AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Hei, jeg har 2 deltidsjobber. Jeg lurer egentlig bare på hvor mye ferie jeg har krav på? Når jeg jobber deltid har jeg ofte flere dager fri sammenhengende, men tels det som feriedager? Og er det sånn at man må ha jobbet der i et år før man får rett på så og så mye ferie? Anonymkode: e45e3...c6b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #2 Skrevet 12. august 2022 «Alle arbeidstakere har krav på minst 25 virkedager ferie hvert år. Siden lørdag regnes som virkedag, vil det normalt si at arbeidstaker har krav på fire uker og én dag ferie hvert kalenderår.» (Arbeidstilsynet). hvis du jobber to dager den uka du vil ha fri så telles hele uka som en ferieuka. Du kan altså ikke plukke 25 jobbdager som du vil, med mindre du har en veldig generøs arbeidsgiver som jeg hadde en gang i tiden 😁 Du må ikke ha jobbet 1 år for retten til ferie, men feriepengene blir justert etter hvor mye du jobbet året før. Anonymkode: db28a...9f0
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): «Alle arbeidstakere har krav på minst 25 virkedager ferie hvert år. Siden lørdag regnes som virkedag, vil det normalt si at arbeidstaker har krav på fire uker og én dag ferie hvert kalenderår.» (Arbeidstilsynet). hvis du jobber to dager den uka du vil ha fri så telles hele uka som en ferieuka. Du kan altså ikke plukke 25 jobbdager som du vil, med mindre du har en veldig generøs arbeidsgiver som jeg hadde en gang i tiden 😁 Du må ikke ha jobbet 1 år for retten til ferie, men feriepengene blir justert etter hvor mye du jobbet året før. Anonymkode: db28a...9f0 Så, det betyr at jeg nå egentlig ikke har rett på ferie? Siden jeg jobber deltid, så har jeg jo hatt fri over 25 dager i år, men ikke sammenhengende da… men alle som jobber deltid får jo fri ganske ofte fri, så urettferdig hvis de feriedagene blir brukt på de dagene man ikke jobber, vil jo ha «ordentlig» ferie Anonymkode: e45e3...c6b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #4 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så, det betyr at jeg nå egentlig ikke har rett på ferie? Siden jeg jobber deltid, så har jeg jo hatt fri over 25 dager i år, men ikke sammenhengende da… men alle som jobber deltid får jo fri ganske ofte fri, så urettferdig hvis de feriedagene blir brukt på de dagene man ikke jobber, vil jo ha «ordentlig» ferie Anonymkode: e45e3...c6b Nei, hvordan fikk du det ut fra den teksten? Du har rett til de vanlige ukene, som regel fem. Anonymkode: bf005...ab3 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #5 Skrevet 12. august 2022 Ferie må avtales med leder. At du har jobbfri en dag betyr ikke at du har ferie. Men om du jobber to dager på en uke, så vil hele uken regne som ferie, ikke bare de to dagene. Anonymkode: 4d457...20d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #6 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Nei, hvordan fikk du det ut fra den teksten? Du har rett til de vanlige ukene, som regel fem. Anonymkode: bf005...ab3 Ja okei, men siden jeg har to deltidsjobber, har den ene jobb rett på å bruke av feriedagene mine de dagene jeg ikke kan jobbe fordi jeg jobber på den andre jobben? Anonymkode: e45e3...c6b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #7 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja okei, men siden jeg har to deltidsjobber, har den ene jobb rett på å bruke av feriedagene mine de dagene jeg ikke kan jobbe fordi jeg jobber på den andre jobben? Anonymkode: e45e3...c6b Om du har ferie fra jobb 1 så blir feriedagene trukket fra jobb 1. Om du jobber på jobb 2 spiller jo ingen rolle for jobb 1, du er ikke tilgjengelig for jobb 1. Anonymkode: 7e03a...02c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå