Gå til innhold

Kjøper jeg egen leilighet, eller blir det slutt med kjæresten pga det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter på gjerdet og kvir meg til å si til kjæresten at jeg ikke ønsker å flytte sammen med han, men ønsker å kjøpe selv og at vi kan fortsette å være særboere og kjærester.

Har fått lån som er stort nok til å få kjøpt meg kåk til meg selv og sønnen min.

Kjæresten tror han skal kjøpe sammen med meg🙊

Han blir veldig lei seg når jeg forteller han det, men jeg klarer ikke å si det til han og utsetter det hele tiden.

Vi har forskjellig smak både når det gjelder standard og hvor vi ønsker å bo, så da er det best å være særboere slik som vi har vært frem til nå.

Tror han akkurat nå har sterkere følelser for meg enn hva jeg har.

Får noen opp noen vibber? 

Takk🙏

Anonymkode: d7995...7ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Får noen opp noen vibber? 

Takk🙏

Du kjøper alene og du forteller han dette på en fin måte. Det går bra ❤️ 

Anonymkode: 44c35...270

• Liker 5
Skrevet

Du skal jeg i hvert fall ikke føle deg presset og ende med å kjøpe sammen. 

Kjøp for deg selv og sønnen din. Jeg skal gjøre akkurat det samme. 😉 Er helt gull å være særboere, jeg elsker det! 😄

Anonymkode: 3e514...84c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du kjøper alene og du forteller han dette på en fin måte. Det går bra ❤️ 

Anonymkode: 44c35...270

Er dette vibber du får opp?

Jeg ønsker å bo i byen, mens han vil flytte på landet og ha stor plass.

Er redd for å knuse hjertet hans, for sammen med meg får han råd til hus, men alene har han nesten ikke råd til å kjøpe noe.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Du skriver jo at du har tenkt til å kjøpe, så det vet du svaret på. De fleste forhold tar slutt før eller siden.

Anonymkode: e1763...c92

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Om det blir slutt på forholdet på grunn av dette, så var det ikke meningen at det skulle bli dere. Syns verken du eller han skal kompromisse på behovene deres.

Jeg tror det er lurt å ta denne praten så kjapt som mulig. Forklar at du ønsker å bo for deg selv, men at du gjerne ønsker å fortsette forholdet.

Du har ikke ansvar for at han skal få realisert husdrøm på landet, du har ansvar for å gi sønnen din et godt, stabilt og trygt hjem.

Er grunnen til at du ikke ønsker å bo sammen med han at han vil bo på landet og ikke i byen? Eller ønsker du å være særbo om dere begge bor i byen også?

Anonymkode: aefea...7a3

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du skriver jo at du har tenkt til å kjøpe, så det vet du svaret på. De fleste forhold tar slutt før eller siden.

Anonymkode: e1763...c92

Det er langt fra å tenke på det til å tørre å kjøpe.

Det fleste forhold går ikke over før eller senere.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Om det blir slutt på forholdet på grunn av dette, så var det ikke meningen at det skulle bli dere. Syns verken du eller han skal kompromisse på behovene deres.

Jeg tror det er lurt å ta denne praten så kjapt som mulig. Forklar at du ønsker å bo for deg selv, men at du gjerne ønsker å fortsette forholdet.

Du har ikke ansvar for at han skal få realisert husdrøm på landet, du har ansvar for å gi sønnen din et godt, stabilt og trygt hjem.

Er grunnen til at du ikke ønsker å bo sammen med han at han vil bo på landet og ikke i byen? Eller ønsker du å være særbo om dere begge bor i byen også?

Anonymkode: aefea...7a3

Ønsker å bo i byen nå fordi hans husdrøm er så ekstrem siden han vil bo langt unna byen med flere kilometer til matbutikken osv.

Jeg ønsker moderne hus, han kan fint bo i noe gammelt og synes det er greit så lenge det funker.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ønsker å bo i byen nå fordi hans husdrøm er så ekstrem siden han vil bo langt unna byen med flere kilometer til matbutikken osv.

Jeg ønsker moderne hus, han kan fint bo i noe gammelt og synes det er greit så lenge det funker.

Ts

Kan bo med han hvis vi kjøper i byen, men det blir for dyrt for oss siden vi trenger 3 soverom.

Ellers så er det særboer som funker best nå er meg.

Ts

Skrevet

Er det du som har en datter som bor i byen og han som har et skolebarn som kunne ha 1 time til skolen og ønsket å dyrke egen "mat"?
Jeg mener at kjærligheten fint kan holdes vedlike selv om dere ikke bor sammen. Særboer er en genial løsning når begge parter har barn. For mange kommer det en dag at en blir bestemor/bestefar og da er det deilig å selv kunne bestemme når en vil låne/passe barna uten at samboer blir "sur" fordi den hadde ønsket andre planer akkurat da. Var selv særboer i 17 år før "min" mann døde. Han hadde 2 og jeg 1 barn. Selvfølgelig var vi mye sammen alle sammen, men barna fikk også ha far/mor også for seg selv. For meg var det viktig at jeg hadde egentid bare med mitt barn og det samme for han.
Nå som han er død, har jeg fremdeles et sterkt og godt forhold til hans barn og barnebarn. De mistet begge foreldrene sine med ett års mellomrom. Først mor og så far.

Anonymkode: 68bc9...2bf

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det du som har en datter som bor i byen og han som har et skolebarn som kunne ha 1 time til skolen og ønsket å dyrke egen "mat"?
Jeg mener at kjærligheten fint kan holdes vedlike selv om dere ikke bor sammen. Særboer er en genial løsning når begge parter har barn. For mange kommer det en dag at en blir bestemor/bestefar og da er det deilig å selv kunne bestemme når en vil låne/passe barna uten at samboer blir "sur" fordi den hadde ønsket andre planer akkurat da. Var selv særboer i 17 år før "min" mann døde. Han hadde 2 og jeg 1 barn. Selvfølgelig var vi mye sammen alle sammen, men barna fikk også ha far/mor også for seg selv. For meg var det viktig at jeg hadde egentid bare med mitt barn og det samme for han.
Nå som han er død, har jeg fremdeles et sterkt og godt forhold til hans barn og barnebarn. De mistet begge foreldrene sine med ett års mellomrom. Først mor og så far.

Anonymkode: 68bc9...2bf

Nei jeg har ikke en datter, men en voksen sønn.

Ts

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er langt fra å tenke på det til å tørre å kjøpe.

Det fleste forhold går ikke over før eller senere.

Ts

Jo, det er jo strengt tatt langt flere forhold som tar slutt enn de som ikke gjør det 😝

Anonymkode: f3c42...5fd

• Nyttig 1
Skrevet

Du gjør det som er riktig for deg, og det er å kjøpe noe eget. Bare si det til han, jo lenger han tror dere skal kjøpe sammen, jo verre! Ikke vær så feig! Det er en ærlig sak å ville være særboer!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan det være at du rett og slett ikke ønsker å bo sammen med ham? Da bør du rive av plasteret og si at du ønsker å være særboer så han kan ta et valg om evt å finne en kjæreste som vil bo sammen med ham hvis det er viktig for ham.

Hvis du faktisk ønsker å bo sammen med ham må du si  at du overhode ikke kan tenke deg å bo usentralt i et gammelt hus. Du skriver du har en sønn. Det er mange ulemper med å bo langt fra det meste om man har barn!

Du må først og fremst ta hensyn til deg selv og sønnen din her.

• Liker 1
Skrevet

" jeg har særkullsbarn og ønsker ikke blandet økonomi og eierskap pga dette " sier du til ham, og problemet er løst.

Anonymkode: f1748...571

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Du må velge det som er riktig for deg og ditt barn. Men vær ærlig om det med kjæresten din. Nå går han og drømmer om en fremtid sammen med deg som du ikke er med på. Jo lenger du lar han leve i den drømmen, jo mer vil han føle seg lurt. Og da kan du bare glemme hele forholdet. 

Skrevet

ALDRI kjøp leilighet sammen med noen i det heletatt. Kjøp til deg og sønnen. Viss kjæreste blir sur, så får han bli det. Å kjøpe sammen er en kjemperisiko! 

Anonymkode: b678a...bd6

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...