Gå til innhold

Migrene med aura og prevensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke bruke p-piller fordi jeg har migrene med aura. Har brukt det før, men nå tør jeg ikke lenger. Syntes det var så digg å kunne hoppe over mensen og alle de fordelene det gav. Det er også flere alternativer jeg ikke kan bruke. Cerazette fungerte helt til det ikke gjorde det lenger og jeg fikk konstante småblødninger.

Mannen er sterilisert og vi har fått de barna vi ønsker oss, men jeg har mange år med menstruasjon igjen og jeg kunne ønske det var en prevensjon jeg kunne bruke som gjorde at blødningene stoppet eller ble veldig små.

Per nå er min naturlige menstruasjon ganske kraftig 2-3 dager, men varer heldigvis ikke lenger enn 5 maks 6 dager. Problemet er at den kommer når den kommer og feks ved ferier etc så kan jeg ikke gjøre noe for å unngå å få den😑

Har tenkt på hormonspiral, men ser at det er vanlig med en del blødninger i lang tid etter man har satt den inn, og jeg blør lett på prevensjon. 

Noen som har vært i samme situasjon og har noen tips?

Anonymkode: 00fcc...075

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt hormonspiral noen år nå, og synes det fungerer greit. Litt mer migrene i starten. Blødningene har helt stoppet.

Anonymkode: 6ed48...d63

Skrevet

Jeg bruker cerazette siden det er et av alternativene med minst hormoner i, og dermed er blant de tryggeste å bruke hvis man har migrene med aura. 

En venninne av meg er strålende fornøyd med kobberspiral.

Anonymkode: ba4b0...92a

Skrevet

Cerazette sluttet å fungere for meg, jeg fikk småblødninger og gav opp. Begynte igjen et år senere og da var det aldri noen problemer. Jeg mistet menstruasjon helt så lenge jeg brukte dem. Så det kan være verdt det å gi det et forsøk til senere, hvis du ikke finner noe annet som passer deg bedre.

Anonymkode: 26f21...02c

Skrevet

Jeg bruker Mirena hormonspiral, og fikk satt den inn etter anbefaling fra hodepinespesialisten min for å dempe hormonsvingningene og unngå menstruasjon som trigger migreneanfall.  Er sterilisert fra før, så det er kun medisinsk pga. migrene. 

Har hatt den inne i 5 år nå, og har aldri blødninger mer.   De første 3 månedene ble det litt uregelmessige og hyppigere blødninger, men da det ga seg ble menstruasjonen helt borte.   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...