Sannasol Skrevet 21. oktober 2002 #1 Del Skrevet 21. oktober 2002 Noen som har erfaringer med forebygging av eventuell feriemage? Hva skal man ta, og hvor lenge i forveien? Vi skal til Mas Palomas i begynnelsen av november. Noen som har vært der på den tiden før? Gode/dårlige erfaringer med tanke på vær og vind? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 23. oktober 2002 #2 Del Skrevet 23. oktober 2002 Det finnes en vaksine som heter ETC / Colera . Tror jeg det er. Den er rellativt dyr, men den skal gjøre magen din litt mer robust. Det er diskutert hvor god virkning den har. Men jeg har utelukkende gode erfaringer med den. Og venner som har dårlig erfaring med å droppe den :-) Pass på hva du spiser, vær så nøye (det går ann å være) med hygiene. En engelskmann sa en gang: hvis du kan steke det, eller skrelle det -spis det. Hvis ikke glem det. Da er du safe God tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 23. oktober 2002 #3 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg har tatt en drikkevaksine. Husker dessverre ikke i farta hva den heter. Du må få den på resept og den koster 350 kr. Det er to doser du skal ta to uker i forveien. Den bruser og smaker fælt tilsatt bringebærsmak. Ellers..kjøp tabletter som stopper akutt diarè, bare for å være på den sikre siden. Kjedelig å slite med det når man reiser...for eksempel på fly og i andre dokøer eller plasser med STÅdo!! *blææh* :x osv osv. Og ja...vær forsiktig med hva du spiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 25. oktober 2002 #4 Del Skrevet 25. oktober 2002 Du skal ikke akkurat på jungeltur i Afrika da! jeg har aldri droppet å spise til i redsel for mageproblemer, utenom lite stekt kjøtt, men det liker jeg ikke hjem her heller. Det er apotek på gran canaria der du får kjøpt tabletter om du har problemer med magen, men du kan jo ta med hjemmeifra om du er usikker. Tenk deg hvor kjedelig det blir om du ikke skal spise kylling, salat, is, egg og alt annet folk advarer mot. Restaurantene lever av turister og vil unngå å få et dårlig rykte, Ville anbefalt å ta med noen gensre/tynne jakker til kveldene., kan bli litt kjølig! God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 28. oktober 2002 #5 Del Skrevet 28. oktober 2002 Ta med deg Imodium eller liknende for akutt diare...og vær nøye med å vaske hender før du spiser - ellers kan det være en tanke å spise der det er mye folk. Da blir det rask omsetning på maten og den blir ikke liggende og blir fordervet.... Dette fungerer iallefall for oss- og på fredag kom vi hjem fra Egypt uten og bli syke...og spiste alt vi hadde lyst på der nede :D ....og det uten noen form for vaksiner.... God tur... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy Skrevet 1. november 2002 #6 Del Skrevet 1. november 2002 Vi tar alltid med oss I-do-form (navnet gir faktisk assosiasjoner.....) som fås kjøpt på apoteket. Dette er tabletter som sørger for å "stabilisere" bakteriene i magen, og vi tar en tabl. daglig. Utenom det spiser vi alt vi vil, - salater, kylling, fisk, kjøtt, frukt, og drikker vann fra springen (etter en tur i fryseren for smakens skyld). Må faktisk innrømme at jeg kjøper aprikoser og plommer på vei til stranda, og spiser dem uten å vaske dem....... (Dette er i den greske øy-verden). Lurt å spise der det er mye folk, ja, ikke bare pga. omsetningshastigheten men også fordi du kan regne med at der er det god mat! (Ikke for det, en gang var det stappfullt på yndlings'en vår, og vi var skrubbsultne så vi sjanset på den ved siden av som var nesten tom. Nydelig mat og kjempegod service! Ingen regel uten unntak....) God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiadora Skrevet 1. november 2002 #7 Del Skrevet 1. november 2002 Da jeg var på studietur i Marokko fikk vi beskjed om å blande ut litt eplecideredikk med vann og drikke et par ganger om dagen. Vi var vel ca 50 stk som reiste rundt hele Marokko, ikke bare turiststeder, og ingen ble dårlige.. Kanskje du skal prøve det! Smaker ikke så godt, men bedre enn å få ferien ødelagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå