Gå til innhold

Kjøpe julegaver tidlig. Hva er "safe" gaver når man ikke vet ønsker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å begynne med julegavene tidlig i år. Men det nytter ikke å spørre om ønsker, da mange ikke kommer på noe fordi de ikke har tenkt på det enda. 

Har dere noen tips til gaver jeg kan kjøpe som er "safe"? Noe som sannsynligvis kommer til nytte. Tenker prisklasse mellom 200-500kr. Skal kjøpe gaver til søsken, foreldre, besteforeldre, noen venninner, nieser/nevøer. 

Anonymkode: 05ecc...7c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil ikke være noe som helst som er "safe". En god gave er gitt med tanke på den spesifikke mottakers preferanser. Så du må skreddersy til de DU skal gi til. Det hjelper lite om "alle kvinner liker parfyme"; om akkurat den kvinnen DU skal gi til, ikke liker det. 

Så jeg ville heller tenkt på hver enkelt person du skal gi til, og tenke på hva den konkrete personen liker. Faren med å begynne så tidlig, er at folk ikke får byttet det, så det blir ekstra viktig å finne noe du VET de kommer til å like/trenger. 

Anonymkode: fcd5c...c60

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Ingenting er safe og vanskelig å få byttet gaver som er kjøpt for lenge siden 

Anonymkode: 3257e...44a

• Liker 3
Skrevet

Ingenting er egentlig safe, på generelt grunnlag. 

Jeg handler tidlig til søsken da jeg vet vi deler interessen for mat og vin, og at noe eksklusivt som er tatt med fra utlandet alltid faller i smak.  Hadde jeg derimot kjøpt slikt til foreldre/svigers ville det vært helbom. 

Anonymkode: 95a94...4c1

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo an på personen, generelt sett tenker jeg forbruksvarer tiltenkt personens hobbyer, som ikke er for spesifikk/vanskelig å finne rett. 

Anonymkode: 490e9...fac

• Liker 1
Skrevet

Om noen samler på service, bruker spesifikke såper, har en hobby osv så er det jo veldig greit. 

Selv er jeg ikke så nøye med farger på håndklær, sengetøy og slikt så det kunne for min del vært kjøpt i forveien, men andre er veldig opptatt av at det skal passe inn.

Anonymkode: bb7d8...76d

• Liker 3
Skrevet

Voluspa duftlys. Dyre julekuler f eks fra Hadeland Glassverk.

Anonymkode: 9ac54...776

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ønsker å begynne med julegavene tidlig i år. Men det nytter ikke å spørre om ønsker, da mange ikke kommer på noe fordi de ikke har tenkt på det enda. 

Har dere noen tips til gaver jeg kan kjøpe som er "safe"? Noe som sannsynligvis kommer til nytte. Tenker prisklasse mellom 200-500kr. Skal kjøpe gaver til søsken, foreldre, besteforeldre, noen venninner, nieser/nevøer. 

Anonymkode: 05ecc...7c4

Når du kjøper nå så er du jo utenfor tiden du kan få med byttelapp. Og om du kjøper gavekort er du mye for tidlig ute. 
Hvorfor kan du ikke vente? Om det står i penger så er det akkurat like dyrt eller billig å kjøpe gaver i desember eller januar. Du må bare sørge for nok cashflow til de gavene du ønsker kjøpe inn.

Må du absolutt kjøpe nå: en flaske vin til hver. Går ikke ut på dato, er sosialt akseptabelt å gi videre. 

Anonymkode: 5ae8e...f77

• Liker 3
Skrevet

Håndsåper og håndkremer av dyrere  merker er safe (så lenge mottaker ikke er allergisk mot parfyme). 
Duftlys/pinner hvis du vet at mottaker bruker dette. 
Krydder, oljer, matvarer fra f.eks Oliviers. 

Anonymkode: ac361...389

Skrevet

Et pledd, gavesett av hudpleie produkter

Anonymkode: 1c6e6...c6c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hadde jeg hatet! Hvordan kan du mene noe så spesifikt er safe? 😂

Anonymkode: ede39...8ce

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet

Matvarer vil jeg ikke si er safe å kjøpe så tidlig, da bør man i hvert fall sjekke utløpsdato nøye.

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Pledd ja, men ikke gavesett av hudpleie. Har fått mange, men ikke brukt noen av dem. 

Anonymkode: 1062a...b25

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Pledd synes jeg er gull å få. Gavesett med hudpleieprodukter og sånn er det mest kjedelige, uinteressante og upersonlige jeg kan tenke meg.

Anonymkode: 08e83...b3e

• Liker 8
Skrevet

med forbehold om at du kjenner de så godt at du vet om de er avholds/vegetar/allergiker osv:

fine pledd, håndklær, "fancy" snop og mat (spekepølser, håndlaget snop, slike ting som man spiser og er litt utenom det vanlige), vin/alkohol, duftlys.

Hadde en bekjent som ga meg slike fakler for å ha ute, og det syns jeg var knall. Lyste opp i hagen i romjula 🥰

Anonymkode: 94f04...416

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det er ikke noe alle blir glade for. Jeg synes riktignok dompappene fra Hadeland er fine,mens julekulene er stygge. Julekuler er ikke en veldig mainstream gave. Man risikerer at det havner i Fretex kassa sammen med diverse vaser og lysestaker 

Anonymkode: a71c9...78e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

med forbehold om at du kjenner de så godt at du vet om de er avholds/vegetar/allergiker osv:

fine pledd, håndklær, "fancy" snop og mat (spekepølser, håndlaget snop, slike ting som man spiser og er litt utenom det vanlige), vin/alkohol, duftlys.

Hadde en bekjent som ga meg slike fakler for å ha ute, og det syns jeg var knall. Lyste opp i hagen i romjula 🥰

Anonymkode: 94f04...416

ville hatet å få pledd eller handklær, det hadde gått rett til freetex. Vi spiser ikke snop, vi bruker ikke duftlys. Men spekemat eller en god lagringsvin hadde vært innafor, gitt at de vet hva de holder på med når det gjelder dyrevelferd/produsent. 

• Liker 3
Skrevet

Dere som sier pledd… Fin pledd til 200- 250 kroner? Da vil jeg vite hvor? 
Mine fine har i hvert fall kostet fra 2000 kroner og oppover.

Anonymkode: d2546...68d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dere som sier pledd… Fin pledd til 200- 250 kroner? Da vil jeg vite hvor? 
Mine fine har i hvert fall kostet fra 2000 kroner og oppover.

Anonymkode: d2546...68d

Så da er det merke det går på da? Får fine pledd på europris og jysk feks..  Hvem bruker 2000kr i pledd som gave??

Anonymkode: f1b53...9cb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så da er det merke det går på da? Får fine pledd på europris og jysk feks..  Hvem bruker 2000kr i pledd som gave??

Anonymkode: f1b53...9cb

Ikke merke, men kvalitet. Jeg har kun ull av typen som ikke klør, eller mink av høy kvalitet. Det er jo gjerne stoffer som er tett på huden. Jeg har også de pleddene jeg trenger, og har hatt de i 10+ år da de holder seg like fine. 

Som jeg skriver - derfor vil jeg ikke ha pledd i gave. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...