Gå til innhold

Vondt i setemuskelen, kan det være bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 22, og har de siste par ukene hatt fryktelig vondt i setemuskelen på venstre side når jeg går. Klarer nesten ikke løfte den ene foten da det gjør så vondt. Begynner å jobbe igjen om 2 uker etter å ha vært hjemme i permisjon med minstebarnet. Hvordan blir jeg kvitt det?🥵

Anonymkode: 7c22c...196

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være bekkenlåsning, og det beste er å ta kontakt med fysioterapeut for øvelser. Mange har kiropraktor i stedet, men jeg har bare brukt fysio.

Anonymkode: 47154...5cc

• Liker 1
Skrevet

Det kan også være kunstig isjias, så du bør bestille time hos kiropraktor eller fysioterapeut 

Anonymkode: d90fb...5b5

Skrevet

Jeg er også i uke 22, og opplever akkurat det samme som deg! Men jeg har mindre vondt, så klarer meg i hverdagen. Førstegangsgravid, så har ikke helt visst om dette er vanlig.

Anonymkode: 33a1d...597

Skrevet

Takk for svar! Kan det gå over eller må jeg forvente å ha det slik resten av graviditeten?😖 Ts

Skrevet

Begge deler kan håndteres, men du må først få bekreftet hva det er. For meg så gikk plagene over med tøying (kunstig isjias) og kiropraktor (bekkenløsning). Det er lurt å oppsøke hjelp raskt sånn at du kan få de riktige verktøyene til å håndtere det

Anonymkode: d90fb...5b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar! Kan det gå over eller må jeg forvente å ha det slik resten av graviditeten?😖 Ts

Jeg var mye plaget med bekkenet og ryggen i andre trimester, men med behandling fra fysio og gode hjelpemidler (støttebelte, krykker ved behov) er det overkommelig nå i uke 32.

Anonymkode: 849a8...e3f

Skrevet

Jeg hadde det samme i mine graviditeter, og det ble konkludert om at det var bekkenlåsning og ikke bekkenløsning - 2 forskjellige ting. Låsningen ble oppdaget flere år etterpå da jeg ikke ble bedre. 

Anonymkode: 1f8e6...9ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...