Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit at denne nettsiden i 2022 heter kvinneguiden.no?

I 2022 så synes jeg likestillingen burde ha kommet lenger. Vi har endret yrker på for eksempel helsesøster om til helsesykepleier. Burde ikke kvinneguiden og skifte navn for å inkludere menn mer? Hvis vi skal ha likestilling og kjønnsnøytralitet så bør det vel starte her og tenker jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Helt ærlig så tenker jeg ikke at det er så fryktelig nøye. Hva skulle den i så fall hele?

personguiden? folkeopplysningen? 

Endret av Lacuna
Skrevet

Det ser jammen ut til at mennene vet å inkludere seg selv her, nettopp fordi det heter Kvinneguiden. Hva tenker du forresten å gjøre med navn som "Kvinner og klær", eller "Vi menn"? Og hva med "Kvinneklinikken" ved Ullevål sykehus?

Anonymkode: 435f4...7b9

Skrevet
Lacuna skrev (Akkurat nå):

Hva skulle den i så fall hele?

personguiden? folkeopplysningen? 

Jeg går ut i fra at du mener "hete"?

Folkeopplysningen vil jo være stridende med NRK sitt program.

Tenker det er en viktig debatt å ta da nettsiden kan virke eksluderende ovenfor menn. Andre synes nok det er helt greit som det er nå.

Skrevet
HoppeMus skrev (1 minutt siden):

Jeg går ut i fra at du mener "hete"?

Folkeopplysningen vil jo være stridende med NRK sitt program.

Tenker det er en viktig debatt å ta da nettsiden kan virke eksluderende ovenfor menn. Andre synes nok det er helt greit som det er nå.

Mente selvfølgelig "hete". 
Og ja, folkeopplysningen var et ironisk ordspill mot nettopp det du nevner.... 

Skrevet

Vi burde vel ta hensyn til historikk og røtter her og endre det til bryllupsguiden. Passe kjønnsøytralt også. 

/flagg

Skrevet

Henguiden

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

Nei. Kvinneguiden er hovedsaklig for kvinner, men har gjort plass til begge kjønn. Det holder i massevis.

Markering av kjønnsnøytralitet og kvalmende politisk korrekthet er nettopp det samfunnet trenger mye mindre av.

I stedet for slike idiot debatter, burde vi heller følge med på viktigere saker, og jobbe for en utvikling som er til gagn for folk flest.

Endret av Villfisker
Skrevet
Anonymburker skrev (1 minutt siden):

Henguiden

Det var faktisk et godt forslag fra deg. Det er kjønnsnøytralt og omfavner alle sin måte å identifisere seg på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...