AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1 Skrevet 12. august 2022 Når man mangler bosted i kommune man jobber i, kan jeg kreve bosted fra kommunen, kommunal bolig? Er det regler om sånt? Anonymkode: 7f164...52c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #2 Skrevet 12. august 2022 Kreve bolig? Hvilken stilling har du? Det er ikke krav om å bo i samme kommune som du jobber i. Du må nok finne deg bolig selv, på lik linje med andre. Såfremt du ikke er vaktmester for et borettslag som har avsatt leilighet til vaktmester, tror jeg sjelden jeg har hørt om avsatte boliger. Anonymkode: e5810...16e 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 Hvorfor har du ikke bosted, og hvorfor klarer du ikke finne deg bolig selv? Og hvor lang reisevei til jobb har du pr i dag? Kommunen kan hjelpe om du av en eller annen grunn er såpass vanskelighetsstilt at du oppfyller kravene til kommunal bolig. Dog er det ofte venteliste på kommunale boliger. Anonymkode: c0dc8...83e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #4 Skrevet 12. august 2022 Er du hjemløs må du henvende deg til NAV for å få hjelp og nødbolig Anonymkode: d7e23...60a
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #5 Skrevet 12. august 2022 Kreve bolig fra kommunen? Sitter de med ubegrenset med kommunale boliger som bare står å venter? Tvilsomt. Du får vel gjøre som andre når de trenger å flytte, sjekke til leie-annonsene eller annonsere selv. Anonymkode: 27c15...693
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #6 Skrevet 12. august 2022 Nei, du kan ikke kreve bolig av arbeidsgiver. Anonymkode: e357d...e5c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #7 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor har du ikke bosted, og hvorfor klarer du ikke finne deg bolig selv? Og hvor lang reisevei til jobb har du pr i dag? Kommunen kan hjelpe om du av en eller annen grunn er såpass vanskelighetsstilt at du oppfyller kravene til kommunal bolig. Dog er det ofte venteliste på kommunale boliger. Anonymkode: c0dc8...83e Det er ingen ledige boliger som er tilgjengelig i kommunen. Så har jeg budsjett jeg må forholde meg til. Jeg er ikke vanskeligstilt. Hvis man henvender seg til kommunen tolker dem meg som vanskeligstilt? Jeg vil forklare ovenfor kommunen jeg ikke finner bolig på det åpne markedet. Anonymkode: 7f164...52c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #8 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ingen ledige boliger som er tilgjengelig i kommunen. Så har jeg budsjett jeg må forholde meg til. Jeg er ikke vanskeligstilt. Hvis man henvender seg til kommunen tolker dem meg som vanskeligstilt? Jeg vil forklare ovenfor kommunen jeg ikke finner bolig på det åpne markedet. Anonymkode: 7f164...52c Igjen; Dette er ikke arbeidsgiver/kommunen sitt problem. Anonymkode: e357d...e5c 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #9 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kreve bolig fra kommunen? Sitter de med ubegrenset med kommunale boliger som bare står å venter? Tvilsomt. Du får vel gjøre som andre når de trenger å flytte, sjekke til leie-annonsene eller annonsere selv. Anonymkode: 27c15...693 Jeg kunne sikkert brukt annet ord en kreve. Men hvem hjelper om man ikke finner bolig? Må jeg slutte i jobb og flytte på dagen? Anonymkode: 7f164...52c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #10 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Igjen; Dette er ikke arbeidsgiver/kommunen sitt problem. Anonymkode: e357d...e5c Ok. Så da slutter man i jobb og flytter der det er boliger tilgjengelig Anonymkode: 7f164...52c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #11 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Så da slutter man i jobb og flytter der det er boliger tilgjengelig Anonymkode: 7f164...52c Enten dette, eller så må du dagpendle fra der du finner deg bolig. Merk at du må jobbe ut oppsigelsestiden din, det er ikke bare å slutte på dagen. Anonymkode: e357d...e5c
Whistler Skrevet 12. august 2022 #12 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kunne sikkert brukt annet ord en kreve. Men hvem hjelper om man ikke finner bolig? Må jeg slutte i jobb og flytte på dagen? Anonymkode: 7f164...52c Så du har altså tilgang på bolig et sted?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #13 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ingen ledige boliger som er tilgjengelig i kommunen. Så har jeg budsjett jeg må forholde meg til. Jeg er ikke vanskeligstilt. Hvis man henvender seg til kommunen tolker dem meg som vanskeligstilt? Jeg vil forklare ovenfor kommunen jeg ikke finner bolig på det åpne markedet. Anonymkode: 7f164...52c Du er vanskeligstilt når du ikke evner å skaffe bolig på egenhånd. NAV kan hjelpe deg, men om det ikke er kommunale boliger ledig og ingen private så må du påregne å ta til takke med nødbolig i form av for eksempel campinghytte ol. Anonymkode: d7e23...60a 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #14 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ingen ledige boliger som er tilgjengelig i kommunen. Så har jeg budsjett jeg må forholde meg til. Jeg er ikke vanskeligstilt. Hvis man henvender seg til kommunen tolker dem meg som vanskeligstilt? Jeg vil forklare ovenfor kommunen jeg ikke finner bolig på det åpne markedet. Anonymkode: 7f164...52c Nei du er ikke vanskeligstilt bare fordi du ikke får bolig der du vil. Det er ditt eget ansavr. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kunne sikkert brukt annet ord en kreve. Men hvem hjelper om man ikke finner bolig? Må jeg slutte i jobb og flytte på dagen? Anonymkode: 7f164...52c Da må du bo der du finner bolig og pendle. Anonymkode: f2dcd...989
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå