AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Hei! Har nylig kjøpt og overtatt en leilighet i en eldre blokk. I salgsannonsen stod det at leiligheten er fra 1970. En kveld her satt jeg tilfeldigvis og søkte rundt på Google, blant annet på min nye adresse for å se hva ev. andre leiligheter har blitt solgt for. Da fant jeg en gammel salgsannonse for samme leilighet, med samme eier. Leiligheten ble da ikke solgt, dette var ca. 2,5 - 3 år før jeg kjøpte leiligheten (tidligere eier fortsatte altså å bo her). I den gamle annonsen står det at leiligheten er fra 1960! Synes dette er rimelig dårlig informert, kan ikke forstå at det skal være så dårlig. Er dette noe jeg kan ta opp med boligkjøperforsikringen jeg har? Eller er det helt poengløst? Anonymkode: 7f152...440
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Dette er jo rart. Hva står det i papirene dine da? Anonymkode: 0f9ad...3f3
Brunello Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 (endret) Det er ganske uproblematisk å finne ut hvor gammelt bygget er. Se på seiendom.no Endret 11. august 2022 av Brunello 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er jo rart. Hva står det i papirene dine da? Anonymkode: 0f9ad...3f3 Hvilke papirer tenker du på da? 6 minutter siden, Brunello said: Det er ganske uproblematisk å finne ut hvor gammelt bygget er. Se på seiendom.no Burde ikke opplysningene i salgsannonsen være riktige? Anonymkode: 7f152...440 1
Brunello Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilke papirer tenker du på da? Burde ikke opplysningene i salgsannonsen være riktige? Anonymkode: 7f152...440 Selvsagt burde de det, men det er åpenbart feil i en av annonsene. Tror feilen har liten betydning for prisen.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 Rart. Samtidig vet jeg ikke om det vil ha noe betydning for verdien på boligen. Det er mye fra 1970-tallet som har dårligere kvalitet enn materialer fra 1960-tallet. Bad, kjøkken, vinduer osv. må jo byttes ut med jevne mellomrom uansett. Det hadde hatt større betydning om det var oppgitt feil årstall dersom bygget var 20-30 år gammelt. Det ville hatt stor betydning for vedlikeholdsplanen. Anonymkode: 0515e...b7e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå