AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Min mor får ca 15 100,- i etterlattepensjon. Og får en bostøtte på ca 4000,-. Dette tilsvarer 19 100,- totalt. Hun har utgifter totalt tilsvarende 15 000,-. Dette uten mat og drikke. FYI: Dette en dame opp i 63 årene med varig sykdom, legen fraråder hun å arbeidet grunnet hennes helsetilstand. Hun bor og leier i Oslo. Per dags dato er det økning i alt fra husleie til mat varene. Jeg er masterstudent, men jobber ved siden av, jeg har litt høyre lønn pga ansvarsområdene i stillingen min, så jeg prøver å hjelpe hun litt, men det blir litt vanskelig nå fremover. Jeg lurer dermed på om det finnes noe andre trygd eller støtte hun kan søke på? Setter pris på dine tilbakemeldinger, info og hjelp. Fint om du ikke etterlater en dårlig kommentar og helst kommer med info som kan hjelpe. Anonymkode: 4e198...9d7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #2 Skrevet 12. august 2022 Men jobber hun nå, er hun sykemeldt, på aap, ufør? Hun har vel ikke bare sluttet i jobben fordi legen anbefalte at hun ikke jobbet?😳 Etterlattepensjon og bostøtte er jo utenom hennes egentlige inntekt. Anonymkode: 5b8fe...a38 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 Hva har hun i lønn/sykepenger/aap eller uføretrygd? Anonymkode: 48a91...c9e 1
newman01 Skrevet 12. august 2022 #4 Skrevet 12. august 2022 Har hun bare sluttet å jobbe etter anbefaling fra lege, uten å søke om uføre, sykepenger, AAP, tidligpensjon eller andre ytelser? Det hørtes ikke lurt ut 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå