Gå til innhold

Er bildene på min gamle samsung borte for alltid? (knust svart skjerm)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 

For 3 år siden knuste min gamle samsung (knekt i en bildør) Tror det var en samsung 5 eller 6.

(kjøpte ny, men fikk ikke ført over noe som helst)

Skjermen ble gradvis svart -ttil slutt var det umulig å åpne  noe på den (tok kun noen timer)

Mannen min prøvde å redde ut bildene på den , men problemet er jo at den kun kunne åpnes med mitt tommelavtrykk ..og det gikk ikke så lenge skjermen var kullsvart.

Den ligger i skapet mitt ennå, men  skulle så gjerne henta ut noen bilder på den , er det helt håpløst?

Anonymkode: b8bd9...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei du kan koble den på en pc og overføre. Med ledning feks.  

Anonymkode: 741d7...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei du kan koble den på en pc og overføre. Med ledning feks.  

Anonymkode: 741d7...c45

Det fungerer ikke siden standardmodus når den kobles til PC er lading, dataoverføring må aktiveres på telefonen etter at den er koblet til og det går ikke når skjermen er knust.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei 

For 3 år siden knuste min gamle samsung (knekt i en bildør) Tror det var en samsung 5 eller 6.

(kjøpte ny, men fikk ikke ført over noe som helst)

Skjermen ble gradvis svart -ttil slutt var det umulig å åpne  noe på den (tok kun noen timer)

Mannen min prøvde å redde ut bildene på den , men problemet er jo at den kun kunne åpnes med mitt tommelavtrykk ..og det gikk ikke så lenge skjermen var kullsvart.

Den ligger i skapet mitt ennå, men  skulle så gjerne henta ut noen bilder på den , er det helt håpløst?

Enkleste er nok å bytte skjermen selv eller finne noen private som driver reparasjon av telefoner, det trenger ikke å bli så veldig dyrt men du må nesten finne ut det er verdt det for å få ut bildene. Bonus er jo at telefonen også kan brukes etterpå.

Anonymkode: df6fd...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok bytte skjerm da..Hvor mye koster det?

Nei vi har prøvd å koble til pc og ta ut bildene ..det går jo ikke når man skal godkjenne med tommelavtrykk og skjermen er knust ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis skjermen ikke fungerer går det ann å koble opp telefonen til for eksempel TV-en, også bruke en mus til å legge taste inn koden for å åpne skjermen.

Da trenger du en konverterer. En "OTG card reader" som du kobler inn i ladeporten på mobilen, også kobler du en PC-mus og skjermkabel inn i konvertereren. Mest sannsynlig er det mye billigere å kjøpe denne konvertereren enn å bytte skjerm på telefonen.

Anonymkode: 256a8...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan kanskje sjekke på FB eller Finn.no om du finner en billig brukt av samme modell og flytte over skjerm. Sjekk ifixit.com for instruksjon på bytte, eller søke på FB om du finner noen rundt deg som reparerer bobiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...