Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har havnet i en økonomisk uføre, og har derfor måtte søke økonomisk sosialhjelp. Har fått melding om at jeg må sende inn kontoutskrift for de to foregående månedene, men at utgående transaksjoner kunne sladdes. 

Jeg har i løpet av de to siste månedene fått hjelp av venner og familie for å berge, så det har blitt en del penger. Disse pengene må selvfølgelig betales tilbake.

Noen som vet om de kommer til å ta disse pengene i betraktning, og hvorfor de evt skal ha oversikt over dette? 

Anonymkode: 6659b...92e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal se om du bruker pengene på ting som tobakk og gambling osv.

Anonymkode: 1b1e0...9af

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Øhm? Det stemmer jo ikke dersom utgående transaksjoner skal sladdes.

Anonymkode: 881f1...a2a

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Øhm? Det stemmer jo ikke dersom utgående transaksjoner skal sladdes.

Anonymkode: 881f1...a2a

det stemmer jo, hvis du går på nav så skal man ikke gamble bort alle penga

Anonymkode: 3cfd9...836

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tull og tøys. 

Men hvis ts har mye penger på konto vil det nok tas i betraktning. 

Anonymkode: 9e777...9e3

Skrevet

Penger inn på konto tas med i betraktningen. Du bør spesifisere i søknaden hva innbetalingene er for noe og hvorvidt de kommer til å fortsette. 

Anonymkode: cfc3a...09a

Skrevet (endret)

Det er bare for å få en oversikt over inntekt og utgifter. Skriv at du har lånt en del penger i det siste. Men ikke regn med at de tar hensyn til at du skal betale de tilbake. Utestående gjeld vil heller ikke bli tatt med i beregningen. Så det er kun det du trenger til livsopphold, hus og mat som tas med. Til nød tlf og bil/utgifter til kollektiv transport.

Endret av Blåjojo
Skrevet
Blåjojo skrev (24 minutter siden):

Det er bare for å få en oversikt over inntekt og utgifter. Skriv at du har lånt en del penger i det siste. Men ikke regn med at de tar hensyn til at du skal betale de tilbake. Utestående gjeld vil heller ikke bli tatt med i beregningen. Så det er kun det du trenger til livsopphold, hus og mat som tas med. Til nød tlf og bil/utgifter til kollektiv transport.

Dette stemmer. 

Min erfaring er at det sjelden tas hensyn til telefon utenom livsopphold, det skal dekkes av livsoppholdet. Dette varierer nok fra kommune til kommune, og siden det benyttes skjønn, fra saksbehandler til saksbehandler. 

Gjeld tas ikke hensyn til, privat eller ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette stemmer. 

Min erfaring er at det sjelden tas hensyn til telefon utenom livsopphold, det skal dekkes av livsoppholdet. Dette varierer nok fra kommune til kommune, og siden det benyttes skjønn, fra saksbehandler til saksbehandler. 

Gjeld tas ikke hensyn til, privat eller ikke. 

Vet noen som fikk dekt tlf for ellers fikk de ikke kontakt med NAV. Men som du sier så bruker de skjønn i forhold til bil/transport og tlf. 

Mulig jeg uttrykte meg litt uklart men mente at gjeld skal dekkes av livsopphold ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...