AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1 Del Skrevet 12. august 2022 Min tenåringsdatter har lys dunete hårvekst på overleppen, vises ikke så godt i dempet innelys, men er veldig synlig i f.eks leselys eller sollys, og hun har derfor komplekser for dette. Har noen erfaring med hårfjerning med laser? Om det er effektivt og gir varige resultater? Bivirkninger? Kostnad? Hun er ikke spesielt plaget med uønsket hårvekst ellers, og har lys nordisk hudtype med lite pigment, blir lett rød i huden. Anonymkode: a3a2e...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #2 Del Skrevet 12. august 2022 Hun kan bruke voks eller hårfjerningsmiddel beregnet for ansikt. Anonymkode: d5671...6c9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun kan bruke voks eller hårfjerningsmiddel beregnet for ansikt. Anonymkode: d5671...6c9 Takk, Vil ikke det føre til at de nye hårene som vokser ut blir grovere? TS Anonymkode: a3a2e...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. august 2022 #4 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Takk, Vil ikke det føre til at de nye hårene som vokser ut blir grovere? TS Anonymkode: a3a2e...128 Voksing kan gjøre hårvekst mindre og finere. Ingen hårfjerning gjør hårvekst grovere 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #5 Del Skrevet 12. august 2022 Jeg bruker hårfjerningskrem beregnet for ansiktet (Andrea heter den vel, kjøpes på Vita), eller barbermaskinen Flawless face. Jeg har også en øyenbrynskniv som man jo kan bruke på hele ansiktet. Denne fungerer også fint til å nappe ut hårene: https://www.blivakker.no/product/3098030?gclid=CjwKCAjw9NeXBhAMEiwAbaY4lnUxD7BIxF3m7QMR74CPAkGc31iLB_mKzbmaqiKvV5rkH6YTG_X7kxoCfikQAvD_BwE Du kan også vokse, bruk en spesielt for ansikt. Føler ikke det blir noe grovere eller mer synlig. Ikke plaget med mye hår da, bare litt "peach fuzz". Jeg har ikke erfaring med laserhårfjerning i ansikt, men vanligvis fungerer det dårlig på lyst hår. Laseren går etter pigmenter, så det må være mørke hårsekker på lys hud for at det skal fungere optimalt. Jeg har tatt laser på bikinilinje, det fungerer, men er dyrt og krever mange omganger. Anonymkode: 192ac...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #6 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Takk, Vil ikke det føre til at de nye hårene som vokser ut blir grovere? TS Anonymkode: a3a2e...128 Nei. Barbering fører til at stubbene som står igjen virker grovere enn hele hår, siden håret blir kuttet der det er tykt, og da er tykt helt ut i den nye "tuppen". Men når man røsker hele håret ut med roten, er det som vokser ut mykt og dunete. Og over tid skader man faktisk hårsekkene, slik at hårene vil løsne lettere, og man kan få redusert hårvekst. Anonymkode: d76ff...ebf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #7 Del Skrevet 12. august 2022 Laser fungerer bra dersom håret (hårsekkene) er mørkt og huden er lys. På lyst hår fungerer det dårlig. Hvis hun plages - gå til en ok hudpleiesalong og få det fjernet med voks. De har hun også et sted hun kan gå tilbake til og få hjelp hvis huden reagerer. Når dette fungerer kan hun evt fjerne det hjemme selv med en epileringsmaskin (fex silk epil). Men de første gangene ville jeg gjort det i salong. Hvis hun bare har nevnt det - men ikke plages- ville jeg avventet. Anonymkode: 62e52...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #8 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Laser fungerer bra dersom håret (hårsekkene) er mørkt og huden er lys. På lyst hår fungerer det dårlig. Hvis hun plages - gå til en ok hudpleiesalong og få det fjernet med voks. De har hun også et sted hun kan gå tilbake til og få hjelp hvis huden reagerer. Når dette fungerer kan hun evt fjerne det hjemme selv med en epileringsmaskin (fex silk epil). Men de første gangene ville jeg gjort det i salong. Hvis hun bare har nevnt det - men ikke plages- ville jeg avventet. Anonymkode: 62e52...77b Det står i hovedinnlegget at jenta har komplekser for dette. Selv hadde jeg store komplekser for dette selv, og skulle ønske min mor hjalp meg da jeg var ungdom. Anonymkode: 329c3...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #9 Del Skrevet 12. august 2022 Hår du vokser bort kommer ikke tilbake grovt. Har tatt barten selv med Veet voks beregnet på ansiktet i årevis. Det har funket helt fint, men man kan bli litt rød før man finner ut hvordan man gjør det. Det koster lite å gjøre det hos hudpleier, så om dere har en i nærheten hadde jeg gått dit. Anonymkode: 564e7...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #10 Del Skrevet 12. august 2022 Dere kan forsøke å bare klippe. Har best erfaring med dette selv, da jeg har lyst dun. Ellers er ikke hårfjerningskrem annenhver uke det dummeste. Laser fungerer dessverre dårlig på lyse hår. Så bra du vil hjelpe. Hadde selv en mamma som jeg kunne komme til med alt slikt, og som alltid hjalp. Selv om hun mulig ikke valgte det samme for seg selv. Anonymkode: a2dfe...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå