Gå til innhold

Fylker med kjedelige navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

De to fylkene Vestfold og Telemark, og Troms og Finnmark har veldig kjedelige navn. Ikke noe kreativitet i det hele tatt da de skulle gi de nye fylkene nye navn før 2020. Troms og Finnmark burde hete Sameland, eller Lappland, ettersom det er et fylke som er sterkt bebodd av samer, særlig i Finnmark-delen av fylket. Og Vestfold og Telemark burde hete Romland ettersom det er et fylke som er sterkt bebodd av romfolk, særlig i Vestfold-delen av fylket. Er dere enige med meg?

Anonymkode: c6cbf...752

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du syns viken er veldig sjarmerende? Oslo kan man jo døpe om til sjamanistan? 

Anonymkode: dc081...111

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De to fylkene Vestfold og Telemark, og Troms og Finnmark har veldig kjedelige navn. Ikke noe kreativitet i det hele tatt da de skulle gi de nye fylkene nye navn før 2020. Troms og Finnmark burde hete Sameland, eller Lappland, ettersom det er et fylke som er sterkt bebodd av samer, særlig i Finnmark-delen av fylket. Og Vestfold og Telemark burde hete Romland ettersom det er et fylke som er sterkt bebodd av romfolk, særlig i Vestfold-delen av fylket. Er dere enige med meg?

Det er jo Oslo som har mest samer. Oslo=Lapp'Oslo

Anonymkode: 42318...f29

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke snart skolestart!!!

Anonymkode: 55ce0...c0e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du syns viken er veldig sjarmerende? Oslo kan man jo døpe om til sjamanistan? 

Sjamanistan? 😄

Anonymkode: 083c8...97b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vestfold er jo kult, for det er Vestfold i LOTR. 

Anonymkode: 2b71b...39b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oslo kan man omdøpe til Muslimistan eller noe. Heroine kanskje. 

Anonymkode: 77fac...03d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oslo kan man omdøpe til Muslimistan eller noe. Heroine kanskje. 

Anonymkode: 77fac...03d

Karristan? Currystan. Veggistan. 

Skrevet

Jeg synes tRoMS og FInnMaRk burde het FRIMS fylke, men egentlig liker jeg ikke den sammenslåingen da det geografisk er for stort.

Vestfold og Telemark hmm, Vestmark kanskje?

Innlandet synes jeg er et bra navn og sammenslåing.

Skrevet
Flintis skrev (21 minutter siden):

Jeg synes tRoMS og FInnMaRk burde het FRIMS fylke, men egentlig liker jeg ikke den sammenslåingen da det geografisk er for stort.

Vestfold og Telemark hmm, Vestmark kanskje?

Innlandet synes jeg er et bra navn og sammenslåing.

Innlandet sammenligner jeg med Innvoller. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Innlandet sammenligner jeg med Innvoller. 

De har jo en livsnødvendig funksjon. Det betyr jo bare at det ikke er tilgang til hav, altså innlandet.

Skrevet

Vestland, Innlandet.. Kunne vi ikke i det minste ha vært konsekvente i skrivemåten og sagt Vestlandet og Innlandet, eller Vestland og Innland? Men neida. Alt ved den reformen var halvveis, lite gjennomtenkt og generelt ræva. 

Anonymkode: ef785...16f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vestland, Innlandet.. Kunne vi ikke i det minste ha vært konsekvente i skrivemåten og sagt Vestlandet og Innlandet, eller Vestland og Innland? Men neida. Alt ved den reformen var halvveis, lite gjennomtenkt og generelt ræva. 

Anonymkode: ef785...16f

Så enig! 

Anonymkode: b5a1b...2a9

Skrevet

Vestland er i hvert fall bedre enn Sogn og Fjordane. Møre og Romsdal kan du også få billig av meg.

Anonymkode: 93c74...858

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vestland er i hvert fall bedre enn Sogn og Fjordane. Møre og Romsdal kan du også få billig av meg.

Anonymkode: 93c74...858

Møre og Romsdal, huff. Virkelig ikke pent. Sogn og Fjordane er litt lekrere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Telemark er et nydelig navn. Romland, har sjelden hørt noe dummere.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo Oslo som har mest samer. Oslo=Lapp'Oslo

Anonymkode: 42318...f29

Nope. Flest i Tromsø. 

Anonymkode: b27f7...a1d

Skrevet

Slå sammen alle fylkene som ikke er Oslo og kall det "Resten Fylke".

Anonymkode: b8bc7...f48

Skrevet

Innlandet💙Betegnede, relativt lik produksjonsnæring, beskriver hvor i landet det befinnner seg, ikke kjedelig i det hele tatt, heia  innlandet!

Anonymkode: 83ded...e70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...