Gå til innhold

Er det mitt eller arbeidsgivers ansvar at bedriftens materiell leveres tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tidligere i år sluttet jeg i en stilling, hvor jeg hadde telefon gjennom arbeidsgiver. Tiden gikk og jeg hørte ingenting. Møtte tilfeldigvis på min tidligere leder, som sa at jeg måtte huske å levere inn telefonen. Samme dag så sendte jeg SMS og spurte om jeg kunne kjøpe den ut, noe vedkommende sa ja til og lurte på hva jeg ville betale. Sa en pris, men fikk aldri noe svar (dette var i mai). Så her sitter jeg, nesten 7 måneder etter slutt og lurer på hva jeg skal gjøre. Er det mitt eller deres ansvar at telefonen kommer inn? Jeg har jo på en måte lagt ballen hos dem, men kanskje ansvaret til syvende og sist er mitt? Hvordan stiller dette seg juridisk?

Jeg ville jo helst kjøpe ut telefonen da det er praktisk, men nå som det har gått så lang tid er det kanskje best å levere den inn? Eller vente til jeg hører tilbake?

(Til info; dette er i det private. Sluttet da det var klin umulig å kommunisere med nærmeste leder, noe som var en gjenganger til frustrasjon til de som sluttet før meg, så sånn sett er jeg ikke overrasket over at jeg ikke har hørt tilbake. Fikk telefonen 10 måneder etter det ble avtalt at jeg skulle få den, så sånn sett har jeg ikke dårlig samvittighet for å ha beholdt den på 'overtid'. I kontrakten min står det at jeg får telefon ifbm jobben, men ikke noe om hva som skjer ved arbeidsforholdets slutt.).

Anonymkode: 05bf2...7dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvfølgelig ditt ansvar å levere tilbake noen annen sin eiendom.

Anonymkode: ee801...c1b

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...