AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Eller evt andre, fjerde, femte osv. Ønsker å høre erfaringer fra hvor ulike/like graviditeter andre har hatt? Vi planlegger nummer tre nå. Jeg gleder meg veldig til å få enda et barn (hvis vi er så heldige å få det til, det vet man jo aldri). Men jeg gruer meg altså så mye til å gå gravid. Hadde ikke altfor ille svangerskap de to andre gangene, bortsett fra bekkenløsning med første. Det var ikke alvorlig. Og bortsett fra det var graviditetene ganske greie hvis man sammenligner med andre «skrekkhistorier». Men jeg var fryktelig kvalm de fire første månedene med begge, med siste var jeg i tillegg stuptrøtt de 2-3 første månedene. På slutten mye halsbrann med begge. Høyt blodtrykk med siste. La på meg mye begge gangene, og selv om jeg går ned alt igjen, synes jeg det er kjedelig å bli så stor og tung. Altså, det er ikke de store greiene. Men jeg har begge gangene følt meg veldig fremmed for kroppen min. Jeg pleier vanligvis å være superaktiv osv, men så «visner» jeg liksom litt bort og er bare sliten og uvel. Kan virkelig ikke si jeg gleder meg til å gå gjennom det enda en gang. Mye klaging her nå 😅 Men jeg håper jo egentlig på at noen skal komme og fortelle at de har opplevd både slitsomme graviditeter og graviditet(er) som er skikkelig uproblematiske. Hører jo om de som sier at de omtrent ikke merket at de var gravid utenom magen. Det er jo drømmen! Men jeg tar imot alle slags erfaringer 😅 Anonymkode: 9f696...3d6
Arkana Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Nr 1: Ganske greit svangerskap. Ingen kvalme, litt tretthet første trimester. Mye halsbrann siste trimester. Nr 2: Tungt svangerskap. Forkjølelse etter forkjølelse etter forkjølelse, og alle forkjølelsene ble etterfulgt av enten bihulebetennelse eller bronkitt. Var helt utslitt og energiløs. Litt kveldskvalme første trimester, og mye halsbrann i siste igjen. Masse kynnere og nedpress i siste trimester. Det klart verste svangerskapet. Nr 3: Mye kvalme første trimester og halsbrann i siste igjen. Ellers veldig god form.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 1: Ufattelig trøtt i starten. Mye kvalme og oppkast. Lavt blodtrykk og svimte jevnlig av. Gikk opp 24 kilo. 2: Bekkenløsning krykker fra uke 8. Rullestol på slutten. Ellers litt halsbrann. Høyt blodtrykk og masse vann på slutten,så siste to ukene på sykehuset til overvåking. Gikk opp 32 kilo, ned 36 kilo etter 4 mnd så MYYYE vann. 3: Tidenes beste form!! Følte meg helt super fra start til slutt. Litt halsbrann og hemoroide de siste ukene bare. Gikk opp 8 kg. 4: Litt trøtt første trimester. Ellers i god form og har nesten ikke merket at jeg er gravid. Litt halsbrann nå på slutten. 40+5 idag, opp 8 kg. Ikke lei enda😊 Anonymkode: 87b6d...785
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #4 Skrevet 12. august 2022 Arkana skrev (På 11.8.2022 den 23.33): Nr 1: Ganske greit svangerskap. Ingen kvalme, litt tretthet første trimester. Mye halsbrann siste trimester. Nr 2: Tungt svangerskap. Forkjølelse etter forkjølelse etter forkjølelse, og alle forkjølelsene ble etterfulgt av enten bihulebetennelse eller bronkitt. Var helt utslitt og energiløs. Litt kveldskvalme første trimester, og mye halsbrann i siste igjen. Masse kynnere og nedpress i siste trimester. Det klart verste svangerskapet. Nr 3: Mye kvalme første trimester og halsbrann i siste igjen. Ellers veldig god form. Takk for svar! Høres ut som første graviditeten var den «enkleste» for din del. Merket du noen forskjell fra hvilket kjønn du fikk (om du ikke har alle av ett kjønn da) 😊 Anonymkode: 9f696...3d6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #5 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): 1: Ufattelig trøtt i starten. Mye kvalme og oppkast. Lavt blodtrykk og svimte jevnlig av. Gikk opp 24 kilo. 2: Bekkenløsning krykker fra uke 8. Rullestol på slutten. Ellers litt halsbrann. Høyt blodtrykk og masse vann på slutten,så siste to ukene på sykehuset til overvåking. Gikk opp 32 kilo, ned 36 kilo etter 4 mnd så MYYYE vann. 3: Tidenes beste form!! Følte meg helt super fra start til slutt. Litt halsbrann og hemoroide de siste ukene bare. Gikk opp 8 kg. 4: Litt trøtt første trimester. Ellers i god form og har nesten ikke merket at jeg er gravid. Litt halsbrann nå på slutten. 40+5 idag, opp 8 kg. Ikke lei enda😊 Anonymkode: 87b6d...785 Å, dette var oppløftende å lese! 😄 Din andre graviditet hørtes helt utrolig tøff ut. Og enda tøffere er du som «turte» å gå for enda en etter en sånn opplevelse 😅 Anonymkode: 9f696...3d6
Arkana Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for svar! Høres ut som første graviditeten var den «enkleste» for din del. Merket du noen forskjell fra hvilket kjønn du fikk (om du ikke har alle av ett kjønn da) 😊 Anonymkode: 9f696...3d6 Nr 1 og 2 er gutter og nr 3 er jente. Første var nok enklest totalt sett, men hvis vi ser bort fra kvalmen var 1 og 3 veldig like.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå