AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Jeg er voksen og har samboer og barn. Jeg har også en far og søsken. Min samboer sier til barna våre at han elsker dem. Men jeg har tenkt at min far har ikke en eneste gang sagt at han elsker meg. Kan ikke huske fra barndommen heller. Han ringer aldri på eget initiativ for å høre om jeg har det bra eller for å snakke. Utenom det er han normal og behjelpelig. Lurer på om det har noe med den eldre generasjon å gjøre? Anonymkode: 8f991...478
Blåttvann Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Har aldri hørt det hverken fra min mor eller far. Er født på 80-tallet. 7
Fjaselina Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 Verken mor eller far seier slikt. Men det betyr ikkje at dei ikkje er glad i meg! Det er berre den eldre generasjonen som aldri har lært seg det. 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 Er også født på 80-tallet. Tror ikke det var vanlig for oss å bli elsket 😒 Ikke så flink jeg heller, men er hvertfall mye mer engasjert i mine barns liv enn det mine foreldre var. Anonymkode: e4fbc...084 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 Hadde blitt sjokkert hvis foreldrene mine hadde sagt det til meg, født på 80 tallet. Trenger ikke høre det heller. Anonymkode: d62fc...66e 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 Aldri hørt hverken far eller mor si at de elsker meg. Nå er ikke far i stand til å elske noe annet enn seg selv da. Mor sier at hun er glad i meg, å det føles mer naturlig enn om hun skulle sagt elsker. Anonymkode: cd159...b5a 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 Jeg hadde tenkt at foreldrene mine var blitt demente om de hadde sagt de "elsket meg". Det er ikke naturlig sjargong hos den generasjonen (jeg født på 1980-tallet). Men jeg har hatt en oppvekst fylt av kjærlighet, og de "hjerter" meg på sms og sosiale medier. Anonymkode: 09cae...e3b 5 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 Ikke min heller ,men han elsket kun seg selv. Sa aldri han var glad i meg heller, men min mor sa det. Men ingen av de sa elsker deg, hadde de sagt det ville jeg trodd det hadde rablet fullstendig for dem.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er voksen og har samboer og barn. Jeg har også en far og søsken. Min samboer sier til barna våre at han elsker dem. Men jeg har tenkt at min far har ikke en eneste gang sagt at han elsker meg. Kan ikke huske fra barndommen heller. Han ringer aldri på eget initiativ for å høre om jeg har det bra eller for å snakke. Utenom det er han normal og behjelpelig. Lurer på om det har noe med den eldre generasjon å gjøre? Anonymkode: 8f991...478 Pappa er født i 1948 og jeg er født i 1981. Pappa sa aldri at han var glad i meg eller at jeg kunne komme til han om det var noe. Han ble irritert og sint om jeg var syk, gråt fordi jeg slo meg eller var lei meg. Jeg måtte skjule alle følelser for han og ikke vise noen følelser. Jeg ble følelsesløs. Kan aldri huske at han trøstet meg eller brydde seg om meg. Det eneste han brydde seg om var at jeg var pen og flink og slank og at jeg gjorde det bra på skolen og at jeg var flink til å spille piano og å synge. Jeg fikk det jeg trengte av materielle ting, men han var veldig forsiktig med penger og jeg turte aldri å spørre om å få noe utenom det viktigste. Jeg savnet at vi hadde en åpen dialog og at vi kunne pratet om følelser, men han var helt avstengt og jeg måtte ikke mase eller plage han. Han hadde mer enn nok med seg selv. Jeg måtte vente på at han kom til meg når han var i godt humør. Anonymkode: 8ecc1...cd2 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #10 Skrevet 11. august 2022 De har aldri sagt at de er glad i meg (DVD, noen få gange) men de har jobbet ræva av seg i sine beste år for å gi meg et godt liv. Jeg vet at de er glad i meg, enten de vil eller ei. Det er biologisk. Du elsker barna dine og ønsker dem alt vel. Så var de kanskje ikke så god å anerkjenne følelser og slikt, siden de ikke hadde opplevd det selv. Anonymkode: 9c880...4d1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er også født på 80-tallet. Tror ikke det var vanlig for oss å bli elsket 😒 Ikke så flink jeg heller, men er hvertfall mye mer engasjert i mine barns liv enn det mine foreldre var. Anonymkode: e4fbc...084 Det er stor, gedigen faktisk forskjell på å ikke si til barna at en elsker de og det å ikke bli elsket! Jeg har heller aldri hørt min far si at han elsker meg men jeg har alltid vært og følt meg elsket! Utvilsomt Anonymkode: 8f533...e8e 5 1
Lisa Erhjem Skrevet 11. august 2022 #12 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er voksen og har samboer og barn. Jeg har også en far og søsken. Min samboer sier til barna våre at han elsker dem. Men jeg har tenkt at min far har ikke en eneste gang sagt at han elsker meg. Kan ikke huske fra barndommen heller. Han ringer aldri på eget initiativ for å høre om jeg har det bra eller for å snakke. Utenom det er han normal og behjelpelig. Lurer på om det har noe med den eldre generasjon å gjøre? Anonymkode: 8f991...478 Aldri hørt ordene " elsker deg " fra foreldre. Men var ikke i tvil om at de gjorde det. Har aldri sagt ordene til noen av mine nærmeste heller. Forferdelig utslitt uttrykk som alle medier og personer bruker om alt. De elsker ost, de elsker å gå tur, de elsker å fiske, innimellom elsker de hverandre, så elsker de lukten av noe .. Jeg er glad i deg eller for deg lyder mer oppriktig. ( jeg elsker å skrive og ) 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #13 Skrevet 12. august 2022 Jeg hørte aldri mine foreldre si at de var glad i meg. Dersom de skulle si noe fint, sa de at jeg var flink på skolen, god til å løpe eller noe. Det var mer fokus på prestasjoner, tror jeg. Jeg er født sent på 70-tallet. Anonymkode: 1c2cf...6a2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #14 Skrevet 12. august 2022 Å si "jeg elsker deg" er bare ord, og noe alle kan gjøre. Det som er det viktige, er handling. Mine foreldre sa aldri "jeg elsker deg", men de viste alltid gjennom handlingene sine at de gjorde det. Jeg følte meg alltid elsket, alltid velkommen, de stilte alltid opp for meg, uansett hva det gjaldt. Jeg hadde dem i ryggen, visste at jeg aldri var alene. De bekymret seg, i studietiden måtte jeg ringe for å si fra at "nå er jeg hjemme", sånn for sikkerhets skyld De sørget for at jeg aldri manglet noe. Det er sånne hverdagslige ting som teller. Anonymkode: ade78...e40 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #15 Skrevet 12. august 2022 Jeg er født på slutten av 90-tallet og har heller aldri hørt det. Jeg vet 100% at de gjør det, men jeg tror rett og slett ikke folk flest sier sånt til barna sine, hvertfall før i tida. Anonymkode: 1864f...ddd 1
Maskinfører Skrevet 12. august 2022 #16 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er voksen og har samboer og barn. Jeg har også en far og søsken. Min samboer sier til barna våre at han elsker dem. Men jeg har tenkt at min far har ikke en eneste gang sagt at han elsker meg. Kan ikke huske fra barndommen heller. Han ringer aldri på eget initiativ for å høre om jeg har det bra eller for å snakke. Utenom det er han normal og behjelpelig. Lurer på om det har noe med den eldre generasjon å gjøre? Anonymkode: 8f991...478 Han har aldri sagt det for han tror at det er noe du vet de fleste foreldre elsker barna sine pappa har heller aldri sagt at han elsker meg men det er noe jeg bare vet og kjenner gjennom hans godhet pappa er født i 1945 bestefar var født i 1907 og tror heller aldri pappa har hørt det fra han igjen heller
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #17 Skrevet 12. august 2022 Å si "jeg elsker deg" er for meg noe romantisk. Ikke noe man sier til ungene sine Anonymkode: 0f8f0...54e 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #18 Skrevet 12. august 2022 Jeg tror det er en ny ting foreldre har begynt å si, tror ikke det var vanlig å si "elsker deg" til barna sine før. Jeg er født i 84 og har aldri hørt det fra mine foreldre men ikke fra noens andre heller på den tiden. Moren min har sagt hun er glad i meg, faren min sier ikke sånne ting og det veit jeg, han er bare sånn. men han har vist med det ved å støtte meg når jeg har trengt det. Anonymkode: d9f96...e8d 2
Maestro Skrevet 12. august 2022 #19 Skrevet 12. august 2022 Mamma sier og alltid sagt at hun er glad i oss barna. Pappa? Aldri. Fikk hadeklem da han leverte meg når jeg skulle hjem til mamma. MEN; han koser og herjer med barnebarna 😂✌🏻 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #20 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Å si "jeg elsker deg" er for meg noe romantisk. Ikke noe man sier til ungene sine Anonymkode: 0f8f0...54e Til ungene sier man "jeg er glad i deg". Tenker jeg. Anonymkode: 0f8f0...54e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå