AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Hei. jeg vurderer å søke besøksforbud mot barnefar. Grunnen til dette er at han nå i 3 mnd ikke har fulgt samværsavtalen vi har. Han dukker opp på døra mi og forlanger å se barnet når det passer han, fordi i følge han har han rett til å se barnet sitt. Jeg har gang på gang forklart han at han har fullstendig rett til å se barnet sitt men ikke akkuratt når det passer han. At han må ha faste dager som han må følge. Han oppfører seg så som en drittunge og repeterer det samme noen dager senere og så igjen noen dager senere osv… han har nå i sommer ringt barnet og avtalt samvær med barnet bare for å provosere meg. Jeg sendte han sms og sa at han får ikke lov til å avtale samvær med barnet, samværet skal avtales med meg. Men han driter i det. Nå er jeg drittlei hele fyren at jeg ønsker å skaffe ett besøksforbud mot han. Det jeg derimot lurer på er at hvis jeg drar til politiet og skaffer besøksforbud mot far er det sånn at de kobler inn barnevernet? Ikke det at det er noe problem i seg selv, men jeg ønsker bare å få ett besøksforbud også leve i fred og ro. Og bare tanken på å gå inn og ut av møter med barnevernet stresser meg og tenker at det vil være noe belastende. Tenkte at valg nr 2 vil være å gå på møte på familievernkontoret men det er ikke like effektivt som valg nr 1😂🤦🏻♀️ håper på noen gode råd her.. ☺️ Anonymkode: be69d...0e4 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Du får ikke besøksforbud pga det der. Anonymkode: 656e8...9b9 18 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 Du kan ikke bestille besøksforbud på den måten der, du har nok langt ifra noe grunnlag for besøksforbud utifra det du beskriver her. Anonymkode: 6b734...191 5 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du får ikke besøksforbud pga det der. Anonymkode: 656e8...9b9 Hvorfor ikke ? Leste på nett at man får besøksforbud hvis noen forstyrrer deg kontinuerlig. Jeg har flere ganger blokkert nr til barnefar. Så har han ringt meg med skjult nr og når jeg ikke svarer med skjult ne dukker han opp på døra mi. Han vet veldig godt at jeg ikke ønsker noe kontakt med han. Men likevel så respekterer han det ikke. Og forstyrrer da hverdagen min ved å dukke opp foran huset mitt i tide og utide. ts Anonymkode: be69d...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 Det skal mye til å få besøksforbud, tviler på at det der er grunn nok. Anonymkode: 75191...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 Jeg mener at det er for vanskelig å få besøksforbud. Men ikke på det grunnlaget du beskriver. Er du villig til å anmelde han altså..? Anonymkode: fa276...b71 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 Du får ikke besøksforbud så lett. Min overgriper som har utsatt meg for overgrep gjennom 25 år, som har truet med å drepe meg hvis jeg sladrer og har oppsøkt meg før, fikk ikke besøksforbud selv om han er anmeldt.. Anonymkode: e8e88...ab5 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får ikke besøksforbud så lett. Min overgriper som har utsatt meg for overgrep gjennom 25 år, som har truet med å drepe meg hvis jeg sladrer og har oppsøkt meg før, fikk ikke besøksforbud selv om han er anmeldt.. Anonymkode: e8e88...ab5 Oi. Der var leit å høre. Tenkte at hvis det er barn i bildet er det kanskje lettere å få besøksforbud. Ikke så hyggelig å ha en narcissist over seg som kan dukke opp på døra de når som helst. ts Anonymkode: be69d...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #10 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei. jeg vurderer å søke besøksforbud mot barnefar. Grunnen til dette er at han nå i 3 mnd ikke har fulgt samværsavtalen vi har. Han dukker opp på døra mi og forlanger å se barnet når det passer han, fordi i følge han har han rett til å se barnet sitt. Jeg har gang på gang forklart han at han har fullstendig rett til å se barnet sitt men ikke akkuratt når det passer han. At han må ha faste dager som han må følge. Han oppfører seg så som en drittunge og repeterer det samme noen dager senere og så igjen noen dager senere osv… han har nå i sommer ringt barnet og avtalt samvær med barnet bare for å provosere meg. Jeg sendte han sms og sa at han får ikke lov til å avtale samvær med barnet, samværet skal avtales med meg. Men han driter i det. Nå er jeg drittlei hele fyren at jeg ønsker å skaffe ett besøksforbud mot han. Det jeg derimot lurer på er at hvis jeg drar til politiet og skaffer besøksforbud mot far er det sånn at de kobler inn barnevernet? Ikke det at det er noe problem i seg selv, men jeg ønsker bare å få ett besøksforbud også leve i fred og ro. Og bare tanken på å gå inn og ut av møter med barnevernet stresser meg og tenker at det vil være noe belastende. Tenkte at valg nr 2 vil være å gå på møte på familievernkontoret men det er ikke like effektivt som valg nr 1😂🤦🏻♀️ håper på noen gode råd her.. ☺️ Anonymkode: be69d...0e4 Du får ikke besøksforbud av det og de som får besøksforbud får også barnevernet koblet inn. Anonymkode: 08f5e...bde
NiceOrNothing Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor ikke ? Leste på nett at man får besøksforbud hvis noen forstyrrer deg kontinuerlig. Jeg har flere ganger blokkert nr til barnefar. Så har han ringt meg med skjult nr og når jeg ikke svarer med skjult ne dukker han opp på døra mi. Han vet veldig godt at jeg ikke ønsker noe kontakt med han. Men likevel så respekterer han det ikke. Og forstyrrer da hverdagen min ved å dukke opp foran huset mitt i tide og utide. ts Anonymkode: be69d...0e4 Bestill time m fvk å informer om att han ikke følger opp avtalen evnt foreslå endring av avtalen . Hadde også ville snakket med politiet , å fått de til å gi han en muntlig advarsel . Funker ikke dette, å du kan dokumentere det, gå for et skriftlig kontaktforbud . Han har INGEN rett til å forstyrre / dukke opp hos deg MOT din vilje . Men vit at ved et skriftlig kontaktforbud pga trakkasering / uønsket adferd fra en forelder ,går det ofte automatikk i å varsle barnevernet . Men ikke se på det som noe negativt . Betrakt de heller som en støtte i situasjonen . ( har vært gjennom det samme ) lykke til ❤️ Endret 11. august 2022 av NiceOrNothing 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #12 Skrevet 11. august 2022 Jeg fikk besøksforbud da min vold/voldtektsmann fortsatte å trakassere og true meg over tid etter jeg anmeldte han. Jeg levde i konstant frykt i egen bolig og vangte til slutt å flytte. Jeg er ganske sikker på at du ikke får besøksforbud kun fordi barnefar er litt kjip. Du må ta dette med familievernkontoret og evt retten. Anonymkode: 860d7...30a 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #13 Skrevet 11. august 2022 Familievernkontoret? Husk å dokumentere alle hendelser, noter ned kort tid, sted, hva som skjedde. Ta vare på utskrifter av tlf logg, sms’er. Om det etterhvert skulle bli sak utav konflikten så er du forberedt. Å pusse politiet på barnefar er kanskje en ønskedrøm av en enkel løsning, men ikke spesielt rasjonelt (eskalering av konflikt) og du får neppe besøksforbud på grunnlag av irriterende barnefar som tar kontakt utenom når du ønsker. Da skulle politiet hatt mye å gjøre gitt…. Finnes det folk rundt barnefar som kan involveres? Hans foreldre, venner? Anonymkode: d6c31...80f 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #14 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Familievernkontoret? Husk å dokumentere alle hendelser, noter ned kort tid, sted, hva som skjedde. Ta vare på utskrifter av tlf logg, sms’er. Om det etterhvert skulle bli sak utav konflikten så er du forberedt. Å pusse politiet på barnefar er kanskje en ønskedrøm av en enkel løsning, men ikke spesielt rasjonelt (eskalering av konflikt) og du får neppe besøksforbud på grunnlag av irriterende barnefar som tar kontakt utenom når du ønsker. Da skulle politiet hatt mye å gjøre gitt…. Finnes det folk rundt barnefar som kan involveres? Hans foreldre, venner? Anonymkode: d6c31...80f Med sak mener jeg rettsak, mellom dere foreldre om barnefordeling. Anonymkode: d6c31...80f 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #15 Skrevet 11. august 2022 Hvilke land kommer han ifra ? kan hende han ikke helt forstår samværsorndingen her. Synes ikke det er greit å kalle han narsisist fordi du er ergelig og sur på ham. Anonymkode: a70db...32c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #16 Skrevet 11. august 2022 Han gjør jo ingenting kriminelt så hvorfor i alle dager skulle du ha rett til besøksforbud? Anonymkode: 5f06f...dce 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #17 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han gjør jo ingenting kriminelt så hvorfor i alle dager skulle du ha rett til besøksforbud? Anonymkode: 5f06f...dce Hei ts her. Barnefar hadde besøksforbud mot meg for 4 år siden fordi han var voldelig. Nå er han hverken voldelig eller truende. Men han er irriterende, slitsom og forstyrrer meg og livet mitt. Jeg vil ikke lage noe stor konflikt ut av noe som egentlig ikke er stort. Men som egentlig også er det fordi det er slitsomt og jeg blir veldig sliten av dette. Så jeg vet ikke helt om jeg bør begynne på familievernkontoret eller om jeg bare skal søke besøksforbud og bli ferdig med det. Anonymkode: be69d...0e4 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #18 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvilke land kommer han ifra ? kan hende han ikke helt forstår samværsorndingen her. Synes ikke det er greit å kalle han narsisist fordi du er ergelig og sur på ham. Anonymkode: a70db...32c Han er en narcissist. Og en av den værste sorten. Hvem er det som ringer barnet sitt på 7 år og avtaler samvær med barnet, når mor gang på gang repeterer at det ikke er akseptabelt og at samværet skal avtales mellom oss voksne. man er ikke akkurat helt god i huet når man holder på sånt. ts Anonymkode: be69d...0e4 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #19 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oi. Der var leit å høre. Tenkte at hvis det er barn i bildet er det kanskje lettere å få besøksforbud. Ikke så hyggelig å ha en narcissist over seg som kan dukke opp på døra de når som helst. ts Anonymkode: be69d...0e4 Dette er jo faren, er han truende og/eller voldelig? AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hei ts her. Barnefar hadde besøksforbud mot meg for 4 år siden fordi han var voldelig. Nå er han hverken voldelig eller truende. Men han er irriterende, slitsom og forstyrrer meg og livet mitt. Jeg vil ikke lage noe stor konflikt ut av noe som egentlig ikke er stort. Men som egentlig også er det fordi det er slitsomt og jeg blir veldig sliten av dette. Så jeg vet ikke helt om jeg bør begynne på familievernkontoret eller om jeg bare skal søke besøksforbud og bli ferdig med det. Anonymkode: be69d...0e4 Man får ikke besøksforbud mot noen som er irriterende, slitsom og som forstyrrer. Da skal det være langt over grensen. Igjen, det høres ut som at du tror du bare kan ringe/kontakte politiet, også får du et besøksforbud? AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Han er en narcissist. Og en av den værste sorten. Hvem er det som ringer barnet sitt på 7 år og avtaler samvær med barnet, når mor gang på gang repeterer at det ikke er akseptabelt og at samværet skal avtales mellom oss voksne. man er ikke akkurat helt god i huet når man holder på sånt. ts Anonymkode: be69d...0e4 Hva slags avtale har dere i bunn? Og har begge foreldreansvar? Jeg skjønner det er irriterende at far avtaler med 7åringen, samtidig så må de få ha kontakt. Min eks gjorde det samme, "gikk bak ryggen min" og avtalte med barnet, det hjalp ingenting å snakke med han. Så jeg valgte mine kamper, og svelget en haug med kameler.. Fordi jeg ville ønsket at barnet skulle ha en god relasjon med far, uansett hvor lite jeg selv ville det. Anonymkode: 6b734...191 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #20 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er en narcissist. Og en av den værste sorten. Hvem er det som ringer barnet sitt på 7 år og avtaler samvær med barnet, når mor gang på gang repeterer at det ikke er akseptabelt og at samværet skal avtales mellom oss voksne. man er ikke akkurat helt god i huet når man holder på sånt. ts Anonymkode: be69d...0e4 Da får du ta telefonen til syvåringen da! For hva skal egentlig et så lite barn med en telefon? Om det absolutt er nødvendig kan du bytte den ut med en mobilklokke! Anonymkode: 43b64...7b6 2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå