Gå til innhold

Ta opp somatiske ting med miljøpersonale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er innlagt på psyk og det er bare én sykepleier på jobb i dag og vi går ikke overens i det hele tatt. 
Jeg har noe somatisk som har oppstått som jeg tror er viktig å ta opp, men det er en såpass privat ting at jeg ikke er komfortabel med å ta det opp med denne sure dama. Hun har noen veldig konservative holdninger og snakker stygt til pasienter som hun ikke synes noe om. 
Kan jeg ta det opp med noen andre i miljøpersonalet sånn at de evt kontakter lege, eller må det gå via sykepleier?

Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke vil at sykepleieren skal få vite om det. Uansett hvor profesjonelle de er, så er det enkelte ting man vil bestemme selv hvem som skal få vite om. 

Sikkert noen som ikke helt skjønner problemstillingen her, det er muligens klumsete forklart og kanskje en ikke-sak for mange 

Lurer bare på om det er noen som vet hvordan det funker :) 

Anonymkode: 4c075...f48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ta opp det du vil med den du vil. Men hvis rutinene deres er slik at det er en sykepleier som må ta dette videre, så vil de jo kommunisere det videre ev si at du må ta det opp med henne. Det vil mest sannsynlig bli skrevet kort om det i journalen din, så hun får vite det uansett.

Haster det eller kan du ta det opp med de som kommer på kveldsvakt?

Anonymkode: ec4f1...511

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du kan jo ta opp det du vil med den du vil. Men hvis rutinene deres er slik at det er en sykepleier som må ta dette videre, så vil de jo kommunisere det videre ev si at du må ta det opp med henne. Det vil mest sannsynlig bli skrevet kort om det i journalen din, så hun får vite det uansett.

Haster det eller kan du ta det opp med de som kommer på kveldsvakt?

Anonymkode: ec4f1...511

Tror ikke det haster sånn veldig, så for min del kunne jeg nok ha ventet til kveldsvakta kom på. Men da blir det mer styr for dem siden de må kontakte vakthavende lege. På dagen er det lege her tilhørende avdelinga. Får bare prøve å si i fra også skjer det som skjer 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er innlagt på psyk og det er bare én sykepleier på jobb i dag og vi går ikke overens i det hele tatt. 
Jeg har noe somatisk som har oppstått som jeg tror er viktig å ta opp, men det er en såpass privat ting at jeg ikke er komfortabel med å ta det opp med denne sure dama. Hun har noen veldig konservative holdninger og snakker stygt til pasienter som hun ikke synes noe om. 
Kan jeg ta det opp med noen andre i miljøpersonalet sånn at de evt kontakter lege, eller må det gå via sykepleier?

Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke vil at sykepleieren skal få vite om det. Uansett hvor profesjonelle de er, så er det enkelte ting man vil bestemme selv hvem som skal få vite om. 

Sikkert noen som ikke helt skjønner problemstillingen her, det er muligens klumsete forklart og kanskje en ikke-sak for mange 

Lurer bare på om det er noen som vet hvordan det funker :) 

Du kan ta det opp med hvem du vil, men vedkommende kommer nok til å måtte ta det opp med ansvarsvakten som eventuelt kontakter vakthavende lege som vil ta stilling til om de vil komme og undersøke deg nå eller om det kan vente

Anonymkode: bfcf7...296

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...