Gå til innhold

Min mor ga penger til min tenåringsdatter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor har jevnlig gitt penger til min tenåringsdatter uten at jeg visste om det. 

Jeg selv har komplisert forhold til moren. Jeg sliter med økonomi og hun gir meg aldri penger. 

Jeg følte svik og spurte moren min hvorfor hun har gitt penger til min datter uten at jeg visste om det. 

Det svaret jeg fikk var at min datter vil da ha råd til å ta på seg fine sommerkjoler, lommepenger osv. 

Men det er jeg som er moren. Jeg er skuffet.   Min mor spytter på meg ved å vise at jeg er dårlig mor. 

Samtidig sa datteren vær så snill la meg få pengene. På den måten kan jeg ha på meg fine klær og leve som vanlige ungdom.  

Anonymkode: 2ac00...aa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, hun vil da bare være snill med sitt barnebarn. Er du egoistisk? 

Anonymkode: afb14...92a

• Liker 16
Skrevet

Hvor mye penger snakker vi her liksom?

Mine barn får også penger av besteforeldrene, det synes jeg bare er fint.

Anonymkode: 366c4...780

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Meget relevante memes:

a6KPyE9_460s.jpg

9a7ca10150b55d60b9acc3139abf9883.jpg

Anonymkode: a401f...b40

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Så flott av din mor å ville bidra til at datteren din kan føle seg litt mer inkludert blant vanlige ungdommer. Sånn sett så avlaster hun jo din dårlige økonomi også. Jeg hadde vært kjempetakknemlig. Og klart at datteren skal få motta pengene, det var hun som fikk dem. 

• Liker 30
Skrevet

Så flott av din mor! Bare tull og tøys at ikke dette har kommet deg tilgode, om du er så opptatt av det

Anonymkode: 72cc1...66c

• Liker 10
Skrevet

Hæ? Dette skjønte jeg ikke noe av. Har du dårlig økonomi og er liksom misunnelig på at din datter blir stukket til litt penger!?

Er det ikke fint for deg og det, at bestemor bidrar med litt klær og lommepenger så du slipper å blø?

Hvis dette egentlig handler om noe annet, som at du ikke føler deg sett og elsket av din mor kan jeg forstå det litt, men ser fortsatt ikke problemet.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du ikke lurt på hvordan din datter har hatt råd til nye klær? 

Anonymkode: 005b4...87f

• Liker 10
Skrevet

Er du sjalu eller misunnelig på din egen datter?? 

Er det ikke flott at din mor bidrar til at datteren din kan ha  et normalt ungdomsliv?

• Liker 2
Skrevet

Det er bestemor rollen, foreldrene setter grenser, besteforeldre skjemmer bort. Alt med måte selvsagt.

• Liker 4
Skrevet

Det gjør mine foreldre til min sønn også. Jeg fikk en større sum da jeg i voksen alder tok sertifikat, men utover det er det min sønn som smått får penger. Og det er helt rett. Husker det var slik med mine besteforeldre også da de enda levde. Jeg ser ikke helt problemet? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg føler bare at min mor gjør det for å vise at jeg er udugelig mor. Hun har alltid vært mest fornøyd med andre søsken

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Min mor har jevnlig gitt penger til min tenåringsdatter uten at jeg visste om det. 

Jeg selv har komplisert forhold til moren. Jeg sliter med økonomi og hun gir meg aldri penger. 

Jeg følte svik og spurte moren min hvorfor hun har gitt penger til min datter uten at jeg visste om det. 

Det svaret jeg fikk var at min datter vil da ha råd til å ta på seg fine sommerkjoler, lommepenger osv. 

Men det er jeg som er moren. Jeg er skuffet.   Min mor spytter på meg ved å vise at jeg er dårlig mor. 

Samtidig sa datteren vær så snill la meg få pengene. På den måten kan jeg ha på meg fine klær og leve som vanlige ungdom.  

Å det burde vært innlysende som mor å gjøre . Unne din datter disse pengene . Vær takknemlig for at din mor ser , og ønsker å hjelpe datteren din . 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg føler bare at min mor gjør det for å vise at jeg er udugelig mor. Hun har alltid vært mest fornøyd med andre søsken

Ts

Hun gjør det for å hjelpe din datter . Dette handler ikke om deg. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts

Bør da være glad hun gir barnebarnet sitt penger, du klarer kanskje ikke å forsørge henne ordentlig?

Anonymkode: 5b6bb...785

• Liker 5
Skrevet

Hvis dette ikke er trolling, og du faktisk mener det du sier her og ikke unner din datter å ha litt penger så hun kan føle seg litt inkludert og ha ting som andre ungdommer har- så er du faktisk en dårlig mor, og det er første gang jeg faktisk sier til noen her inne. Ta deg sammen!

Anonymkode: ee7ff...d6d

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Selvsagt gir hun pengene til barnet?

Du er voksen, og kan forsørge deg selv. Det at du har dårlig råd tåler du fint - din mor skal da ikke forsørge deg langt inn i alderdommen? Men din datter får dårlig råd fordi du har det. Og det skal hun ikke trenge tåle når din mor altså kan kompensere.

Det er veldig vanlig å gi penger til barn i familier med dårlig råd. Da vet man at de går til barnet, og ikke til forbruk for de voksne.

Anonymkode: f6e8b...e68

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...