AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Hadde en positiv fødsel med nr 2 for 5 mnd siden. Han er en grei baby som sover bra mesteparten av tiden nå og nesten gjennom natta. Lite søskensjalusi og storebror virker å ha det godt med nytt familiemedlem. Noen dager er krevende med baby og jeg er helt utslitt på kvelden etter mange timer med bæring, men det er bare 2-3 dager i uka. Samboer er fin, hjelper til masse hjemme og tilrettelegger så mye han kan for at jeg skal ha det bra og ha overskudd. Problemet er at jeg får helt panikk bare av tanken på sex eller nakenhet i forholdet. Blir fysisk uvel hvis samboer tar på meg og tørr så vidt å sitte nære han i sofaen om kvelden. Vi har hatt sex flere ganger og jeg har ingen smerter, men sitter igjen kvalm og på gråten når vi er ferdig. Biter tenna sammen og håper det er nok for samboer og at han får litt av den kontakten han ønsker. Han presser seg ikke på meg og vil ikke mase. Hvorfor er det sånn? Er det normalt? Vil virkelig ikke ha det sånn, aldri vært borti det før. Har alltid vært veldig glad i sex men nå klarer jeg så vidt å se en sex scene på tv liksom uten at panikk følelsen kommer. Flere som har vært borti det samme? Anonymkode: c6720...67b 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 SLUTT Å ''BIT TENNA SAMMEN'' OG SLUTT Å HA SEX UMIDDELBART. Dette kan ødelegge din seksualitet fullstendig og kan også ende i fysiske reaksjoner som vestibulitt og vaginisme. Man skal aldri ha sex når man ikke vil. Du er ikke klar. Det er unnskyldning nok. Det du gjennomgår kan være hormonelt, eller en sammensatt reaksjon. Har du hørt begrepet ''out touched''? Google det. Ammer du? I så fall foregår det mye i kroppen din ennå som er fullstendig fokusert på baby (rent fysisk, altså). Snakk med helsestasjonen ved behov Anonymkode: cd37f...623 5 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 Om du ammer kan hormonene gi deg en slags midlertidig overgangsalder. Er mange som har null interesse og lyst i denne perioden. Kroppen mangler østrogen og reagerer ikke som vanlig. I tillegg er du fortsatt veldig tonet inn på babyen. Kanskje får du nok kroppskontakt fra babyen i løpet av dagen også. Går du på prevensjon kan dette også påvirke. Det er helt greit,og tar tid å komme igjennom. Det finnes andre måter å være nært mannen på, og sex må ikke innebære penetrering. Jeg har personlig vært klar et par uker etter fødslene, men vi snakket likevel mye om at disse utfordringene kunne komme i forkant og hvordan vi skulle håndtere det. Nettopp fordi det er så vanlig. Anonymkode: 7581f...553 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #4 Skrevet 12. august 2022 Jeg var redd for å ha sex etter fødselen. For min del dreide det seg om at jeg følte sjeden min hadde gjennomgått nok 😅 Tok litt over 1 år før jeg følte meg klar igjen. Tror ikke det er lurt å tvinge seg igjennom sex for å glede mannen. Anonymkode: a5774...fe3 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #5 Skrevet 12. august 2022 Begynn i det små, bruk lang tid på foreplay og bruk MASSE glidemiddel! Ikke tving deg gjennom sex om du vil! Anonymkode: dcf60...c91 1
Anonym6789 Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 Jeg hadde noen sånne perioder også, aner ikke hvorfor, men det gikk over. Har også vært veldig glad i sex, men etter fødsel føltes det av og til som om jeg aldri kom til å ha lyst på sex igjen 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 Jeg har hatt det helt likt når jeg har ammet begge mine barn. Ingen lyst på sex og egentlig mest ubehagelig følelse knyttet til det. Men jeg har ikke presset meg selv og det synes ikke jeg du skal heller. Det går over når du slutter å amme! Og det er en så kort periode av livet at man heller kan vise kjærlighet til samboer på en annen måte mens den tiden varer. Ikke plag deg selv med det, jeg tror ikke det vil gagne deg på lang sikt. Anonymkode: a32bc...023 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå