AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Har i noen uker hatt en stikkende smerte i mellom det ene ribbeinet, på en måte, det sitter på venstre side og kommer i bølger gjennom dagen. Noen ganger kjennes smerten i selve brystet eller brystvorten. Jeg "vet" at det er muskulært, og det som heter kostokondritt passer veldig til symptomene mine. Ikke noe jeg vil plage legen med når det ikke finnes noen annen behandling enn smertestillende og det står at tilstanden er selvbegrensende. Er det noen som har opplevd slike smerter? Når gikk det over hos dere? Det blir verre hos meg når jeg trener styrke, spesielt armhevinger og annen trening av overkropp. Så har ikke trent denne uken, og merker litt bedring. Men synd om jeg ikke skal kunne trene uten å få smerte, liksom. Kanskje jeg har dårlig pusteteknikk? Er relativt ung, kvinne og har ingen andre symptomer. Råd? Anonymkode: 75249...581
Sugerøret Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Har dette. Eneste som lindrer litt er smertestillende og muskelavslappende https://nhi.no/sykdommer/hjertekar/ulike-sykdommer/tietzes-syndrom/
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 Sugerøret skrev (32 minutter siden): Har dette. Eneste som lindrer litt er smertestillende og muskelavslappende https://nhi.no/sykdommer/hjertekar/ulike-sykdommer/tietzes-syndrom/ Takk, det passer nøyaktig på det jeg har. Gikk det over hos deg? Anonymkode: 75249...581
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #5 Skrevet 12. august 2022 Har det i perioder og gjør masse tøyeøvelser av brystkassen etter fysio og legeanbefaling. Hjelper langt mer enn noe smertestillende for min del. Har identifisert triggerr og mengden som må til før det slår til, så passer på å for mye av triggerne over kort tid + å tøye jevnlig. Anonymkode: 83e5d...036
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #6 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har det i perioder og gjør masse tøyeøvelser av brystkassen etter fysio og legeanbefaling. Hjelper langt mer enn noe smertestillende for min del. Har identifisert triggerr og mengden som må til før det slår til, så passer på å for mye av triggerne over kort tid + å tøye jevnlig. Anonymkode: 83e5d...036 Passer på å ikke gjøre for mye av triggerne over kort tid (f.eks mye i et intervall av visse type treningsøvelser som deg)*** Anonymkode: 83e5d...036
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå