell måte, jeg vet ikke.. Jeg opplever iallfall å bli mistolket som deg av og til. 

Det som noen ganger har gjort meg irritert eller litt lei meg, er jeg har følt på at de på en måte tror jeg er veldig løs - i mangel på bedre ord. Altså at de føler omtrent at det er fritt frem, at jeg alltid sier ja på en måte. De forventer nærmest sex, de tror de bare kan klå eller lene seg over og kysse meg. Jeg har til og med, til tross for ganske veljusterte sosiale antenner og en innbilskhet uten like, ved et par anledninger havnet i situasjonen hvor jeg har befunnet meg på en date uten å vite at det var en date. 

Jeg har også fått kjeft en gang for å ikke "følge opp" eller være kald. Jeg har fått så sykt mye dick pics fra menn jeg ikke er det minste interessert i. Jeg har fått høre at jeg har knust hjerter til menn jeg bare var vennskapelig med. Jeg har flere ganger måttet fysisk dytte menn av meg, som trodde vi hadde en greie, at de kunne følge etter meg på do for og få seg litt.

En forsvarsmekanisme for meg, er å snakke om menn jeg er interessert i. Jeg har hatt mange fake boyfriends! Mine nærmeste venner er også menn, jeg går oftere ut med dem enn venninner. Det føles tryggere. 

Nei, jeg tror ikke du skjønner helt hva jeg mener. 

Ts

• Liker 4
Skrevet

Jeg har alltid hatt et lurt smil. Dette har jeg fått høre av familie, lærere, venner, kjærester, ukjente. Hvem som helst. Jeg er ikke pågående. Jeg prøver bare å føre en helt normal samtale med mennesker, enten det er kvinner eller menn. Jeg har alltid vært glad i humor, den har jeg hatt med meg hele livet. 

Ts

Men blir du avvist av kvinner også?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

En kvinne er ute etter en mannlig venn? Sorry, det funker ikke.

Menn og kvinner er ikke venner.

Anonymkode: a912c...f74

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Litt av en beskrivelse du gir av deg selv, hørt om selvinnsikt?

Er helt sikker på at alle ikke beskriver deg på denne måten.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Helt kurant det. Men når noe skjer gjentatte ganger så er det gjerne et mønster som har utviklet seg. Hadde du vært så overbevist om at du er god nok så hadde du trolig ikke opprettet en tråd på KG om det. Da hadde du sikkert heller tenkt at det de personene ikke var til å samle på og gått videre. Eller at det ikke spiller noen særlig stor rolle for deg fordi du er trygg i deg selv og ikke tar ansvar for andres reaksjoner, men at du heller jobber med dine.

Endret av Skid_raw
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt av en beskrivelse du gir av deg selv, hørt om selvinnsikt?

Er helt sikker på at alle ikke beskriver deg på denne måten.

😂 Dette er da vel selvinnsikt? Jeg er enig i at andre har sagt at jeg har et lurt smil. Humor er også viktig for meg, og jeg får både meg selv og andre til å le. Hva var galt med det jeg sa? 
Spar deg for slike innlegg. Totalt unødvendig.

Ts

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg har vært gift i 26 år og har ingen planer om å bytte han ut. Er vokst opp med endel kompiser. Men i voksen alder så er jo normal kontakt med menn, med mindre de er kolleger blitt håpløst. Enten prøver de sec fordi jeg har vært blid mot dem eller blir avvist slik du sier. 

Jeg fleiper og tuller litt med både damer og menn. Men det er jo for god stemning evnt at jeg bare er i godt humør.  Merker at jeg av og til bremser humøret mitt for ikke å bli misopfattet. Noen ganger skjønner menn at man kun er i godt humør.  Men da kommer det ei padde av ei dame og har misforstått hun også.

Jeg opplevde det ikke sånn før . Og skylder litt på sosiale medier og tinder ol, som ikke ser forskjell på godt humør og flørting lengre.  Men jeg kjører kampen videre, jeg nekter å bli surpadde pga andre surpadder.

Jeg er vel for godt vant til å være en av gutta liksom. 

Ikke for det. Jeg har også blitt forfulgt av lesbiske. Som jeg har vært hyggelig med etter jeg fikk vite det. De skjønner ikke greia de heller. 

Feks jobbet  i butikk og der er jo en del av jobben å være hyggelig. Og ble noen komplikasjoner iht kunder der også, fordi jeg var blid på jobb.

Anonymkode: 59389...88c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Om du hadde sosiale antenner ville du forstått at menn og kvinner aldri bare er venner. Det er kvinnen som setter mannen som venn, mens mannen lett knuller deg anytime du tilbyr sex.

Sånn er virkeligheten.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

😂 Dette er da vel selvinnsikt? Jeg er enig i at andre har sagt at jeg har et lurt smil. Humor er også viktig for meg, og jeg får både meg selv og andre til å le. Hva var galt med det jeg sa? 

Ts

Ikke for å være slem, men kan det å si at du har «et lurt smil» være en slags «kode» for å si at du er litt rar? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du hadde sosiale antenner ville du forstått at menn og kvinner aldri bare er venner. Det er kvinnen som setter mannen som venn, mens mannen lett knuller deg anytime du tilbyr sex.

Sånn er virkeligheten.

Jeg  har mannlige venner. Null problem. Vi har et godt vennskap uten flørtende eller romantiske undertoner. Selvfølgelig kan kvinner og menn være venner uten noe mer. Herlighet.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Ts

Du har fått flere gode synspunkter her, synes du faller helt igjennom. Du er ute etter å bli likt, søker bekreftelse på at andre liker deg. At du er bra nok.

Så går du i angrepsposisjon når du ikke får svarene du ønsker selv.

Sats på kvinner som venner du, det passer best for en kvinne.

Så må du også tenke på hvem du snakker til, ikke alle ønsker å snakke med noen fremmede helt uten videre.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vært gift i 26 år og har ingen planer om å bytte han ut. Er vokst opp med endel kompiser. Men i voksen alder så er jo normal kontakt med menn, med mindre de er kolleger blitt håpløst. Enten prøver de sec fordi jeg har vært blid mot dem eller blir avvist slik du sier. 

Jeg fleiper og tuller litt med både damer og menn. Men det er jo for god stemning evnt at jeg bare er i godt humør.  Merker at jeg av og til bremser humøret mitt for ikke å bli misopfattet. Noen ganger skjønner menn at man kun er i godt humør.  Men da kommer det ei padde av ei dame og har misforstått hun også.

Jeg opplevde det ikke sånn før . Og skylder litt på sosiale medier og tinder ol, som ikke ser forskjell på godt humør og flørting lengre.  Men jeg kjører kampen videre, jeg nekter å bli surpadde pga andre surpadder.

Jeg er vel for godt vant til å være en av gutta liksom. 

Ikke for det. Jeg har også blitt forfulgt av lesbiske. Som jeg har vært hyggelig med etter jeg fikk vite det. De skjønner ikke greia de heller. 

Feks jobbet  i butikk og der er jo en del av jobben å være hyggelig. Og ble noen komplikasjoner iht kunder der også, fordi jeg var blid på jobb.

Anonymkode: 59389...88c

Du er kvinne og omtaler andre kvinner som «surpadder»? Herregud. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...