Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste uke starter jeg på bachelor på universitetet. Første året kan vi velge mellom ulike ex. phil fag og jeg fikk ikke meldt meg på før fristen gikk ut! Noen som har vært borti dette og vet om det fortsatt er mulighet for å velge emne?

Jeg fikk altså melding for en uke siden at det var frist for å melde seg på grupper, men det sto ikke noe mer info enn det. Jeg tenkte derfor at det måtte være fadder/studentorganisasjon-aktige greier som ikke var kritisk å melde seg på😅 Men det var altså emne vi skulle velge… Jeg synes også at det virker utrolig rart å melde seg opp til emne FØR semesterstart. Trodde vi skulle få en introduksjon først. 

Anonymkode: 936cb...7b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med fakultetet ditt. Eller studieveileder. På hjemmesiden til studiet ditt står det sikkert hvem du kan kontakte

Anonymkode: 8eebb...813

Skrevet

Det er ikke så rart at du må melde deg opp før studiestart. Universitetet må jo lage skjema til deg og vite hvor mange studenter som melder seg på og hvor mange i hver gruppe. 😁 men du har vel fått informasjon/e-post om dette? Hvis du ikke har fått det så er det kanskje rart. 😁 men ja, ta kontakt med universitetet. Du får sikkert plass men du får kanskje ikke velge fra øverste hylle. 

Anonymkode: 2dea7...542

Skrevet

Ta kontakt med studiestedet. Er ikke rart i det hele tatt å velge på forhånd. Det står sikkert mye info om de forskjellige emnene som du skulle ha lest deg opp til. Du går over til universitet nå, og der er det mye du må lære deg å finne ut av på egen hånd. Og viktig å følge med for det er lett å gå glipp av viktige ting ellers. Og bedre å sende en melding for mye til studieveileder dersom du lurer på noe. 

Anonymkode: 3cae4...44c

Skrevet

Introduksjon er vanligvis "hei, velkommen til høyere utdanning, husk å betale semesteravgift, her er lesesalene, dette er timeplanen, dette er first for å melde seg til eksamen, her finner dere mer info, studentbevis henter dere der. Her er pensumlisten, forelesning starter i morgen kl 09, første innlevering i *** fag er om fem dager, og i fag *** om 7 dager" 

Anonymkode: 56081...840

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med studieveileder

Anonymkode: d29f2...9f2

Skrevet

Fristen ved UiO er vel 18. august? Hvis det er der du skal studere? 

Anonymkode: 9d2a4...18d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...