AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1 Del Skrevet 12. august 2022 Er det noen andre her som har fått påvist blodpropp/dyp venetrombose i låret/bekkenet? Smertene har blitt bedre, men det forverres hvis jeg belaster beinet, også bare om jeg går inne i leiligheten. Høres dette kjent ut? Anonymkode: bb8c5...5f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #2 Del Skrevet 12. august 2022 Har hatt det bak kneet. Helt grusomme smerter og kunne ikke gå tilslutt. Ble bedre med blodfortynnende, kompresjonsstrømper og et sunt kosthold, tok bare litt tid. Har nå skade i venene etter blodproppene som jeg må leve med, så anbefaler deg å virkelig gjøre det du kan for å forebygge dette. God bedring 💕 Anonymkode: e37ce...3f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hatt det bak kneet. Helt grusomme smerter og kunne ikke gå tilslutt. Ble bedre med blodfortynnende, kompresjonsstrømper og et sunt kosthold, tok bare litt tid. Har nå skade i venene etter blodproppene som jeg må leve med, så anbefaler deg å virkelig gjøre det du kan for å forebygge dette. God bedring 💕 Anonymkode: e37ce...3f8 Husker du sånn cirka hva "litt tid" var? Jeg har blitt forespeilet at det kan være aktuelt å legge inn stent ... DVT i bekkenet, svangerskapsrelatert. To uker siden det ble avdekket i går, men gikk én uke med behandling som ikke fungerte. Utålmodig. Takk 🥰 Anonymkode: bb8c5...5f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #4 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har hatt det bak kneet. Helt grusomme smerter og kunne ikke gå tilslutt. Ble bedre med blodfortynnende, kompresjonsstrømper og et sunt kosthold, tok bare litt tid. Har nå skade i venene etter blodproppene som jeg må leve med, så anbefaler deg å virkelig gjøre det du kan for å forebygge dette. God bedring 💕 Anonymkode: e37ce...3f8 Hva gikk sunt kosthold ut på i forhold til blodpropp? Anonymkode: 7159d...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #5 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Husker du sånn cirka hva "litt tid" var? Jeg har blitt forespeilet at det kan være aktuelt å legge inn stent ... DVT i bekkenet, svangerskapsrelatert. To uker siden det ble avdekket i går, men gikk én uke med behandling som ikke fungerte. Utålmodig. Takk 🥰 Anonymkode: bb8c5...5f1 Ohh, skulle gjerne visst. Vet ikke om det tok uker eller måneder 🙈 Husker jeg var mye inn og ut hos legen og noen ganger på akutten fordi det ikke ble bedre med blodfortynnende og ble sjekket for nye blodpropper. Så kom jeg til en kvinnelig lege som hadde gått igjennom det samme og sa at jeg måtte gå med strømpe hele dagen så blir det bedre. Og hun hadde rett! Nå går jeg med strømpe hele tiden bortsett fra når jeg sover. Svangerskapsreltert her å, men vet ikke om det er veldig ulikt fra hvor blodproppene begfinner seg 🤔 og ulikt fra person til person. Gikk veldig lenge med det før det ble tatt seriøst også. Jeg har fortsatt smerter i dag pga venene ble ødelagt, men ikke i nærheten. Skulle ønske de var litt flinkere med å fortelle mer om senskader av dette, for det kan være veldig ødeleggende. Er jo lite info om det på nettet også, ihvertfall for oss yngre. Jeg håper inderlig du slipper senskader ❤ Går du på blodfortynnende? Bruker du strømpe eller noe annet? Anonymkode: e37ce...3f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #6 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva gikk sunt kosthold ut på i forhold til blodpropp? Anonymkode: 7159d...deb Spise sunt 😅 Rene råvarer laget fra bunn av. Grønnsaker, frukt, nøtter, frø, noen type olje, fjærkre og fisk. Anonymkode: e37ce...3f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #7 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ohh, skulle gjerne visst. Vet ikke om det tok uker eller måneder 🙈 Husker jeg var mye inn og ut hos legen og noen ganger på akutten fordi det ikke ble bedre med blodfortynnende og ble sjekket for nye blodpropper. Så kom jeg til en kvinnelig lege som hadde gått igjennom det samme og sa at jeg måtte gå med strømpe hele dagen så blir det bedre. Og hun hadde rett! Nå går jeg med strømpe hele tiden bortsett fra når jeg sover. Svangerskapsreltert her å, men vet ikke om det er veldig ulikt fra hvor blodproppene begfinner seg 🤔 og ulikt fra person til person. Gikk veldig lenge med det før det ble tatt seriøst også. Jeg har fortsatt smerter i dag pga venene ble ødelagt, men ikke i nærheten. Skulle ønske de var litt flinkere med å fortelle mer om senskader av dette, for det kan være veldig ødeleggende. Er jo lite info om det på nettet også, ihvertfall for oss yngre. Jeg håper inderlig du slipper senskader ❤ Går du på blodfortynnende? Bruker du strømpe eller noe annet? Anonymkode: e37ce...3f8 Takk for utdypende svar 🙇♀️ For min del ble blodproppen heldigvis oppdaget samme dag som jeg oppsøkte legevakt/kom til akuttmottaket på Ullevål. Og jeg oppsøkte legevakt ganske raskt etter oppståtte symptomer (mistenkte riktignok ikke blodpropp selv). Ble da satt på blodfortynnende, men ble innlagt på nytt etter en uke fordi det ble verre. Da ble det avdekket at jeg fikk for liten dose blodfortynnende. Ble satt på større dose blodfortynnende og fikk også kompresjonsstrømper som jeg har på 24/7. Det har nå blitt noe bedre, men merker det blir verre hvis jeg belaster beinet - skal ikke gå mange skritt før beinet blir vondere. Da forstår jeg hvertfall på deg at det er naturlig/normalt at jeg føler meg bedre, men ikke føler meg 100 % bra, etter to uker (og bare 1 uke med riktig dose blodfortynnende og kompresjonsstrømper). Som du sier, så er det veldig informasjon om dette, særlig forløpet og eventuelle senskader. Selv om jeg har vært innlagt på Ullevål igjen forsåvidt følte meg godt ivaretatt føler jeg likevel at også de ikke har noen helt klare svar på hva jeg kan forvente... Takk igjen.❤️ Kjedelig å høre om senskadene dine, håper jeg er heldig og slipper det. Anonymkode: bb8c5...5f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #8 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Spise sunt 😅 Rene råvarer laget fra bunn av. Grønnsaker, frukt, nøtter, frø, noen type olje, fjærkre og fisk. Anonymkode: e37ce...3f8 Fikk du noen forklaring på hvordan mat kan bidra til å kurere blodpropp? Anonymkode: 7159d...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #9 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Fikk du noen forklaring på hvordan mat kan bidra til å kurere blodpropp? Anonymkode: 7159d...deb Det kurerer nok ikke blodpropper, ville jeg aldri tatt sjansen på, men forebygger og hjelper på blod gjennomstrømning/blokkeringer. I tillegg fikk jeg beskjed at jeg måtte holde meg innen for normal bmi (ikke overvekt) og spise sunt ville holde skadene på venene i sjakk som jeg fikk etter blodproppene. I perioder før menstruasjon så har jeg en tendens til å spise litt usunt og da får jeg mer smerter. Anonymkode: e37ce...3f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #10 Del Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Takk for utdypende svar 🙇♀️ For min del ble blodproppen heldigvis oppdaget samme dag som jeg oppsøkte legevakt/kom til akuttmottaket på Ullevål. Og jeg oppsøkte legevakt ganske raskt etter oppståtte symptomer (mistenkte riktignok ikke blodpropp selv). Ble da satt på blodfortynnende, men ble innlagt på nytt etter en uke fordi det ble verre. Da ble det avdekket at jeg fikk for liten dose blodfortynnende. Ble satt på større dose blodfortynnende og fikk også kompresjonsstrømper som jeg har på 24/7. Det har nå blitt noe bedre, men merker det blir verre hvis jeg belaster beinet - skal ikke gå mange skritt før beinet blir vondere. Da forstår jeg hvertfall på deg at det er naturlig/normalt at jeg føler meg bedre, men ikke føler meg 100 % bra, etter to uker (og bare 1 uke med riktig dose blodfortynnende og kompresjonsstrømper). Som du sier, så er det veldig informasjon om dette, særlig forløpet og eventuelle senskader. Selv om jeg har vært innlagt på Ullevål igjen forsåvidt følte meg godt ivaretatt føler jeg likevel at også de ikke har noen helt klare svar på hva jeg kan forvente... Takk igjen.❤️ Kjedelig å høre om senskadene dine, håper jeg er heldig og slipper det. Anonymkode: bb8c5...5f1 Veldig bra de oppdaget dette raskt og du ble tatt seriøst. Da vil du nok merke bedring etterhvert. Som de sikkert sa på sykehuset, så husk å ikke ligge for mye stille selv om det gjør vondt 😊 Nei, dårlig med info 😕 Har lest og lest, men funnet lite info. Hadde de i det miste fortalt meg at jeg måtte gjøre det jeg kunne for å forebygge senskader og hva, kunne jeg kanskje unngått det. Jeg visste ikke engang at man kunne få det før det var for sent. Anonymkode: e37ce...3f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå